Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Jak se udržet v kondici nejen po dobu karantény? Zkuste názorná videa jógy s logem KalorickéTabulky.cz

Trávíte většinu času doma u televize či monitoru? Tak klidně pokračujte! Jen si u toho podle té „televize“ také občas v soukromí svého domova zacvičte.

I když mohou být od 27. dubna 2020 otevřena fitcentra, cvičení s rouškou, které je tam přikázáno, není bohužel nic, co by většina lidí zvládla. A tak zřejmě dál budou mnozí pokračovat v omezeném pohybovém režimu.

Náš fitness prostor se kvůli opatřením proti koronaviru zmenšil ve většině případů jen na náš byt. Nicméně i tam si může každý z nás roztáhnout karimatku a zacvičit si nějakou jednoduchou sestavu. Prospěje tělu i psychice.

Jak se udržet v kondici nejen po dobu karantény? Zkuste názorná videa jógy s logem KalorickéTabulky.cz

Jak na cvičení v domácím prostředí

  • Po 20 minutách sezení zkuste vstát a aspoň se projít. Jděte utřít nádobí, zalít kytky, vyvenčit psa nebo se podívat na balkón, jaké je počasí.
  • Pokud budete mít náladu a chuť, zkuste každý den zařadit aspoň dvacetiminutové cvičení. Nemusí to být žádné šílené skákání, zvedání činek, stačí se protáhnout. Najděte si něco, co vás bude bavit a pomůže vám myslet chvíli na něco jiného.
  • Ať budete umývat okna nebo doma cvičit, dbejte na bezpečnost. V této době totiž platí, že raději než se zlomenou nohou běžet do nemocnice, je lepší zůstat ležet doma u televize. Pokud plánujete nějaký delší náročnější trénink, nezapomeňte se rozehřát a na závěr protáhnout.
  • Vyhýbejte se masám lidí, neprovozujte aktivitu na turistických místech a spíše volte méně frekventované trasy a časy. Co takhle si v sobotu přivstat a před snídaní stihnout svižnou procházku v lese nebo počkat až všichni usednout v osm k televizi a skočit si místo toho zaběhat do parku? Využijte předzahrádku nebo terasu a pokud je to možné, provozujte aktivitu tam – na čerstvém vzduchu, což posílí nejen vaši psychiku, ale i imunitu.
  • Dbejte na techniku! Na lekcích vás opraví trenér, ale pokud cvičíte doma, měli byste se soustředit i na správnou techniku cviků, aby si nepřivodili nějaký úraz nebo si nezpůsobili přetížení svalů.
  • Cvičit můžete s vlastní vahou nebo využít předmětů doma jako je ručník, PET lahve s vodou nebo deka. Pokud ale hodláte cvičit pravidelně, je vhodné do cvičení doma trochu investovat a koupit si cvičební gumičku, jógamatku, švihadlo nebo pár kilových činek. O to pestřejší bude moct být váš trénink doma.
  • Nebaví tě cvičit? Nudíš se doma? A co takhle přijmout výzvu? Nevydržíš v planku ani deset sekund, a co takhle zkoušet do každý den a zaznamenat si časy? Cvičíš pravidelně jógu? A co takhle vyzkoušet nějakou obtížnou pozici?

Výhody domácího cvičení

  • Nikdo vás nevidí. Můžete mít vytahané tričko, být nenamalovaná, nemusíte řešit nějaké to kilo navíc, prostě cvičíte sama v pohodlí svého domova.
  • Můžete cvičit kdykoliv. Chce se vám cvičit ráno, dopoledne nebo v devět hodin večer? Žádný problém. Nejste vázáni na termíny lekcí. Stačí jen kdykoliv spustit video a jde se cvičit!
  • Žádné cestování. Nemusíte trávit čas dojížděním. Po cvičení se hned osprchujete a můžete zas usednout zpátky k televizi a doplnit spálenou energii.
  • Ušetříte. Nejen čas, ale i finance.
  • Můžete být součástí komunity. Všichni určitě známe cvičení programy jako je FitFab Strong, P90, Insanity apod. Kolem těchto programů je sdružuje spousta lidí a díky sociálních sítí se můžete vzájemně podporovat a předávat si zkušenosti.

Na internetu najdete spoustu videí a cvičení, tak si najděte něco, co vás bude bavit. Například jóga je nejen určená pro protažení a posílení svalů, ale díky dýchání vám přinese i psychickou pohodu.

Výhodou jógy je také to, že ji zvládne v podstatě každý. Nemusíte mít žádné fyzické predispozice, nepotřebujete žádné pomůcky, kromě karimatky (kterou můžete nahradit kobercem nebo dekou). Stačí jen vstát z gauče a najít si video, které vás bude bavit. A třeba to bude můj cvičební program YOGA 20 nebo nový program pro pokročilé FLOW 20.

FLOW 20 je pro všechny, kteří už se cvičením nějaké zkušenosti mají. Jedná se o unikátní cvičební program, díky kterému budete ohebnější, uvolněnější a klidnější za pouhých 20 minut denně. Program obsahuje jak posilovací videa:

  • Core Yoga – zaměřené na posílení středu těla;
  • Lower Yoga – zaměřené na posílení nohou a hýžďových svalů;
  • Upper Yoga – zaměřené na posílení paží a ramen

tak i protahovací a uvolňovací

  • Flexi Yoga – zaměřené na protažení a zlepšení vaší flexibility;
  • Stress Yoga – pro uvolnění a rozpohybování ztuhlých kloubů;

nebo balanční:

  • Balance Yoga – pro zlepšení rovnováhy a posílení středu těla.

Zkuste se odpojit od všech těch zpráv, které se na nás valí, a zacvičte si. Prospějete nejen svému tělu, ale i psychice. A díky lepší kondici si zlepšíte i imunitu!

Z archivu aneb přečtěte si také:

Katarína Bradáč: Co když víme, jak na krizi, aniž bychom si toho všimli?

Lenka Zelená fazolka
https://www.zelenafazolka.cz

  • majitelka blogu o zdravém životním stylu a instruktorka jógy
  • studentka doktorského studia na Fakultě informačních technologií v Brně
  • motto: „Pravidelně cvič, správně jez, ale nezapomeň žít!“
  • autorka cvičebních programů

25.4.2020 Články, Fitness a wellness

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Andy z FITFAB Strong: Nikdo naše tělo nezná tak dobře jako my sami

Andy z FITFAB Strong: Nikdo naše tělo nezná tak dobře jako my sami

Vystudovala právo a tím se také živí. Před lety začala psát blog Fit & Fabulous a dnes je autorkou a hlavní tváří populárního projektu FITFAB Strong.

Jde o unikátní fitness program, který je výjimečný nejen tím, že je zdarma, ale že se na něj nabalují rozličné aktivity, výzvy, kniha, diář a nyní také pracovní sešit. Žít život podle Andy a jejího týmu je teď zkrátka IN.

Celý článek 14.5.2020 0

Martina Fallerová: Trpíte bolestmi zad a kloubů? Přečtěte si devět důvodů, proč se zaměřit na fascie

Martina Fallerová: Trpíte bolestmi zad a kloubů? Přečtěte si devět důvodů, proč se zaměřit na fascie

Neznám ve svém okolí člověka, který by si nestěžoval na bolest zad a kloubů. Jsem pohybový specialista a řešení bolesti je mým denním chlebem. Většina mých klientů je pracovně vytížená.

Na mě je tedy najít co nejkratší cestu, která je zbaví bolesti a umožní opět jejich plné soustředění na práci a návrat k oblíbenému sportu.

Celý článek 4.5.2020 0