Výživa jako základ zdravého hubnutí – velká proměna Lucky

O Lucce jsem věděla, že pravidelně cvičí, byla dlouholetá závodnice v aerobiku a dělá trenérku úspěšnému družstvu dívek v Aerobic Junior Clubu Ivany Mrňákové v Ústí nad Labem. O to víc mě překvapilo, že taková živelná bytost může mít problém se svou váhou.

Když jsem navíc viděla její foto PŘED a PO, začala jsem se pídit po informacích ohledně jejího úsilí.

Chtěla jsem zveřejnit její cestu za vysněnou postavou, neboť by možná mohla inspirovat i vás. Lucka dala na rady lékařů a úplně změnila svou životosprávu. Tady je její příběh.

Lucí Eckertová

První zlom začal už v lednu roku 2013, kdy jsem začala hubnout na doporučení lékařů kvůli zdravotním problémům, které se mě držely právě z důvodů nadváhy. Moc dlouho jsem to nevydržela, s hubnutím byl brzy konec. Naopak jsem začala jíst ještě víc a přibírat,“ začíná své vyprávění stále usměvavá Lucka.

Počátky mého nového snažení zhubnout potom pokračovaly v srpnu 2013 na dovolené v Turecku, kde jsem byla 14 dní. Každé ráno jsem chodila běhat, plavala jsem, na pláži posilovala a jedla zdravě. Zhubla jsem tři kila, ale po návratu jsem se vrátila do starých kolejí a kila nabrala zpět,“ přiznává Lucka, která – jak sama říká – potřebovala k akci pořádné ´nakopnutí´. „Nakonec jsem se do zdravé stravy i cvičení pořádně opřela až 20. září, kdy mi promluvila do duše kamarádka. To byl ten velký zlom. Řekla jsem si, že už to nebudou jen řeči, ale začnu na sobě pořádně pracovat,“ shrnuje nedávné události skoro čtyřiadvacetiletá studentka (tělesné výchovy a českého jazyka) Pedagogické fakulty Univerzity J.E.P.

A jak to bylo dál?

Na podzim jsem objevila na facebooku skupinu, kde jsme se s děvčaty vzájemně podporovaly a motivovaly. V této skupině jsem vyhrála potom i půlroční proměnu. První kila šla dolů, lidé v okolí si začali změny všímat a vyptávat se. Pamatuji si na fotku v parku, kterou jsem vložila v říjnu na facebook. Já sama jsem změnu neviděla, o to mě více potěšilo, že byl takový ohlas. Podpora ostatních mě motivovala natolik, že jsem nepřestávala a snažila se hubnout dál,“  říká sympatická blondýnka, která si v květnu letošního roku na facebooku založila na popud dívek a fanynek svoji vlastní skupinu s názvem Lucí Eckertová Progress, kde svými poznatky z vlastní změny motivuje ostatní. Za uplynulý měsíc má Lucka skoro 800 fanoušků a počet obdivovatelů se stále zvyšuje.

Lucí Eckertová

Je to osm měsíců, co na sobě pracuji, co jsem prvně byla na hodině TRX, v posilovně a na kruhovém tréninku. Za tuto dobu jsem zhubla 18 kg,“ pokračuje ve vyprávění a vysvětluje, že chtěla dokázat sobě i okolí, že se nevzdává. „Co se týče jídelníčku a cvičení, ze začátku to bylo dost krušné. Začala jsem s www.kaloricketabulky.cz, které mi doporučil můj taťka. Ten se také pokoušel zhubnout, za půl roku měl tak úžasné výsledky, že i já jsem musela zkusit, co to obnáší. Podle kalorických tabulek jsem se naučila jíst pravidelně, vše jsem si poctivě zapisovala a vážila“, vzpomíná na první etapu dívka, jež se ráda směje a předává ostatním lidem pozitivní energii.

Po dvou měsících jsem měla vše tak nějak v oku a začala jsem jíst podle sebe. Zdravě, 6x denně a po menších porcích. Strava je 80% celého úspěchu,“ říká Lucka, která přiznává, že sice vždy sportovala, ale jedla jako „prasátko“, a proto nikdy neměla vysněnou postavu.

