Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Něco za něco: Plněné palačinky špenátem vs. trénink na schodech

V druhém díle pro vás máme trochu kaloričtější, ale za to velmi výborný recept na palačinky vs. schody.

Platí zde přímá úměra, že čím více kalorií spořádáte, tím více je třeba fyzické aktivity. Tady jsme zvolili cestu vyhnat vás ven na čerstvý vzduch a zapojit trochu více smyslů.
Je známou pravdou, že jeden z největších spalovačů jsou emoce – tudíž zážitky (endorfiny). Je nám jasné, že ne všichni budete pro variantu běhat někde venku po schodech, ale rozhodně to stojí za zkoušku. Minimálně si posunete své hranice se vším všudy… (smích)

Vlevo Veronika Dlasková, autorka receptu, vpravo Eliška Růžičková, autorka článku

Vlevo Veronika Dlasková, autorka receptu, vpravo Eliška Růžičková, autorka článku

Palačinky plněné špenátem

1 porce /T = 9,B = 25, S = 44 /358 kcal

Recept na 4 ks palačinek:

Suroviny:

1 vajíčko
50 g celozrnné mouky
150 ml voda nebo mléko
mražený listový špenát (400 g)
česnek
sůl
pepř

Palačinky

Postup:

Do misky si nasypeme mouku, přidáme vajíčko, špetku soli a nakonec 150 ml vody či mléka. Já použila vodu. Vše smícháme, rozehřejeme si pánev s nepřilnavým povrchem a vlijeme na ni pomocí naběračky vytvořené těsto. Hlídáme palačinky, aby se nám nepřipálily a obracíme je z každé strany.

Náplň:
Připravíme si menší hrnec, do kterého dáme mražený špenát a necháme z něj vypařit přebytečnou vodu. Přidáme sůl, pepř a nakrájený česnek. A tím je náplň hotová. Můžete ji obměnit a přidat uzené tofu, nastrouhaný sýr, vajíčko, kuřecí maso.

Trénink

tabulka trénink

* Lehčí variantou zde může být rychlá chůze do schodů. Vždy zaleží na individuální aktuální fyzické kondici každého jedince. Finish by měl být každopádně v co možná nejvyšší rychlosti, pokud se chcete dostat na požadovanou hodnotu spálených kalorií v daném čase.

Schody

trenér Pepa Růžička

trenér Pepa Růžička

Kliky (Spider)

Kliky (Spider)

Kliky (Spider)

 

Lehčí verze (unožení ve vzporu bez kliku)

Lehčí verze (unožení ve vzporu bez kliku)

Další variantou (bez unožení) může být i klasický prsní klik s oporou kolen o zem nebo varianta opření rukou o vyvýšenou podložku (schody, lavička, zídka).

Příště se můžete těšit zase na něco méně kaloričtějšího a trochu lehčí domácí trénink.

Nechte si chutnat!

Foto cvičení: David Frýbert

První díl a informace o projektu NĚCO ZA NĚCO zde

Z archivu aneb přečtěte si také:

Jak se dají vánoční svátky využít pro zdraví a pohodu – vzkazy odborníků na zdravý životní styl

Eliška Růžičková
www.eliska-fitness.cz

Absolventka VŠ University Karlovy v Praze obor Tělesná výchova a biologie

Crossfit masters athlete, fitness instruktor, aerobik instruktor

Zaměření: Intervalové tréninky, funkční tréninky, plavání, tanec (street dance, latino), zdravotní a kompenzační cvičení

11.2.2016 Články, Fitness a wellness, Recepty a výživa

Související články

Říjen: Snídejte teplé kaše a pozitivní zprávy

Říjen: Snídejte teplé kaše a pozitivní zprávy

Když se vás zeptám, který orgán je podle vás citlivý na to, co prožíváme, většinu z vás možná jako první napadne srdce.

Ale pozor, emočně velmi citlivým je i náš žaludek – orgán, jenž podle TČM náleží k měsíci říjnu a je tím pádem v tomto období nejzatíženějším.

Celý článek 21.9.2022 0