Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Jak fungují KalorickeTabulky.cz aneb když se nelení, tak se zelení

Taky jste někdy v životě našli věc, která vám měla usnadnit život, ale vy jste si k ní hned nenašli cestu?

Pro mě je to technika. I cesta k tomuto článku šla přes „technické selhání“. Nicméně jsou oblasti, kde tomu ještě „dávám šance“.

Aplikaci KalorickeTabulky.cz používám vlastně již několik let a postupně jsem prošla různými obdobími:
– naplánuji a zapíšu, poté připravím a sním
– připravím, sním a ihned zapíšu
– připravím a sním … večer marně přemýšlím, co jsem jedla
– připravím, sním, nezapisuji, nepočítám
– přemýšlím, proč jsem vlastně přestala plánovat a zapisovat
– začínám opět plánovat, zapisovat, připravovat a poté jíst

Jak používat Kalorické tabulky

Znáte to? Před nedávnem jsem se začala věnovat konečně tomu, co mám nejvíc ráda, a tak pracuji s lidmi na hubnutí, životních změnách a proměnách, trénincích. Zapojila jsem se i do různých skupin na facebooku, ale musím uznat, že se trošku držím stranou, komentuji jen občas, protože často se nestačím ani divit…

Ale teď si pojďme říct, kam tím mířím. Svým klientkám/klientům doporučuji práci s Kalorickými tabulkami od začátku. A jak to tedy udělat, aby ta technika v tomhle případě usnadnila naši cestu?

Aplikace vám na základě zadaných údajů spočítá, kolik čeho byste měli jíst. A kontrola vašeho snažení se děje ve stylu: „Kolečka, zelenejte se.“ Hodně se setkávám s dotazy, jestli jsou ta čísla reálná. Pojďme si všichni nahlas říct, že čísla všeobecně jsou jak reálná, tak i hodně teoretická, protože, jak všichni víme, každý člověk je úplně jiný. A individualita jedince se vyčíslit nedá. Ale na druhou stranu, alespoň začnete mít představu, že vůbec existuje nějaký příjem a výdej. A ten výdej, že musí být zkrátka větší než příjem, aby vlastně celé to hubnutí nějak šlapalo. A pak se také „proklikáme“ k tomu, že se nám vykouzlí kolečka se sacharidy, bílkovinami a tuky – to jsou základní živiny, které tvoří náš jídelníček.

Díky mixu „objevených“ živin a přijatých/vydaných kalorií (kilojoulů) dojdeme ke kouzelnému slovíčku „kalorický deficit“ – aneb sním o něco míň, než spálím. Cesty jsou k tomu různé, ale to by tento článek nebyl článkem, ale knihou. A když vám všechno prozradím, my poradci nebudeme potřeba (smích).

Mým tipem v této oblasti je nesledovat sloupeček aktivit, ale stále sledovat sloupeček příjmu. Často vidím, že pokud zapisujeme aktivity jednu po druhé (došla jsem do práce, hodinu jsem luxovala, půl hodiny jsem cvičila), lidé mají tendenci „se dojídat“. Tím si ale vlastně sami komplikujeme tu nejjednodušší cestu k deficitu. Nejlepší variantou je nastavit do základu, jak jsme (v průměru) aktivní, a poté můžeme samozřejmě aktivity zapisovat, ale spíš pro orientaci – ty cvičební. Nikoliv proto, abychom v závěru dne po 45 minutách tabaty „dojedli“ svých 215 kcal. Jak nejlépe poznáte, že je potřeba aktivitu dohnat jídlem? Pokud jste hladoví, unavení a vysílení, tak někde je rozhodně chyba.

Co ta ostatní kolečka? Jednotlivé živiny – jak ty ovlivní průběh? Pojďme si říct, že jednotlivé gramáže sacharidů, tuků a bílkovin mají svá všeobecná (čti teoretická) doporučení a jsou pouze cestou k již zmiňovanému kalorickému deficitu. Každá ze základních živin má svůj kalorický obsah a v souhrnu tvoří číslo vašeho příjmu. S jednotlivými živinami už je to malinko složitější, jelikož každý je v jádru jiný, každý jinak tráví potraviny, každému vyhovuje jiná skladba jídelníčku a pak také moc záleží na vašem cíli a sportovní aktivitě (druhu a délce).