Jak to Lucka dělá? Tady jsou její tipy:

Spousta lidí se mě ptá, co mám za jídelníček a co držím za dietu. Nedržím žádné diety, nemám žádný jídelníček, ale snažím se jíst zdravě. Občas si dám i něco sladkého a tučnějšího. Není to o tom vyřadit tyto věci z jídelníčku, ale občas si je dopřát a zařadit tzv. cheat day, který by měl být 1x týdně. Je to den, kdy si dáte něco „dobrého“. Já osobně miluji gumové bonbony Haribo, různé druhy sýrů a oříšky. Ze suplementů beru každé ráno spalovač tuku od Aminostaru a další 30 minut před cvičením. Po tréninku si občas dávám Gainer na doplnění sacharidů nebo protein od Nu3tionu na doplnění bílkovin. Během posledních měsíců jsem zařadila do svého režimu třídenní odvodňovací detoxikační kúru, kdy jsem pila jen vodu a jedla neomezené množství hroznového vína. Každému doporučuji, na očištění je to výborná věc. Doporučená délka držení detoxu je 3-5 dní. Chodím do fitka, běhám, docházím na skupinové lekce TRX, kruhové tréninky, ráda plavu a při trénincích svých svěřenkyň aerobiku s nimi cvičím.“

Jak Lucka sama potvrzuje, nejde říci, že by zhubla přímo po určitém cvičení. Za začátku jí podle jejích slov hodně pomohla rychlochůze ve vhodné tepové frekvenci na pásu. Nyní už běhá, protože má lepší fyzičku, a ostatním cvičením spíše zpevňuje a tvaruje postavu. „Cvičím 5x-6x týdně a zařazuji tzv. rest day, kdy odpočívám,“ vysvětluje dnes již energií nabitá dívka. „Stal se z toho životní styl, který miluji a už bych se nikdy nevrátila k tomu mému, starému,“ dodává.

Lucí Eckertová

Říjen 2013 až duben 2014

Jak je důležitá podpora okolí

Vloni jsme si na blogu povídali o hubnutí ve skupině a jeho přednostech, mezi které patřila i podpora. Samozřejmě, že je ideální, když ji najdete doma mezi svými nejbližšími a zároveň natrefíte na odbornou a kvalitní pomoc v podobě trenéra, který je minimálně pro začátek důležitou součástí hubnoucího plánu. Jak je vidět z dalšího textu, často pomohou i kamarádky nebo právě spřízněné duše na facebooku.

Komu bych chtěla v první řadě poděkovat, je má rodina! Nejdřív mi nevěřili, protože jsem o hubnutí jen mluvila a skutky se nekonaly. Teď, když vidí, co vše pro to obětuji, tak mě maximálně podporují a jsem za to moc ráda,“ říká Lucka. „Obrovské díky pak patří mé trenérce Mgr.Věře Malinské z Fitness by Věra, která mě neustále na TRX a kruhových trénincích podporuje a křičí na mě: Dupej, šlapej, hecuj se! Díky ní vím, že vše je v hlavě! Když už nemůžu, toto mě vždy nabudí a makám o to více,“ vysvětluje Lucka, která vyhrála na nedávném Plese sportovců balíček vstupu do posilovny, permici a jiné pěkné ceny.

Další díky patří mým kamarádům a fanouškům, bez kterých bych tento proces už dávno vzdala. Mé nejlepší kamarádce Evče, která při mě stojí od začátku mého snažení a ve všem mě stoprocentně podporuje. Děkuji mým sparing cvičenkám, které jsou pro mě důležité, a mnoha dalším, které zde nemohu vyjmenovat,“ dokládá svým výčtem Lucka fakt, jak moc je podpora okolí při hubnutí důležitá. „Ten pocit, když někdo řekne, že je na vás pyšný, že jste jeho motivace a vzor, opravdu za to stojí,“ uzavírá část o podpoře okolí Lucka.

