Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Kateřina Dobešová: Jak vytvářím jídelníčky pro své klienty pomocí aplikace Kaloricketabulky.cz, aby mohli snadno a bezbolestně hubnout

Abych mohla vytvořit klientovi jídelníček na míru, potřebuji znát jeho současné stravovací návyky.

Chci vědět co, kdy a kolik toho sní během sedmi po sobě jdoucích dnů.

Dříve to fungovalo tak, že mi klient poslal na papíře velmi nepřesné údaje jako třeba chleba s máslem nebo zapečené těstoviny, čaj, hroznové víno, atd. Takže jsem ho musela často kontaktovat a upřesňovat záznamy – kolik toho chleba bylo a jaký druh to byl, co bylo v zapečených těstovinách…  Většinou jsem odhadovala složení jídel a další věci s tím související, prostě takový malý detektivní příběh.

Kateřina Dobešová

S tím ale nastal konec, když jsem objevila aplikace www.kaloricketabulky.cz (KT). Nejen že se mi ulehčila práci a nemusím složitě hledat potraviny a zjišťovat kolik bílkovin, sacharidů, tuků a vlákniny potravina má a pracně to sčítat, ale mnoho klientů se tak stalo velmi samostatných v tom, jak si tvořit jídelníček a hlídat si nejen kilojouly, ale také množství základních živin – bílkovin, sacharidů a tuků tak, aby jich bylo dostatek a byly vyvážené ve vzájemném poměru.

Klient se zaregistruje v aplikaci KT a začne vyplňovat svůj stávající jídelníček. Zde si, mimochodem, poprvé uvědomí, co dělá špatně a kolik toho vlastně sní. Za sedm dní mi pošle přístupové údaje spolu s vyplněným dotazníkem, abych si mohla udělat představu, kde je problém a proč klient začal přibírat. Dále chci vědět, jestli je nemocný a bere léky, jaká je jeho anamnéza, na jaká jídla je alergický nebo které nesnáší. Zakrátko přesně vím, jak vypadá jeho životní styl. Všechny tyto informace zpracuji, vyhodnotím jeho současný způsob stravování a další věci, pro zdraví a vyváženost jídelníčku.

Pak se teprve s klientem sejdu a povídáme si o tom, co jsem zjistila a vysvětlím zásady vyvážené stravy a naplánujeme další kroky. Zvážím si ho na speciální váze, která měří v těle tuky, svaly, vodu a další parametry, které mě nasměřují například k tomu, kolik bílkovin bude v jídelníčku mít.

Jeho nový jídelníček tvořím přímo v aplikaci KT. V základu jeho stávajícího jídelníčku mu ponechám jeho jídla a potraviny, které jsou z nutričního hlediska v pořádku (upravuji většinou množství potraviny) a toto doplním o jídla a potraviny, které mu k vyvážení jídelníčku chybí. Dále je dobré se podívat na rozložení jídel během dne a způsob úpravy jídel. Zde se řídím zásadou, že provádím co nejjednodušší zásah a tvořím jej z přirozených potravin. „Vyvážený“ jídelníček z poměru B, S, T (bílkoviny, sacharidy, tuky) se dá vytvořit i z klasických jídel a polotovarů, ale už nebude nutričně vyvážený.

Pokud se zaregistrujete v KT, automaticky vám vypočítávají množství B, S, T, vlákniny, pitný režim. Je tam zhodnocená i pohybová aktivita, takže teoreticky výživového poradce nepotřebujete. Já ovšem vidím, že někteří lidé se doposud neorientují ve výběru jídel, neví, co jíst, aby hubli zdravě bez jojo efektu. Skrze mne objeví KT, pomůžu jim v základní orientaci a do budoucna se naučí s nimi pracovat a udržovat si svou hmotnost a vyvážený jídelníček.

  • Skvělé tipy na vyvážený životní styl jsou články na blogu v KT, které pravidelně čtu a doporučuji svým klientům.

Líbí se mi také mnoho výživových směrů – vegetariánství, makrobiotika, whole30 a pokud někdo s některým směrem souzní, je skvělé, že aplikace Kaloricketabulky.cz mu umožní hlídat si množství a poměr všech důležitých živin, protože některé potraviny v těchto směrech jsou zapovězeny.

Já sama mám – co se týká jídla – ráda vše a vím, že jsem sacharidový typ. Ovšem tím, že každý den cvičím, nemám problém sacharidy pálit, takže mi to vyhovuje. Na druhou stranu se snažím přijímat komplexní sacharidy, protože příliš jednoduchých cukrů ve stravě také není dobré. Masa se rovněž nechci vzdát, ale zaměřuji se na ryby a drůbež, občas hovězí. Miluji kvalitní a chutnou zeleninu, zalitou kvalitním olejem. Když ale v zimě prostě není, dám si větší dávky ječmene a chlorelly. Pokud se naučíte chápat jednoduché zákonitosti správného jídelníčku, můžete si pak s jídlem a aplikací vyhrát jek je libo. Vaše tělo bude mít všeho dostatek a ještě vás to bude bavit.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Mohu zhubnout při frekvenci tři jídla denně? Ano, dejte si malé cíle, najeďte na trvale udržitelný jídelníček a dodržujte čtyři důležité podmínky!

Kateřina Dobešová
katerinadobesova.cz

Jsem cvičitelka, trenérka a výživová poradkyně ulítlá na zelené potraviny. Radím lidem, jak správně cvičit a jíst, aby se cítili dobře tak jako já. Protože radím lidem to, co žiju.

24.9.2015 Články, Jak zhubnout

Související články

S Kalorickými Tabulkami se mi hubne lépe než s jídelníčkem za dvacet tisíc

S Kalorickými Tabulkami se mi hubne lépe než s jídelníčkem za dvacet tisíc

Chtěli byste zkusit hubnout s aplikací Kalorické Tabulky, ale zdá se vám to na první pohled příliš složité? Vadí vám, že byste museli vše plánovat a zapisovat?

Příběh paní Heleny (49 let) vás snad přesvědčí o tom, že to ve skutečnosti taková námaha není a že vás to nakonec může začít bavit. O ušetřených penězích za drahé jídelníčky či různé diety nemluvě.

Celý článek 4.7.2022 0

Andrea (53 let): Rok mi trvalo, než jsem našla svou cestu

Andrea (53 let): Rok mi trvalo, než jsem našla svou cestu

Když se nedávno objevil ve skupině KT příspěvek, kde paní Andrea psala, že chce povzbudit hlavně ženy 50 plus, aby věděly, že i v tomto věku to jde, ihned jsme ji poprosili o sepsání pár motivačních řádků pro tuto věkovou kategorii.

Často totiž slýcháváme názory, že hubnutí od určitého věku je už jen o tvrdém odříkání a mnohdy se vůbec nepodaří.

Celý článek 25.6.2022 0