Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Pozor na cukr! Tělo ho vyžaduje, i když mu škodí

Chceme být štíhlí, a přitom konzumujeme dvojnásobné množství cukru, než je doporučováno.

Jíme nepřiměřeně velké porce, přichucujeme si jídlo různými omáčkami, kečupy, tatarkami a po obědě plném sacharidů a tuků si rádi dáme „něco dobrého“. Tedy zase sacharidy, jednoduché cukry a tuky.

Příjemné pocity dlouho nevydrží

Proč saháme po sladkém, slaném a tučném jídle, když víme, že nám škodí? Protože při konzumaci sladkého, ale i tučného jídla se nám vyplavují hormony, které způsobují příjemné pocity, klid a pohodu.

Ing. Petr Havlíček

Ing. Petr Havlíček

Ale pozor – tento pocit trvá jen chvíli, pak nastává propad v náladě a startuje začarovaný kruh, kdy už zase saháme po sladkém…

Později nastává fáze, kdy se nám přebytečný tuk začne ukládat kromě do podkoží také do vnitřních orgánů. A tento orgánový tuk je už pro naše zdraví skutečně nebezpečný. Bývá příčinou řady zdravotních selhání. A jsme u nebezpečí kardiovaskulárních chorob, včetně infarktu či mozkové mrtvice.

Prvním krokem k nastartování změny je použití „zdravého selského rozumu“. Mimochodem, odborníci tvrdí, že cukr patří k potravinám, které omezují fungování mozku. Takže, pokud ho ještě máme, vezměme ho do hrsti a vyhoďme si z jídelníčku sušenky, dortíčky, čokolády, zmrzliny, přeslazené limonády, kečupy, tatarky, grilovací omáčky, ale také brambůrky, konzervované potraviny, polotovary a pokud možno smažené pokrmy.

  • Omezme pivo a alkohol.

Pryč ze začarovaného kruhu

Navíc, sladká chuť je návyková, takže když už se ocitáme v začarovaném kruhu, začínáme vlastně bojovat se závislostí. Dobrou zprávou je, že když sladké z jídelníčku vyloučíme, této závislosti se poměrně rychle zbavíme.

Ing. Petr Havlíček

Ing. Petr Havlíček

Chcete se dostat z tohoto začarovaného kruhu a konečně už jednou provždy pochopit, co vám škodí, a co naopak prospívá? Motivaci, inspiraci, rady a tipy naleznete na stránkách Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra České republiky www.zdravijakovasen.cz. Zde se pod vedením a kontrolou známého specialisty na zdravou výživu Petra Havlíčka dozvíte, jak nastartovat zdravý životní styl, zbavit se nebezpečného tuku, ochránit své zdraví a začít se radovat ze zdravého a aktivního života.

PR článek

Z archivu aneb přečtěte si také:

Kaskadérka a instruktorka Hanka Dvorská: Sport je jeden z nejlepších léků, co znám

redakce
www.kaloricketabulky.cz

5.9.2016 Články, Jak si udržet zdraví

Komentáře

1

Božena

5.9.2016 17:43

Zdravím, tak by mě vážně zajímalo co poradíte lidem ve věku át! Je mi 64 let a jím opravdu zdravě a méně cca 1400-1500 kcal. Nic tučného, denně 45 min.cvičím pilátes+v létě hodně plavu, v zimě rotoped a 10kg nadváhy stejně nesundám!!! 163-73kg.Příroda je mocnější, vše se zpomaluje a ubývá jen ne váha! Stejně ale 10 kg nadváhy se mi zdá moc. Ještě vloni sem měla v tomto čase o 3kg méně než teď. Přitom jím naprosto stejně. Pokud poradíte, děkuji a příjemný zbytek dne.

2

DarkEye

6.9.2016 15:10

Reagujem na 1. Bozena:
1400 – 1500 je docela malo ak sa pravidelne hybete. Skuste do stravy pridat viac tuku a ubrat sacharidov – najma sladkeho, co viacmenej odporucaju aj v clanku. Takisto by som skusil pridat na jedle. Je mozne, ze vase telo hladuje. V takom pripade by si drzalo co najviac tuku co sa mu da, kedze je stale v stresovej situacii.

3

FKus (65 let)

7.9.2016 12:51

Něco děláte špatně. Jsem diabetik 2. typu a tak snížení váhy a její udržení je pro mě zásadní. Možná lépe rozdělit stravu, striktně dodržovat stanovené limity množství sacharidů, resp. cukru a tuků (ne více , ne méně) a dalších látek. A cvičit třeba 2 x denně, ale podle návodu a sledovat tepovou frekvenci a tělesný tlak. Není možné, abyste nezhubla. Já jsem měl kdysi 120 kg a dnes mám 77 – 78 kg a váhu si dlouhodobě držím. Je fakt, že jídlo beru jako nutnost nikoliv jako radost (Bohužel – rád jsem kdysi jedl a musel jsem změnit životní filosofii. Dokonce, když jsem začínal s dietou před cca 15. lety, začal jsem jídlo až nenávidět, což psychologové také odmítají, ale mně to pomohlo. A sport a pohyb je pro mě drogou. Každý si musí najít svou vlastní metodu, ale snadné to není).

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články