Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Z kanceláře na dovolenou a zpět – jak udělat v létě něco pro své zdraví, a nezničit se

Léto je v plném proudu a já bych vám dnes ráda doporučila vychytávky, které vám zpříjemní dovolenou i pracovní dny během roku.

Pojďme si během léta odpočinout a také se naučit něco nového.

Nejprve se zkuste zamyslet nad tím, jak vlastně trávíte svůj volný čas a jak vypadá obvykle vaše dovolená. Je aktivní, nebo se jen válíte u moře ? A hlavně co během roku? Střídáte kancelářskou židli a pohovku, nebo si jdete občas i zaběhat či zacvičit? Pokud máte převážně sedavé zaměstnání a sport vám nic moc neříká, je potřeba o plánovaném pohybu popřemýšlet nejen vzhledem k dovolené, ale také nad tím, jak se naučit hýbat i po zbytek roku.

Z kanceláře na dovolenou a zpět - jak udělat v létě něco pro své zdraví, a nezničit se

Na dovolené je hlavní věcí samozřejmě odpočinek. Ale na vás je, v jakém směru to pomyslné a vytoužené vyčištění hlavy bude. Pokud většinu roku sedíme, nesportujeme a pomaličku záda přetváříme do špatných pohybových stereotypů, hodně aktivní dovolená může být dokonce nebezpečná. Tělo není zvyklé na námahu. A pokud si najednou vzpomeneme, že vyzkoušíme surf nebo „hecneme dvoudenní výšlap do hor “, tělo najednou neví, jak na to a co s tím.

Jak to tedy v takovém případě udělat správně?

V první řadě je dobré si naplánovat dovolenou na více dní. Zapomeňte na prodloužené víkendy. Ideální doba opravdu odpočinkové dovolené zahrnuje aspoň dva týdny v kuse. Za tu dobu by si mělo tělo opravdu odpočinout. Pozor také na stálou dostupnost na telefonu či emailu, která se poslední dobou v nejednom zaměstnání považuje za samozřejmost. Pokud nás z odpočinku bude stále někdo vytahovat, nikdy to nebude dostatečná dovolená v pravém slova smyslu.

Na dovolené je vhodné věnovat se nějaké opravdu odpočinkové činnosti. Zkusit můžete například geocaching, sbírání hub, psaní si vlastních reportáží z míst, kde jste, nebo cokoli jiného, něž obvykle děláte.

Odborníci tvrdí, že pokud pracujete duševně, měl by převažovat odpočinek aktivní. A naopak. Pokud chcete na dovolené sportovat, zvolila bych raději skutečně rekreační pohyb. Žádné dokazování si, že na to (ještě)  mám. A určitě tělo nezatěžovat jednostranně.

Nejlepší je se vždy lehce rozehřát, protáhnout a postupně přidávat intenzitu. A to platí v jakékoli aktivitě. Naplánovat si odpočinek, regeneraci, ale i delší procházku v přírodě. Zelená barva nás krásně uklidní – navíc symbolizuje zdraví, rovnováhu a klid. Tato barva také dodává novou energii.

Z kanceláře na dovolenou a zpět - jak udělat v létě něco pro své zdraví, a nezničit se

I když si na dovolené pořádně odpočinete, nezapomínejte na cestu, která vás dělí od domova. Spousty hodin v autě nebo letadle je nutné prokládat změnou poloh a častým procvičením. Jakmile to jen trochu půjde, projděte se, vytřepte ruce i nohy, zaskákejte si na místě a co nejvíce se prodýchejte.

Cvičební pomůcky nejen na dovolenou

Vhodným pomocníkem na cesty je polonafouknutý míček overball. Můžete ho snadno vyfouknout a schovat do tašky. A dle potřeby si s ním kdykoliv vypodložit záda, namasírovat nebo protáhnout. Výborně totiž vyrovnává sed a kompenzuje dlouhé cestování.

Další skvělou pomůckou je masážní míček ježek. Ten je také velmi skladný. Můžete si s ním uvolnit chodidla, promasírovat ruce i prsty na nohou. Při dlouhých letech napomůže prokrvení končetin i celého organismu. Na dlouhou jízdu autem doporučuji také naučit se pár cviků z prstové gymnastiky.

Jakmile dovolená skončí, není třeba končit s naučeným odpočinkem a procvičováním těla, na které jste si během volných dní zvykli. Naopak je potřeba si aktivní odpočinek udržet po celou dobu roku a dovolenou zkrátka využít k nakopnutí k něčemu dalšímu, co nám bude další měsíce ku prospěchu. Využijte energii a sílu, kterou jste načerpali, a pokračujte dále ve správném sedu a protažení s míčkem, procházejte se přírodou a pokračujte třeba v nově nalezeném koníčku.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Renata Daubnerová, nutriční terapeut: Nízkokalorické léto budiž pochváleno, ale pozor na umělá sladidla!

Karolina Jarošová
https://www.myfitnesslife.cz

  • fitness kouč a instruktor
  • lektorka Fitoffice
  • aktuality na facebooku

8.8.2019 Články, Fitness a wellness

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Pohyb má blahodárný vliv na náš fyzický i psychický stav.

Dramatické snížení přirozeného pohybu v posledních desetiletích se významně podílelo na nárůstu obezity a s ní spojených nemocí – od cukrovky, chorob srdce, pohybového aparátu až po deprese.

Celý článek 29.8.2021 0

Vanda Mikušová pro ženy: Jak zhubnout a cítit se dobře

Vanda Mikušová pro ženy: Jak zhubnout a cítit se dobře

Pokud ještě někdo neobjevil kouzlo pravidelného pohybu, třeba vás k nějaké té pohybové aktivitě navnadí „5P funkční pravidla podle Vandy“.

Sepsala jsem je na základě dlouholetých zkušeností, které jsem nasbírala díky klientkám za 20 let mé lektorské praxe. Všechny je mám dlouhodobě ozkoušené i na sobě a mohu s jistotou říci, že fungují spolehlivě.

Celý článek 8.8.2021 0

Desatero bezpečného a příjemného domácího cvičení

Desatero bezpečného a příjemného domácího cvičení

V posledním roce se cvičení z tělocvičen, fitnesscenter a sportovišť přesunulo do online světa, čímž se zvýšily nároky na naši vlastní motivaci a disciplínu.

Na druhou stranu se nám ale otevřela nečekaná příležitost mít naše oblíbené lektory přímo „pod nosem“, v našich domácnostech.

Celý článek 6.5.2021 0