Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Monika Zajíčková za Zemědary: Jak si udržet o Vánocích váhu i duševní pohodu

Ženy se toho obzvlášť bojí. Všechen ten shon, nákupy, vaření, pečení cukroví a balení nezabalitelných dárků… Ó, hrůzo!

Kde vzít čas na sport a hlídání jídelníčku?

Kdo by vlastně chtěl v takové chvíli ještě sportovat, když lezeme po oknech a padáme únavou? Spát, spát, jíst čokoládu se salámem a okurkou, někde se zamknout a probrat se po svátcích. Na první pohled se zdá, že to nemůže být ani šťastné a ani veselé.

Monika Zajíčková za Zemědary: Jak si udržet o Vánocích váhu i duševní pohodu

Zastavte se a uvědomte si, co vlastně opravdu potřebujete o svátcích

Já potřebuji, například, nestrkat se s lidmi v obchodech. Dárky kupuji už od září, nemám tedy strach, že by se něco pokazilo. Balím je průběžně. Výzdoba domu na první advent. Cukroví peču každý víkend, a tak si to doma všichni užijí, nikdy toho není najednou moc. Seznam jídla a patřičné nákupy si udělám dva týdny dopředu, neboť už vím, kdo kde kdy bude a co se bude jíst.

Svátky u nás trvají tři dny, ne jako jinde až do Tří králů. O Štědrém dnu se „postíme“, ale jak nás znám, ujídáme tajně vánočku i cukroví. Jsme šťastni, přeji nám to. Muž chystá naši večeři. Jak šel čas, z vepřových řízků a smaženého kapra jsme přešli na řízky kuřecí dělané v troubě a lososa na troše oleje. Dospělé děti pomáhají. Salát je domácí, tak jako u vás. Ten dělám já den předem. Majonézu připravuji z vařených bílků a použiji také zakysanku. Tím snížím jeho kalorickou hodnotu nejen o žloutky. Mísa je tak akorát na večeři a tak dvě porce na víc na později. Na první svátek již většinou jíme něco méně náročného, protože jsme ještě z večeře unaveni. Většina z nás je ráda. Na druhý svátek jsme u rodičů a tam máme králíka se zelím a knedlíkem.

Většinou využíváme toho, že jsme pohromadě a dlouhé a svižné vycházky. Světe, div se, rádi v tu dobu chodíváme plavat do Podolí a někdy pak do sauny. Což letos nepůjde. Jelikož mě to jídlo zmáhá, jsem venku častěji než ostatní. Pokud je sucho, jezdím na koloběžce. Netrpí tím klouby kolen a kyčlí – a je to v celku komplexní pohyb při rychlosti 14 km v hodině minimálně (což je brnkačka) se dá spálit 2500 kJ.

  • Kde jsou ty knedle? Vypocené v bundě.

Do odpolední svačiny si obřadně dám ke kávě tři kousky cukroví a ještě nikdy jsem tímto způsobem nepřibrala. Zavřu oči a rozpouštím každé sousto v ústech a snažím se vychutnat si každý okamžik a rozeznat, co cukroví obsahuje. Vanilkový cukr, ořechy a máslo se střídají s chutí velmi silné hořké kávy. Tak se “cpu” já. Vlastně si každou etapu svátků už od adventu užívám. Jsme spolu, pokus o pořádek jako vždy selhal, je nám to jedno.

  • Hodně se smějeme, vzpomínáme, odříkáváme repliky ze známých pohádek. Užíváme si krátkodobou bezstarostnost, než nás to opět rozstřelí do světa.

Nemusí to být hektické a stále selhávající. Když je dobrý time management a chuť dělat věci jinak, může to být super. Udělejte si na vše čas. A když už všichni šli spát a vypište si úkoly podle důležitosti a času tak, aby byly rozloženy, a nedělaly se na posední chvíli. Pak je uložte do kalendáře v mobilu. Budou se vám připomínat postupně i příští rok. Nedojde tak k vašemu zahlcení a přetížení. Stejně tak si naplánujte návštěvy, odpočinek i sport a jídlo. Předejdete tak plýtváním potravinami. Všeho s mírou a bude to dobré.

foto: Konstanttin/cz.depositphotos.com

Z archivu aneb přečtěte si také:

Cecílie Jílková: Tipy na jedlé dárky a cukroví na poslední chvíli

Monika Zajíčková
www.zemedary.cz

Profesní a osobní kouč na cestě seberealizace. Připravila modul pro Začátečníky s Kalorickými tabulkami a pro ty, co neustále jójují Podpůrnou psychoterapii při hubnutí. Hubněte kolektivně i individuálně. Její služby můžete čerpat přes Benefity a Benefity plus. Nezapomeňte, že na podobné kurzy často přispívá i zdravotní pojišťovna.

Nebuďte na to sami. Ptejte se, pište, volejte!

19.12.2020 Články, Jak si udržet zdraví

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Domáca starostlivosť o nohy (nielen) v letnom období

Domáca starostlivosť o nohy (nielen) v letnom období

Naše nohy nosia váhu nášho tela po celý život, bez prestávky. Zaslúžia si teda vhodnú a pravidelnú starostlivosť, ktorá by mala byť samozrejmosťou po celý rok.

Priznajme si však – viac nás vzhľad našich nôh trápi v lete, keď nosíme otvorenú obuv, alebo sa prechádzame pri vode, na dovolenke naboso.

Celý článek 20.7.2021 0

Jak zvládat premenstruační syndrom

Jak zvládat premenstruační syndrom

Premenstruační syndrom (dále PMS) je soubor příznaků, který doprovází první fázi menstruačního cyklu.

Gynekologové uvádějí, že je to vlastně fáze nula, po které neprodleně přichází menstruace.

Celý článek 17.7.2021 0