Lucí Eckertová

Poučení z krize?

Kdyby to šlo snadno, tak by tě to přece nebavilo. To je věta, kterou mě podporoval můj vedoucí diplomové práce. A často si na ni v životě s úsměvem vzpomenu, když přijde v jakékoliv oblasti krize. Jak to řešila Lucka? „První krizi jsem měla v listopadu 2013, kdy se mi váha zastavila po úbytku 7kg a už nechtěla jít dolů. To byl i ten zlom, kdy jsem přestala vše tolik počítat a řešit do detailu. Další krize přišla v březnu 2014 po rozchodu s přítelem, kdy se v mém případě ve stresovém období dostavují chutě na sladké. Nyní se dostávám do fáze, kdy opět najíždím na kalorické tabulky, abych si ohlídala jídlo a najela na svůj správný režim.“

A jaké má Lucka plány do budoucna? „Až dostuduji, což bude doufám začátkem roku 2015, chtěla bych se věnovat fitness, udělat si kurz fitness trenéra, výživového poradce a věnovat se tomuto odvětví naplno. Cítím se skvěle, je radost se otočit zpět do minulosti a vidět, jaký člověk udělal kus práce. Ve svém snažení zhubnout a zpevnit se budu nadále pokračovat. Věřím, že se jednou dočkám své vysněné postavy. Protože když se chce, tak všechno jde!

Lucí Eckertová

Motivační věty, které Lucka uplatňuje:

  • Až to budeš chtít vzdát, vzpomeň si na všechny, co by tě chtěli vidět prohrát! Tu radost jim přeci neuděláš!
  • Můžeš mít buď výsledky nebo výmluvy! Nemůžeš mít obojí!
  • Nikdy v životě se nevzdávej, i když si myslíš, že jsi prohrál! Protože skutečně prohraješ až tehdy, když se vzdáš!
  • Zklam všechny, kteří tě podceňovali!
  • Kdo chce, hledá způsoby! Kdo nechce, hledá důvody!
  • Já nemusím, ale já chci!
  • Nevymlouvej se, změň se!

Příklady jídelníčku:

snídaně:

1. ovesné vločky, bílý jogurt, kousek ovoce, oříšky
2. ovesná kaše s lesními plody
3. banánové lívanečky, jahody, borůvky, nastrouhaná 80% čokoláda

svačina:

1. ovocná miska (hroznové víno, broskev, banán)
2. tvaroh se skořicí s kouskem ovoce
3. kefírové mléko s domácími musli

Lucí Eckertová

oběd:

1. kuřecí maso, dušená zelenina, rýže
2. losos s citrónovou omáčkou, hranolky z celeru, zeleninová obloha
3. kuskus s grilovanou zeleninou

svačina:

1. knackebrot, cottage, zelenina
2. knackebrot, mozarella light, cherry rajčata
3. kaiserka, šunka, 20% sýr, zelenina

Lucí Eckertová

večeře:

1. těstovinový salát s kuřecím masem a zeleninou
2. šopský salát, knackebrot
3. tuňák ve vlastní šťávě, vejce, zeleninový talíř

druhá večeře

1. tvaroh s pažitkou a cibulkou, se skořicí apod.
2. proteinový nápoj
3. cottage

  • Vzkaz od Lucky: Změna začíná Tebou, ale nezačne, dokud nezačneš Ty!

Vizitka hosta:

  • TRENÉRKA ve společnosti Aerobic Junior Club Ivany Mrňákové o.s. Ústí nad Labem
  • TRENÉRKA ve společnosti Městský plavecký klub Ústí nad Labem
  • FOTOGRAFKA ve společnosti Foto Lucí Eckertová

Ing. Macáková Marcela

Studium na VŠCHT ji inspirovalo k zájmu o výživu a zdravý životní styl. Po promoci (1993) psala na toto téma pro řadu časopisů – Vlasta, Fit styl, Longevity, Moje zdraví, aj. Vedle blogu Kalorických tabulek, kde pracuje jako editorka a správce facebooku, provozuje již téměř dvacet let vlastní webík www.aerobic.cz. Tam si přijdou na své všichni, které baví jakékoliv skupinové cvičení (aerobik, jóga, pilates…)

Komentáře

1

Jana
9.6.2014 12.41

Jen to čtu a fandím! Jsi skvělý vzor pro mě a holky, které už na tom začly makat :-), aby byly „zdravé a spokojené“ 🙂

2

Pavla
9.6.2014 13.14

Super..sikulka moc hezky napsane.

