Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Jak na vyplňování aplikace Kalorické tabulky krok za krokem aneb mějte své kalorie snadno pod kontrolou

Zaregistrovali jste se a chcete si hlídat, co sníte. Chcete zhubnout. Ale jak se, u všech všudy, celá ta aplikace používá?

Připravili jsme pro vás jednoduchého průvodce krok za krokem i s návodnými obrázky.

Ve chvíli, kdy se přihlásíte pod svým uživatelským jménem a heslem do Kalorických tabulek, objeví se tato obrazovka:

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Vypadá to hned na úvod hodně složitě, ale v podstatě jde nyní jen o to provést jeden po druhém tyto úkony:

  1. Nastavit svou výšku
  2. Nastavit aktuální hmotnost
  3. Nastavit předpokládaný cíl, tedy předpokládanou hmotnost
  4. Případně nastavit pitný režim.

Jak na to? Vedle údaje hmotnost vlevo nahoře vidíte ikonku tužky. Klikněte na ni. Otevře se vám tato obrazovka:

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Přece jen ještě nemáme tak sofistikovaný software, aby každého uživatele dokázal zvážit a změřit na dálku, je to tedy ve vašich rukách. Na uvedené stránce stačí vlevo nahoře zapsat svou aktuální hmotnost (zváženou nejlépe po ránu před snídaní), výšku a kliknout na tlačítko Zapsat. Vpravo se vám pak bude průběžně objevovat graf s údaji, podle toho, jak často je budete zapisovat. Každý den po dni se součty.

Na stejné stránce níže vidíte Volitelné údaje ke sledování. Můžete si zde sledovat obvod pasu, procenta tuků v těla, obvod hrudníku, pasu a boků, případně přidat vlastní položku. Všechny údaje je možné po čase si stáhnout do svého počítače ve formátu pro Excel.

Když v horní liště kliknete na odkaz Přehledy, vrátíte se zpět na úvodní obrazovku. Nyní můžete zadat, jaké máte cíle. A to kliknutím na ikonku tužky u nápisu Cílová hmotnost.

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Objeví se vám stránka s nastavením vašeho účtu, kde mj. můžete zadat právě cílovou hmotnost, pitný režim, případně denní výdej kilojoulů. Ten jde buď nastavit podle každodenní aktivity (sedavá, lehce aktivní, až po vysoce aktivní), nebo podle vyplněných aktivit. V tom případě si každý den sami vyplníte, co jste dělali.

Kliknutím na odkaz Přehledy v horní liště se opět vrátíte do hlavního menu, kde si můžete zkoušet klikat na další ikonky s tužkou, abyste zjistili, co vše dalšího navíc lze nastavit. Ale vám nyní už jde jen o to začít zapisovat.

Podobně jako u každodenní hmotnosti nedokáže aplikace Kalorické tabulky na dálku zjistit ani to, co jste ten den snědli, vypili a co jste dělali. Je to zkrátka na vás. Můžete si večer udělat pět minut čas a zapsat vše naráz. Nebo si můžete nahrát aplikaci do mobilního telefonu či tabletu a zapisovat si aktivity, jídla a pití průběžně.

O tom totiž celá ta věc je. Když si budete poctivě zapisovat, aplikace pro vás udělá automaticky mj. toto:

  1. Spočítá váš denní příjem.
  2. Spočítá váš pitný režim.
  3. Spočítá váš denní výdej.
  4. Prozradí, zda jste ten den hubnuli, byli na svém, nebo přibrali.
  5. Spočítá aktuální BMI.

Díky tomu si pak sami můžete hlídat, kolik toho denně sníte, pokud tedy nebudete podvádět – jak jsem se u toho občas přistihl sám, když jsem tam ty oříšky nebo pamlsky nechtěl zapisovat.

Jak na přidávání jídel a aktivit

Nyní tedy k samotnému jádru Kalorických tabulek. V horní liště si klikněte na odkaz Jídelníček. Objeví se vám toto okno:

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Důležité je okénko vyhledávání vlevo nahoře. Měli jste ke snídani volské oko? Klikněte do vyhledávání, zadejte „volské oko“. Nabídne se vám „vejce sázené volské oko“.

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Klikněte na název jídla a naskočí tato tabulka:

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Zde je již asi vše jasné – vyberete snídani, vyberete počet kusů a kliknete na tlačítko Přidej. V seznamu se objeví takto:

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Jak vidíte, už jsou uvedeny i kilojouly a dole pod čárou je celkový denní součet vedle nápisu Potraviny celkem.

Inu, a nyní už umíte vše. Protože takto přidáte nejen všechna jídla během dne, ale také své aktivity:

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Povšimněte si vpravo tabulky, kde máte celkový součet kilojoulů za den, porovnání se zadaným cílem pro hubnutí, součet pro pitný režim, a dokonce rozpis jednotlivých jídel podle podílu bílkovin, sacharidů, tuků a vlákniny. Pod tabulkou pak zjistíte i to, kolik dní jste si již zapsali.

Jak používat Kaloricketabulky.cz

Toto jsou hlavní základy. Postupně, časem, sami přijdete na to, že si můžete přidat některé potraviny jako svá oblíbená jídla, že můžete přidat do databáze jídla či aktivity, jež zde chybějí, případně si uložit svá vlastní jídla, jež si často vaříte, jako jediné jídlo.

Prohlédněte si v horní liště i odkazy Oblíbené, Uložená jídla, Sledované údaje, Pravidelné aktivity či Sdílení, jež nabízejí další možnosti navíc. Třeba pokud každý den jdete pěšky čtvrt hodiny na MHD a čtvrt hodiny domů, je možné si pod odkazem Pravidelné aktivity tuto zadat rovnou. Nemusíte ji pak stále znovu každý den vyplňovat.

Co se týká databáze jídel, ta jsou zde uvedena ve formě, jak se jí. Tedy pod položkou banán je banán oloupaný, bez slupky. U mnoha potravin jako rýže nebo brambory je pak většinou rovnou uvedeno, zda jsou vařené, dušené, pečené či syrové.

Záleží jen na vás, jak často budete Kalorické tabulky využívat a hlídat si svůj denní příjem a výdej. A zkuste si pak sami, co vše navíc ještě aplikace nabízí.

Tipy a triky, jak správně a efektivně využívat aplikaci Kaloricketabulky.cz

Z archivu aneb přečtětě si také:

Hana Málková: Proč jíme tak málo luštěniny, když prospívají našemu zdraví, a jak je bezbolestně zařadit do jídelníčku

Jan Lipšanský

Absolvent scenáristiky, novinář, spisovatel, spolupracovník České televize, v současné době si užívající svých dvou synů a výletů s nimi.

11.4.2016 Články, Jak zhubnout, O kaloriích nevážně

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Bára Wolfová Balcarová:  Nedaří se vám zhubnout v menopauze? Vyzkoušejte 15 metabolicky vstřícných tipů

Bára Wolfová Balcarová: Nedaří se vám zhubnout v menopauze? Vyzkoušejte 15 metabolicky vstřícných tipů

Denně se ve své praxi i osobním životě setkávám s dotazy žen, jak a co jíst v menopauze. Jak nastavit správně stravu, aby přestaly „nabírat ze vzduchu“, aby se cítily lépe a zklidnily rozbouřenou hormonální hladinu.

Právě v tomto období je pro ženy asi největší noční můrou, vedle návalových stavů, totiž přibírání na váze a neschopnost zhubnout.

Celý článek 18.1.2019 0