  • Pokud vyloženě cítíte, že něčeho máte málo a něčeho moc, a kolečka se ne a ne zelenat, zkuste vysledovat, či i tak se vejdete do svého „rozpočtu“ a hlavně, jak se u toho cítí tělo a hlavně hlava.

A tím se dostáváme postupně k dalšímu kouzelnému slovu: „dieta“. Dieta by měla být jakousi cestou k hubnutí. Dieta přichází v momentě nějakého nutného (zdravotního) problému. Dieta ale není něco, co je pro váš život omezující otravující a máte toho plné zuby. Snaha zhubnout by neměla vyvolat odpor ke zvoleným surovinám, touhu po surovinách jiných či nakonec chuť to vzdát. Je to změna životního stylu, lehké omezení, ale spíše lepší přehled a výběr toho, co jím, kdy jím a hlavně, kolik toho jím.

Jak fungují KalorickeTabulky.cz aneb když se nelení, tak se zelení

Základem k zeleným kolečkům je alespoň nějaký přehled o zdroji jednotlivých živin – co v čem v jakém poměru najdu. Nebuďte smutní, že se kolečka první dny (týdny) nezelenají. Je to o cestě, která není jednoduchá a krátká, ale postupná a dlouhá.

  • Objevujte, kombinujte, vnímejte své tělo.

Často se mě ptají lidé, jak to dělat, aby nemuseli vážit každou lžičku, každé sousto. Jednoduše – najděte si nějaké své stálé „pomocníky“- mističku, lžičku, skleničku a cvičně si udělejte gramáže nejpoužívanějších surovin. Pak už množství lépe odhadnete. Jak je to s jídlem z restaurace? Kalorické tabulky jsou skvělé v tom, že to řešilo již mnoho uživatelů před vámi, a tak je velké množství „hotových“ jídel již zadaných. Přiznávám, že sama (ne každý den) nemám trpělivost a čas zadávat každou surovinu a její gramáž – vařím doma pro celou rodinu.

  • Když už jsem vyloženě v koncích, vyhledám alespoň podobné jídlo, abych měla přehled. Počítám potom s odchylkou cca 15%.

Sama jsem matkou, manželkou, trenérkou, poradkyní a manažerkou, času sama na sebe mám minimum (oj jaká výmluva), ale díky těmto základním přístupům jsem se i já dostala ze začarovaného kruhu „pomalý metabolismus“, „proč já“, „na mě nic nefunguje“ a „kašlu na to“… Pokud se vaše váha nehýbe, nevíte si rady, cokoliv nevíte – nebojte se si také nechat odborně poradit – od toho tu my s pomocí moderní techniky jsme. Hodně zdaru.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Jak a proč začít s aplikací Kaloricketabulky.cz: Návod a tipy i pro největší pochybovače o vlastní vůli jíst zdravě a zhubnout

Lucie Habalová
lucihabal.blog.cz

Na půl úvazku matka na rodičovské, na půl úvazku trenérka, na půl úvazku hokejová manželka. A aby to – na první pohled nespojitelné – dokázala spojit do celku, začíná být výborný manažer.

Instagram lucihabal

23.9.2019 Články, Jak zhubnout

Komentáře

1

Elis

2.10.2019 07:47

Lucka, mozem sa opytat – preco si nezapisujes si ryzu, zemiaky v surovom stave ale v pecenom? Mala som za to, ze najlepsi odhad je surovy stav akehokolvek jedla, preto sa pytam 🙂 – resp. ide mi o screen vysssie.
Velmi pekne dakujem!

