Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Něco za něco s Eliškou Růžičkovou: Tofu knedlíčky vs. angličák

Máme tu další Něco za něco a já se rozhodla zmínit i jiné možné alternativy spalování přijatých kalorií.

Vzhledem k vyššímu počtu kalorií je náš trénink k tomuto dílu trochu náročnější.

Je jasné, že někteří z vás ze zdravotních důvodů nemohou provádět některé pohybové aktivity. Vždycky se najde někdo, kdo bude namítat, že tohle nemůže protože… Což mi samozřejmě naprosto chápeme, a proto dnes zkusím navrhnout i jiné možnosti.

1.    Chůze
2.    Jízda na kole
3.    Plavání
4.    Běh

tabulka

*Údaje jsou čistě orientační pro danou váhu člověka. Samozřejmě opět záleží na intenzitě a provedení dané pohybové aktivity.

Mohla bych zde zmínit i bazální metabolismus. O tom zde již bylo psáno. Pravidlo praví, že čím více máte aktivní tělesné hmoty, tím více vaše tělo spaluje.

Neberte naše tréninky jako „befel“, ale jen jako určitou informaci pro srovnání vašeho příjmu a výdeje. Vždy si najděte takovou pohybovou aktivitu, která vás bude bavit. Nedovolte, aby se vám pohyb stal něčím, co je za trest.

Tofu knedlíčky (18 ks):

338 kcal / S=43g, T=13g, B=25g

Suroviny:
180 g bílého tofu
10 g stevie
40 g celozrnné mouky
cca 30 ml mandlového mléka

Tofu knedlíčky

Postup:
Bílé tofu si nastrouháme najemno, přidáme celozrnnou mouku, stevii a podle potřeby mandlové nebo jakékoliv mléko. Pokud  mléku neholdujete, můžete použít vodu a nebo nic, uvidíte sami podle konzistence.

Ze vzniklé hmoty vytvarujete menší knedlíčky. Připravíme si hrnec a dáme vařit vodu. Až voda začne bublat, vložíme knedlíčky do vody a pak čekáme, až nám knedlíčky vyplavou.

Pokud si budete chtít knedlíčky zpestřit, můžete je polít bílým jogurtem s ovocem.

(Autorkou receptu je jako vždy v cyklu „Něco za něco“ Veronika Dlasková)

A čím můžeme kompenzovat?

Tofu knedlíčky

Angličák – lehčí verze

1. Výchozí poloha – stoj

Něco za něco

2. Přechod do nižší polohy

Něco za něco

3. Vzpor ležmo

Něco za něco

Pokud by se někdo cítil na klasický angličák, tak může svůj trénink okořenit u lehčí verze o klik a výskok v 1. a 3. fázi cviku.

Foto cvičení: David Frýbert

Z archivu aneb přečtěte si také:

O kaloriích nevážně: Jídla, která k sobě nepatří

Eliška Růžičková
www.eliska-fitness.cz

Absolventka VŠ University Karlovy v Praze obor Tělesná výchova a biologie

Crossfit masters athlete, fitness instruktor, aerobik instruktor

Zaměření: Intervalové tréninky, funkční tréninky, plavání, tanec (street dance, latino), zdravotní a kompenzační cvičení

9.6.2016 Články, Jak zhubnout

Související články

Hellča z Co budu zas vařit: Je zdravý životní styl výstup z komfortní zóny?

Hellča z Co budu zas vařit: Je zdravý životní styl výstup z komfortní zóny?

Přemýšleli jste někdy o tom, jak často slyšíme frázi „vystoupit z komfortní zóny“? V kontextu zdravého životního stylu toto rčení nabývá zcela nového rozměru, zejména pro maminky s dětmi, které se snaží skloubit rodinný život s péčí o vlastní tělo a duši.

Ale co to vlastně znamená „vystoupit z komfortní zóny“ a je to opravdu nutné pro dosažení zdravějšího života?

Celý článek 26.2.2024

Výživový poradce Pavel Furch: Jak se nenechat nachytat na úspěšné cestě ke zdravé a štíhlé postavě

Výživový poradce Pavel Furch: Jak se nenechat nachytat na úspěšné cestě ke zdravé a štíhlé postavě

Jako dlouhodobý člen skupiny Hubneme a jíme zdravě s Kalorickými Tabulkami roky sleduji nejčastější dotazy uživatelů aplikace Kalorické Tabulky.

A protože se prakticky shodují s tím, na co se ptají moji klienti, připravil jsem stručný edukační přehled, jenž vám pomůže vyznat se v složité spleti pravd, polopravd a mýtů v oblasti výživy.

Celý článek 14.2.2024