Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Hula hoop pro krásnou postavu aneb retro cvičení, které je stále in!

Hula hoop či tanec s obručí je oblíbený sport, jehož moderní podoba vznikla v šedesátých letech v Americe.

Během krátké doby se stal populárním po celém světě. Určitě i vy si pamatujete na svá školní léta s obručí.

V posledních deseti letech se zdá, že se obliba hula hoop vrátila a je dokonce na vzestupu. S obručí nekrouží jen děti, ale naopak se pořádají lekce pro jakýkoliv věk. I když je hooping nejvíce oblíben mezi ženami, je zde i spousta nadaných mužů, kteří se jej také naučili.

Hooping je dynamický sport, který díky ladnému pohybu se zpevněným středem těla posiluje svaly a zároveň uvolňuje pozitivní energii v nás.

Základní kroužení je v pase a postupně se mohou přidávat další partie jako boky, hrudník, kroužit se dá na nohou i na rukou. Tak se docílí posílení celého těla – a to prostřednictvím přirozeného tanečního pohybu.

Hooping nezatěžuje klouby, jelikož se s kruhem pohybujeme v plynulých navazujících pohybech. Je ovšem vhodný i jako kardio cvičení – a to když do kroužení zahrneme více posilovací sestavy.

Z mých zkušeností se hooping naučí všichni bez rozdílu věku i pohlaví. Chce to jen trpělivost a zápal pro věc.

Pokroky jsou viditelné už po jednom dvou měsících a motivují se naučit více a více věcí.

Hooping se dá provozovat jako fitness cvičení, tanec či dokonce žonglérské umění. Záleží na nastavení tréninku.

  • Poznámka redakce: Na videu je autorka článku, jež cvičením s obručí skutečně žije. Vy se neobávejte, již samotné jednoduché kroužení v pase vás naladí a příjemně procvičí.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Markéta Gajdošová: Kvalita versus kvantita, na čem u jídla skutečně záleží?

Lucie Bierhausova
https://www.hula-hoop.cz

Profesionální a zkušená hooperka.

Kruhy roztáčí od roku 2010, kdy spolu se svou kamarádkou Majdou tomuto sportu propadly navždy.

22.2.2018 Články, Fitness a wellness

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Pohyb má blahodárný vliv na náš fyzický i psychický stav.

Dramatické snížení přirozeného pohybu v posledních desetiletích se významně podílelo na nárůstu obezity a s ní spojených nemocí – od cukrovky, chorob srdce, pohybového aparátu až po deprese.

Celý článek 29.8.2021 0

Vanda Mikušová pro ženy: Jak zhubnout a cítit se dobře

Vanda Mikušová pro ženy: Jak zhubnout a cítit se dobře

Pokud ještě někdo neobjevil kouzlo pravidelného pohybu, třeba vás k nějaké té pohybové aktivitě navnadí „5P funkční pravidla podle Vandy“.

Sepsala jsem je na základě dlouholetých zkušeností, které jsem nasbírala díky klientkám za 20 let mé lektorské praxe. Všechny je mám dlouhodobě ozkoušené i na sobě a mohu s jistotou říci, že fungují spolehlivě.

Celý článek 8.8.2021 0

Desatero bezpečného a příjemného domácího cvičení

Desatero bezpečného a příjemného domácího cvičení

V posledním roce se cvičení z tělocvičen, fitnesscenter a sportovišť přesunulo do online světa, čímž se zvýšily nároky na naši vlastní motivaci a disciplínu.

Na druhou stranu se nám ale otevřela nečekaná příležitost mít naše oblíbené lektory přímo „pod nosem“, v našich domácnostech.

Celý článek 6.5.2021 0