3

Alena
11.6.2014 15.50

Ahoj, chtěla bych se zeptat, jak s gainerem. Hodí se i v době hubnutí nebo je vhodný až do rýsovací fáze?

4

Jarda
12.6.2014 12.59

Gainer se nehodi k hubnuti a uz vubec ne do rysovaci faze.
Gainer slouzi k doplneni sacharidu (cukru). Kdyz uz doplnek stravy, tak protein (idealne nejaky viceslozkovyú, abyste mela dostatek bilkovin a neprichazela pri hubnuti o svalovou hmotu.

5

Petr
12.6.2014 13.02

Aleno, gainer neboli sacharidová nápoj se do hubnutí natož rýsování vůbec nehodí. „Gain“=“získat/nabrat“ … používá se hlavně jako doplněk jídelníčku, když chceš nabírat hmotu. Raději si dej sacharidy v nějaké lepší formě – rýže, žitný chléb, ovoce, atd..

6

Franta
13.6.2014 13.22

Gratuluji, Lucce a všem, kteří nějak vydrželi a zhubli. Teď přichází, podle moji zkušenosti těžší období. Integrovat nové tělo do života svého i svého okolí Od září loňského roku jsem ubyl 22 kilo a je to dřina. Tak se držte hubeňouři a hubeňourky.

7

Alena
13.6.2014 17.59

Moc ti fandím, jen mě překvapuje jak ti od září do dubna vydrželo opálené tělo beze změny.
Trochu jsem si s těmi fotkami pohrála….

8

V.
13.6.2014 18.06

Pred tremi lety jsem sundal 21kilo v prubehu 4 mesicu. Ze 115 na 94. Nebojte se toho jde to. Spravne jist a pohyb. Cvicil jsem 5x tydne 2x denne (pred praci a po praci). Bez problemu se drzim dlouhodobe na 96kg. Ted cvicim 2x az 3x tydne. Vsem kteri do toho jdete drzim palce, nepremyslejte o tom jestli to funguje, jen to udelejte do posledniho detailu spravne, vydrzte a vysledek prijde. Nejdulezitejsi je uvedomit si, ze hubnete pro zmenu zivotniho stylu ne pro jednorazove zhubnuti, pak to udrzite. Drzte se!

9

janča
23.6.2014 15.40

lúca je ten nejdokonalejší člověk terého znám <3 je prostě nejlepší <3 moc si tě vážím <3

10

Marcela Macáková
29.6.2014 11.37

Děkujeme za všechny komentáře a pozdravy. Lucka se jistě podívá a bude ráda.

11

Jiří Novotný
23.7.2014 15.39

Blahopřeji. Je to všechno o odhodlání.

12

Miška
3.11.2014 13.00

Ahoj, máte někdo zkušenosti s Chlorellou? Pomáhá skutečně při hubnutí? Chci ji zkusit při redukční dietě. Má s tím někdo zkušenosti – praktické?

13

iva38
5.11.2014 20.44

Zdravím. V lednu budu babička. Je mi 44. Myslíte že zvládnu ten zázrak mít za 3 měsíce o 20 kg míň. Každý den o 20 dkg.?

