Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Tři tipy na zdravou a rychlou snídani, jež obsahuje všechny potřebné makronutrienty

Zdravé snídaně mohou být pracné, ale stejně tak i neskutečně jednoduché. Když si je navíc připravíte večer, ráno přijdete již k hotovému a budete si tak moci třeba i v tom shonu na chvilku klidně sednout a posnídat.

Nechte rohlík rohlíkem a pojďte si dát něco, co vaše tělo bude milovat.

Protože od večeře již uplynulo spoustu hodin, vaše tělo během noci bralo ze zásob a teď je hladové, měla by vaše snídaně obsahovat všechny makronutrienty – to znamená bílkoviny, tuky a sacharidy + navíc i nějaký energy booster v podobě enzymů a vitaminů z čerstvého ovoce či zeleniny.

OVOCNÝ WRAP

Ingredience:

•    Tortilla
•    Polotučný tvaroh/ skyr/ rozmačkané avokádo/ oříškové máslo na potření tortilly
•    Kešu oříšky
•    Chia semínka
•    Maliny/ borůvky/ jahody/ broskve/ meruňky/ nektarinky/ mango
•    Banán
•    Baby špenát
•    Agáve

Tortillu potřete tvarohem, lehce pokapejte agáve sirupem, po její celé délce položte hezky zralý banán, lehce posypte chia semínky, přihoďte pár kousků kešu oříšků, malin a hrstku čerstvých lístků baby špenátu, zarolujte a máte hotovo.

PINK POT

Ovocné krémy jsou na snídaně jak dělané. Obsahují spoustu vitamínů, minerálů, při použití avokáda i skvělých tuků. Pokaždé si můžete během chvilky vytvořit jinou příchuť podle toho, co zrovna máte doma. Základem pro příjemnou konzistenci je vždy avokádo a banán, ostatní ovoce, oříšky či jiné ingredience záleží už jen na vaší fantazii a chuti.

Ingredience na 2 porce:

•    1 zralý banán
•    ½ zralého avokáda
•    150 g malin, mohou však být i borůvky, ostružiny, meruňky, jahody
•    Rovná lžíce chia semínek
•    Rovná lžíce oříškového másla
•    2 plné hrsti pufovaných obilovin (burizony aj.)

Avokádo zbavte slupky a pecky a společně s ostatními ingrediencemi (krom pufíků) rozmixujte na jemný krém.Polovinu krému dejte do misek, na to nasypte burizony a jiné pufované obilky a zalijte zbylou polovinou krému. Každou mističku ještě dozdobte pár kousky čerstvého ovoce či oříšky. Pokud si tuto snídani uděláte již večer, chia semínka vám krásně během noci nabobtnají a pozmění tak příjemně konzistenci. Pink pot je však výborný i hned po jeho dotvoření.

SKYR, ČERSTVÉ OVOCE A DOMÁCÍ MÜSLI TYČINKY

Tato varianta snídaně je zdravoučká, super rychlá a navíc i výborně chutná!
Kouzlo celého je v tom, že si tyčinky na plech upečete třeba 1x týdně a pak už jen berete z lednice.

Ingredience:

•    Dip – moc doporučuji neochucený skyr, případně tvaroh nebo jogurt řeckého typu, ke kterému můžete přidat kůru z citronu a agáve sirup, skvělý je však i jen tak přirozeně bílý.

Tyčinky:

•    Vločky podle libosti 300 g
•    Máslo 125 g
•    Med 60 ml
•    Kvalitní oříškové máslo 60 ml
•    Kokosový cukr/ kvalitní třtinový 50 g
•    Pufovaná quinoa/ rýže a jiné obiloviny 30 g
•    Sušené ovoce dle vlastních chutích 240 g – namočte jej na 30 minut předem, pak důkladně vyždímejte a nakrájejte na drobné kousky (datle, brusinky, rozinky, meruňky, švestky, jablka aj.)
•    Drobně nasekané oříšky 60 g
•    Semínka 30 g (slunečnice, sezamu, dýně, lnu, máku aj.)

Předehřejte troubu na 180°C, pekáček vyložte pečicím papírem. V kastrůlku smíchejte med, máslo, oříškové máslo a na mírném ohni nechte vše rozpustit. Dále směs ještě chvilku provařte, aby zhoustla.

V míse smíchejte všechny ostatní suroviny a zalijte horkou směsí. Důkladně promíchejte, pořádně vše natlačte do připraveného pekáčku a dejte péct na 15 minut. Na upečený plát budoucích tyčinek položte kousek pečicího papíru, prkénko a zatižte. Po vyhladnutí dejte ještě třeba na půl dne do lednice odležet. Následně  plát rozkrájejte na jednotlivé tyčinky o velikosti vám příjemné.

Proč skyr?

Skyr je islandský styl jogurtu, který má plnou krémovou chuť i přes téměř nulový obsah tuku a překvapivě vysokém obsahu bílkovin 12 g/100 g

Zkuste bezlepkové ovesné vločky!

Oves je obilovina, která standardně obsahuje lepek. Na trhu je však v této době možné zakoupit bezlepkové ovesné vločky. Bezlepkový oves (většinou se jedná o oves bezpuchý) je na farmách pěstován, sklízen a dále zpracováván tak, aby nedošlo ke kontaminaci obilovinami obsahujícími lepek, takže se ho nemusí bát ani celiaci. Mnohdy jej navíc můžete sehnat i v raw kvalitě, kdy si zachovává obrovské množství minerálních látek a vitaminů. Bezlepkové obiloviny se obecně lehce tráví a nezpůsobují tak pocit nafouknutého bříška.

Nečekejte, až se vám bude žaludek svírat hlady. Nasnídejte se ideálně do 30 minut po probuzení, doplňte tekutiny alespoň sklenkou vody a hurá do práce, školy či někam na výlet.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Iva Málková: Jak skutečně přestat kouřit a navíc nepřibrat

Bc. Daubnerová Renata
www.fitarian.cz

Nutriční terapeut (Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fakulta), výživový poradce a sportovní dietolog – rekvalifikační kurz Mahra, sportovní dietolog, masér a lektor TRX.
Odpůrce jakýchkoli léků a umělých doplňků, které slibují zázračné účinky na zdraví

20.7.2017 Články, Recepty a výživa

Komentáře

1

Vera

18.8.2017 13:44

Neznám oříškové máslo, poraďte prosím.

2

Jolana

18.8.2017 23:59

burákové máslo

3

Emily

28.8.2017 13:26

neznasam sladke ranajky

4

Eliška

4.9.2017 21:06

Super, díky 🙂 jen škoda, že si nemohu dát tyto recepty např. do „oblíbených“ abych je měla hned po ruce..

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Jak si užít dovolenou nejen pod stanem a nepřibrat?

Jak si užít dovolenou nejen pod stanem a nepřibrat?

Na dovolené často opouštíme náš běžný režim a máme tendenci vybočovat z našich pohybových i stravovacích zvyklostí.

Není výjimkou, že se z delší dovolené vracíme s pár kilogramy navíc, které nám po návratu kazí náladu a zastíní příjemné zážitky.

Celý článek 24.6.2019 1