Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Využijte svou dovolenou k nastartování zdravého stravování

Asi většina z nás někdy zatoužila po lepší postavě a dala si předsevzetí, že změníme svůj dosavadní jídelníček.

Málokdy se ale pro změnu rozhodneme právě teď.

Taky si říkáte, že začnete AŽ – od Nového roku, od pondělí, od začátku měsíce nebo třeba až po dovolené?

Co kdybychom se do toho letos pustili hned a nečekali, až si z dovolené přivezeme nechtěný suvenýr v podobě pěti kilogramů navíc. Ruku na srdce, při all inclusive a nezřízeném přejídání všech dovolenkových lákadel a popíjení alkoholu, to není úplně nereálné.

Pokud se letos chystáte k moři a své stravování už delší dobu plánujete vylepšit, máte výbornou příležitost s tím začít právě tam.

A nebojte, vaše dovolená tím na kvalitě vůbec nebude ohrožena.
Osobně žádnou dietu nedoporučuji, ale v případě tzv. středomořské diety se o klasickou dietu rozhodně nejedná.

Základem jídelníčku jsou čerstvé potraviny, protože státy, které se nacházejí kolem Středozemního moře, to je jeden velký farmářský trh. Vaří se ze sezónních lokálních potravin s minimem polotovarů a průmyslově zpracovaných produktů. Proto mají tyto potraviny plnou nutriční hodnotu a vysokou kvalitu.

Jaké jsou výhody středomořské diety?

Středomořská strava je lehká, chutná a dobře stravitelná. Používají se byliny a čerstvé koření pro nastartování metabolismu a zlepšení trávení.

Bez problémů přijmete řadu cenných látek, které mají blahodárný vliv na naše zdraví. A zároveň může dojít k pozvolnému snížení hmotnosti (pokud se samozřejmě nebudete přejídat). Nemyslete si ale, že vám středomořská strava přinese rychlý váhový úbytek. Určitě nezhubnete 10 kg za měsíc, ovšem cca 0,5 až 1 kg se za týden dá odbourat.

Když zásady středomořské diety sladíte s dalšími pravidly zdravého stravování a budete je dodržovat dlouhodobě, můžete postupně shodit i větší množství kilogramů.

  • Polovinu talíře tvoří zelenina, čtvrtinu příloha (sacharidy) a čtvrtinu ryba nebo libové maso (bílkoviny). Ideální je konzumovat zeleninu ke každému jídlu.

Princip středomořského stravování

Základem této diety je vláknina, tedy zelenina, ovoce, ořechy, ryby, olivový olej, lehká masa, luštěniny, celozrnné výrobky, dostatečný pitný režim neslazených nápojů, v omezeném množství je možné konzumovat červené víno (1dcl za den).

Středomořská dieta představuje spíše zásady zdravého jídelníčku, nejde rozhodně o přesný popis toho, co a kdy byste měli sníst.

Pozor: I po zdravém jídle se dá přibrat na váze. Ne všechna středomořská jídla splňují principy správného stravování. Je třeba používat rozum! Pokud budete nekontrolovatelně pojídat ořechy, sýry, olivy a ovoce, můžete naopak velmi snadno ztloustnout. Hlídejte si proto celkovou skladbu jídelníčku a množství živin během dne pomocí aplikace www.kaloricketabulky.cz.

Ilustrační redukční jídelníček při sedaném zaměstnání pro ženu (37 let), která váží 75 kg a měří 167 cm,naleznete na mých webových stránkách.. Velikost porcí si upravte podle vaší váhy, výšky a způsobu životního stylu. (Čím vyšší váha a náročnější pracovní tempo, tím zařaďte vyšší energetický příjem).

Z archivu aneb přečtěte si také:

Hubnutí není jen o kilech: Jak a proč měřit obvod pasu a boků

Martina Jandová
www.martina-jandova.cz

Výživová poradkyně, jež mimo jiné radí:

  • Zapomeňte na slovo dieta!
  • Naprogramujte se na nový životní styl, který nikdy neskončí!
  • Mějte se rádi a změnu dělejte pro sebe, ne pro nikoho jiného!

Najdete ji také na facebooku a Instagramu.

19.6.2018 Články, Jak si udržet zdraví, Jak zhubnout

Související články

Zdeňka (52 let): Má „cukrová“ cesta s Kalorickými Tabulkami

Zdeňka (52 let): Má „cukrová“ cesta s Kalorickými Tabulkami

Byla jsem požádána, abych jako motivaci sepsala svůj příběh. Nedávno mi totiž kontrola u lékaře potvrdila, že se mi podařilo nejen zhubnout, ale úspěšně srazit na kolena strašáka jménem diabetes, lidově cukrovku.

A to vše díky úpravě jídelníčku a životního stylu, ke kterému mě dovedla aplikace Kalorické Tabulky.

Celý článek 25.1.2023 0

75 hard – zázrak na hubnutí?

75 hard – zázrak na hubnutí?

Výzva s názvem 75 hard challenge koluje internetem už nějaký ten pátek. Nejčastěji se vnímá jako nějaký zázračný hubnoucí program, díky kterému budeme fit a štíhlí za dva a půl měsíce tvrdé dřiny, jenž poškozuje zdraví.

Ale jak to s tím je?

Celý článek 22.1.2023 0

Jak pracovat s Kalorickými Tabulkami?

Jak pracovat s Kalorickými Tabulkami?

Na internetu – a rovněž jako mobilní aplikace – je již řadu let dostupná aplikace Kalorické Tabulky. Řada uživatelů se díky hlídání jídelníčku pomocí této aplikace zbavila léků a je zajímavé, že ji využívají ve svých ordinacích i praktičtí a odborní lékaři.

V čem může pomoci vám, podobně jako pomohla již tisícům lidí?

Celý článek 16.1.2023 0