14

makovec
8.11.2014 0.41

Pro iva38 – Dobrý den Ivo. Pokud chcete shodil 20kg tuku, za tři měsíce to nepůjde. Určitě ne způsobem, který by byl zdraví prospěšný a trvalý. Na odbourání 20 kilo tuku potřebujete celkový energetický deficit kolem 600 MJ a to je průměrný denní deficit 6,6 MJ. To je opravu hodně a musí se to docílit kombinací stravy a pohybu. Pokud nebudete jíst, nevydržíte nebo ztratíte příliš mnoho svaloviny. Nevěřte slibům v populárních časopisech o zhubnutí do plavek, zhubnutí části těla apod. Jsou to komerčně motivované nesmysly.
Mně je 50 a těch 20 kilo jsem shazoval asi dva roky, v několika fázích a s mnoha pokusy a omyly. Pokud Vás to zajímá, tady jsou moje zkušenosti:
1. Nové tělo je výsledkem trvalých změn v životním stylu a ne dočasného odříkání. Začal jsem s pár malými změnami a když jsem si je zažil, přidal jsem další.
2. Největší pozitivní výsledek jsem dosáhl po vyloučení potravin s rafinovaným cukrem: sladkosti, sladké šťávy (i 100% ředěné), sušenky, sladké pečivo a vyloučení alkoholu. Omezil jsem také výrobky z bílé mouky a pokud to šlo, nahradil jsem je celozrnnými – chléb, pečivo, těstoviny.
3. Neosvědčily se mi pravidelné „volné dny“ s narušením režimu – to si pak člověk týden odříká a čeká na vytoužený den volna. Pokud je důvod a příležitost (narozeniny), tak si sladké dám, ale s mírou, bez výčitek, ale tyto příležitosti nevyhledávám.
4. Příjem vlákniny a tekutin – neslazené vody musí být rovnoměrně rozložený do celého dne. U vlákniny počítejte minimálně 0,5g/kg hmotnosti/den.
5. Minimální denní energetický příjem z potravin jsem neměl pod energetickou hodnotu tzv. bazálního metabolizmu. Energetický deficit jsem reguloval denní aktivitou.
6. Posilovna nebo trénink pomáhá, ale není nutná. S pravidelným sportem to jde rychleji a tělo se formuje, ale opravdu není nutné dřít v posilovně. Na druhou stranu, je nutné zvýšit denní výdej. Nejlepší je svižná chůze a schody. Klíčem je trvalá změna stravy a trpělivost.
7. Nejdůležitější je v redukční fáze – kompozice základních živin. Mě se osvědčilo toto: 1- 1,5g bilkovin na kg váhy/den, 3g sacharidů na kg hmotnosti/den a 1g tuku na kg hmotnosti a den. Žádné hladovky a populární diety nefungují.
8. Hodně zeleniny a přiměřeně ovoce, 6 jídel denně, sledovat na http://www.kaloricketabulky.cz.

Je toho mnohem víc, ale jako základní návod to stačí. Pokud máte zájem, jsem na mkovac@hotmail.cz. Držím palce a přeji odhodlání a zarputilost. Nejtěžší je prvních 14 dní, kdy se tělo zbavuje závislosti na sladkém. Pak to jde samo.

15

Lucí Eckertová
3.12.2014 12.54

Všem mockrát děkuji za milé komentáře 🙂 Po dlouhé době jsem si článek přečetla a objevila tu Vaše milé zprávičky 🙂 Děkuji za podporu! Pro ty, co by se chtěli podívat, tak na facebooku mám svoji FunPage, kde se lidé motivují 🙂 Název je Lucí Eckertová Progress a nyní má přes 2600 lidiček 🙂
Díky moc a všem přeji krásné svátky 🙂 Lucí 🙂

16

Dana
5.2.2015 19.24

Dobry den chtěla bych poprosit jestli by mi někdo nenapsal jídelníček na tyden,ja nevim co muzu jist drzim uz mesic a nic a tak asi blbe jim nebo uz jsem bezradna. Dekuji Dana

17

Michaela
17.3.2015 8.43

Nádhera!!! Taková hezká štíhlá blondýnka nakonec 🙂

18

Lucí Eckertová
19.3.2015 10.11

Moc všem děkuji 🙂 ♥

19

Marek
17.4.2015 15.45

Si s tím jídelníčkem dělá srandu nééé? To bych měl tak na 2-3 dny!