2

Lenka

2.10.2019 13:19

Dobrý den, ráda bych se zeptala na radu, jak používat aplikaci kalorické tabulky ve spojení s náramkem Samsung Fit. Při propojení se mi automaticky započítávají spálené kalorie z náramku jako aktivita a zároveň se odečítají z denního příjmu. Do kalorií z náramku se počítá všechno, mimo aktivitu a kroky i kalorie spálené ve spánku, tedy celodenní výdej. Ve výsledku to pak vypadá tak, že se příjmem z potravy dostanu na cílových cca 1500 kcal, výdejem z aktivit někdy i na – 1800 kcal a výsledkem je deficit 300 kcal. Čímž se dostanu do mínusového kolečka „celkem“ a červených barev u všech živin. Pokud má při hubnutí výdej převažovat nad příjmem, mám tedy dál zapisovat vše a být v záporných hodnotách? Děkuji moc za radu.

3

Lucie Habalová

2.10.2019 20:37

Elis, přiznávám, že pro mě je to “úspora času”. Vařím pro manžela (hokejistu), pro sebe (celiatika) a dcerku (věčně vybíravého jedince). Trávíme hodně času venku a na aktivitách, často vařím něco podle požadavků v závorce i na dva dny a mám už své množství dle mističek – z uvařených surovin – do své porce. Možné odchylky samozřejmě jsou, ale ty jsou u těch hodnot všeobecně +-15% 🙂

4

Lucie Habalová

2.10.2019 20:42

Lenko, nejlepší je si svou aktivitu “zprůměrovat” a nastavit podle ní příjem. Tzn, záleží, v jakém deficitu jste na 1500kcal oproti doporučenému příjmu?
Pokud máte příjem 1500kcal se započítanou aktivitou – Váš deficit se dalším sportem akorát zvětší. Záleží na tom, o jakou aktivitu se jedná a jak v závěru jste na tom s hladem, únavou, sílou atd. Každopádně všeobecně radím aktivity “nedojídat”, pouze jimy navyšovat deficit pro hubnutí 🙂

5

Ing. Macáková Marcela

3.10.2019 11:21

pro Lenku z KT: Pokud má náramek propojení s naší aplikací (přes Samsung Health) a přenáší se ta spotřebovaná energie z něho přímo k nám do jídelníčku, tak se přenese jen ta aktivní (kroky, sporty…), ne sezení, spánek. A tím pádem to, co vidíte v KT dole v jídelníčku jako aktivitu byste měla dojíst a být tak na 100% grafech na konci dne. Pokud ale koukáte jen na číslo na náramku a tam vidíte 1800 kcal (jakožto energii spotřebovanou za celý den i ve spánku), tak z toho bude aktivní energie jen část. A to by na tom náramku mělo také být vidět. Jinak doporučujeme naši uzavřenou skupinu Hubneme a jíme zdravě s Kalorickými tabulkami, kde si uživatelé mezi sebou předávájí rady a tipy: https://www.facebook.com/groups/1930539063903667/

6

Lenka

3.10.2019 12:37

Dobrý den, děkuji moc za oba komentáře. Paní Macáková: Ano, mám propojení přes Samsung Health a přepisovaly se mi celkové denní hodnoty, tzn. do KT se mi zapsal výdej 1800 kcal, ale v SH aktivitou bylo zapsáno pouze 1000 kcal. Zkusím se ještě pohrát s nastavením, jaké hodnoty se mají z SH přepisovat a uvidíme. Každopádně moc děkuji za odkaz na skupinu, ráda se přidám. Aplikace KT je skvělá, díky za ni. 🙂

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Je mi 55 let a mám úplně nové tělo, říká Kateřina, jež zhubla díky aplikaci KalorickéTabulky.cz.

Je mi 55 let a mám úplně nové tělo, říká Kateřina, jež zhubla díky aplikaci KalorickéTabulky.cz.

Úspěchy našich uživatelů nás vždy těší. Pravidelně je zveřejňujeme v rubrice Jak zhubnout a řadu z nich můžete také obdivovat v naší uzavřené skupině Hubneme a jíme zdravě s Kalorickými tabulkami.

Tentokrát předáváme slovo paní Kateřině, které velmi děkujeme, jak pěkně popsala svou cestu k vysněné postavě a aplikaci www.kaloricketabulky.cz:

Celý článek 1.9.2019 5