20

Evka
30.4.2015 12.47

Nevím, jak jste ten jídelníček pochopil Vy, ale já tak, že si Lucka dá jedno z těch tří jídel, ne všechny naráz. Takže jo, je to jídelníček na 3 dny…

21

Lucí Eckertová
11.5.2015 0.48

Ano, jsou to tři varianty jídel, tudíž 3 dny ☺

22

Martina
28.12.2015 21.50

Lucka má za sebou určitě hodně práce, není to jenom o jídle tudíž o správném jídelníčku, ale také o tvrdé dřině ať už v posilovně nebo jinde.
Další proměny jsem viděla na jiných stránkách o hubnutí, ale tak hezky zpracované jako Vy to neměli.

23

Romana
28.1.2016 10.27

Můžu se prosím zeptat. Pomůže mi při hubnutí taky slimax? Nebo je to jen tak doplňkové? Děkuju

24

Ing. Macáková Marcela
28.1.2016 10.42

pro Romana: Dobrý den, konkrétní dotazy prosím posílejte raději přímo našim odborníkům: http://odpovedi.kaloricketabulky.cz/. Děkuji a pěkný den.

25

Lucie Šebestová
14.9.2016 7.42

Zdravím a děkuji za inspirativní článek. Jen jsem k němu chtěla dodat, že kromě toho, že je určitě důležitý pohyb a strava, tak teda i čas od času odvodnění organismu, protože v těle každá máme až 30 % naprosto zbytečné vody. Já sama jsem to nedávno řešila…

26

salma
16.1.2017 15.37

Díky za dobrý článek!

27

Luna
22.4.2017 20.01

Ahoj, je lepší cvičit s Jilians Michaels nebo každý den běhat? Jak hubnu rychleji? 🙂

28

Šarlot
14.9.2017 22.28

Dobrý den, ten spalovač tuku o kterém s v článku píše je tento: AMINOSTAR FatZero Ultra Diet Shake? A druhý dotaz: jak často chodí paní Lucka do fitka a jestli by poradila nějaké cviky na ubývající centimetry na břichu. Internet je toho plný, ale tam radí jedno, jinde zase něco úplně jiného.

29

Ing. Macáková Marcela
23.9.2017 13.44

pro Šarlot: Dobrý den, přeposlali jsme dotaz slečně Lucii. Článek je již staršího data, tak nevíme, zda se ovze. Co se týká cviků na břicho, mohu doporučit naše články od Tomáše Bartoše. Jsou odbornější než tomu bývá v různých časopisech, niméně myslím, že i pro začátečníka díky videoukázkám velkem názorné. Přejeme, ať se daří.https://blog.kaloricketabulky.cz/2015/03/tomas-bartos-jak-spravne-cvicit-bricho-iv-rotace-a-flexe/

30

Ing. Macáková Marcela
23.9.2017 13.45

pro Luna: Určitě je nejlepší pestrost. V jídle i v pohybu.

31

Lucí Eckertová
24.9.2017 11.43

Pro Šarlot 🙂 Dobrý den, už jsou to 4 roky, nevybavím si jaký spalovač to byl 🙂 Základem úbytku cm na bříšku je strava, bez ní to nejde, mluvím sama za sebe 🙂 Nikdy jsem necvičila se záměrem zhubnout nějakou určitou partii, ale zaměřila jsem se na celou postavu 🙂 Momentálně bych článek napsala jinak a jsem jinde, než před čtyřmi lety 🙂 Pokud máte dotazy, piště na fb Lucí Eckertová nebo na @luci.eckertova.progress – instagram. Hezký den, Luci 🙂

32

DonaLabuznikova
21.7.2018 0.54

Super změna, je super vidět v přímém přenosu, že to zkrátka jde. Také jsem teď zhubla 10 kilo, 3 měsíce jsem pravidelně cvičila, hlídala si stravu a užívala bylinné přípravky na podporu hubnutí.Takže dámy, víc za tím nehledejte a neutrácejte za nějaké prášky.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články