Začněte na sebe myslete ještě dnes! Ozdravte si jídelníček jako Michaela, která úspěšně hubne a hodlá v tom pokračovat

Na blogu Kaloricketabulky.cz rádi zveřejňujeme vaše příběhy, protože si myslíme, že je to ta nejlepší motivace pro ostatní.

Samozřejmě je fajn si přečíst nějaké teoretické poznatky o hubnutí, ale ruku na srdce – tak nějak stejně víme, jak to s tím hubnutím je. Jen se do toho dát. A právě konkrétní příběhy jsou skvělou inspirací.

Tip na dnešního hosta jsem dostala přímo od provozovatelky skupiny Ovládněte svůj metabolismu s Jill, o které jsme zde také již nejednou psali.

Úspěšná hubnoucí se jmenuje Michaela, je jí 22 let a pracuje jako operátorka ve výrobě. Mamina Zdenina z výše jmenované skupiny o ní tvrdí, že je úžasná a že z její proměny všem spadne brada. Pravdou je, že když jsem viděla fotky před a nyní, tak jsem jí dala za pravdu.

Michaela

Prvotním impulsem ke změně životního stylu bylo zdraví, neboť jí prý obezita vadila při většině běžných věcí, který by ráda dělala.

  • Když začala hubnout, měla 157 kg a potila se a zadýchávala i při běžné chůzi.

Můj zdravotní stav je od té doby, co jsem změnila stravování, o hodně lepšil. Změny v mém jídelníčku byly opravdu velké a hlavně jsem se musela naučit jíst po třech hodinách,“ vysvětluje sympatická dívka, která také přestala jíst smažená a hodně tučná jídla a pije nyní jen čistou vodu. „Nejím bílé pečivo, knedlíky a snažím se nejíst pšeničné výrobky jako takové. A samozřejmě vůbec žádné pochutiny jako sušenky a brambůrky,“ dodává.

A co bylo pro Michaelu nejtěžší? Uvědomit si, že se se sebou musím něco dělat a najít na to tu odvahu. „Nenáročnější byl samozřejmě začátek, ale krizi jsem zatím naštěstí neměla,“ usmívá se spokojeně.

  • Nyní váží 122 kg a říká, že ještě zdaleka není u konce.

Jedu dál,ale už teď se cítím se o mnoho lépe,“ hlásí zvesela s tím, že sama cítí, jak je už nyní úplně jiná a víc se o sebe stará.

Mám z toho neskutečnou radost,“ prozrazuje dívka, kterou prý ohlas ostatních až kolikrát překvapuje. „Tolik lidí mě podporuje a když jim ukazuji fotky, jak jsem se změnila, tak tomu nechtějí ani uvěřit!

A co Míša vzkazuje ostatním?Pokud chcete zhubnout a ve svém těle jste nešťastní, tak opravdu stačí chtít a odhodlat se, protože pak se člověk cítí už jenom lépe. A ten pocit, že to děláte pro sebe, je neskutečný.

Výzva redakce Kaloricketabulky.cz

Tímto bychom vás také rádi vyzvali, abyste se neostýchali a o své úspěchy se s ostatními podělili. Ideálně se prosím ozvěte přes zprávy na naší fanouškovské stránce na facebooku. Pokud máte k tomuto fenoménu averzi, pak napište do komentářů pod tímto článkem. Pamatujte však na to, že abychom vás mohli kontaktovat, musíte zadat svou skutečnou emailovou adresu. Děkujeme a těšíme se na vaše příběhy.

P.S. Ideální je, pokud si pořídíte přibližně stejné záběry před hubnutím a následně pak v současném stavu.

Ing. Macáková Marcela

Studium na VŠCHT ji inspirovalo k zájmu o výživu a zdravý životní styl. Po promoci (1993) psala na toto téma pro řadu časopisů – Vlasta, Fit styl, Longevity, Moje zdraví, aj. Vedle blogu Kalorických tabulek, kde pracuje jako editorka a správce facebooku, provozuje již téměř dvacet let vlastní webík www.aerobic.cz. Tam si přijdou na své všichni, které baví jakékoliv skupinové cvičení (aerobik, jóga, pilates…)

Komentáře

1

Božena
14.6.2016 12.00

Zdravím, spíše by bylo účelné dávat sem tlusté ženy po 50 tce a v klimakteriu! Jelikož v tomto věku je úspěch a vítězství zhubnout mnohem větší nežli v krásném mládí kdy vše naprosto skvěle funguje. Nejvíce spalování, kdežto ve věku át je to doslova boj s větrnými mlýny. V mládí jsem se 2-3 dny pořádně nenajedla a 1-2 kg bylo dole. mohla jsem se schovat za bič a teď ve věku át mám 10kg nadváhy a to jím zdravě a málo+obden Pilates 45min.A váha se nehne!!! Když zhunne mladá a tlustá, má z čeho shazovat,ale pokud je menší nadváha a shodit 4-5 kg je opravdu boj.Hezký den.

2

jarmila
14.6.2016 18.34

Je mi 61 let, jsem v plném invalidním důchodu, pohybuji se pomocí berlí. Můj boj s obezitou se táhne celým mým životem.Zdravě jsem se začala stravovat před měsícem, kdy váha mé dcery zaznamenALA 106 KG. Dnes je to 100, 4 kg a jedu dál.
Jarmila

3

Ing. Macáková Marcela
14.6.2016 19.52

Gratulujeme, Jarmilo, a zase se ozvěte. A Boženo, máte pravdu, je to s věkem náročnější…

4

Božena
15.6.2016 10.58

Příroda nad člověkem vždy zvítězí!Do 60 let jsem měla 165výška-65kg teď v 68 letech jsem se zmenšila na 162cm a váha 72-74kg neustále se mi to střídá ale nezmenšuje se!Je to jasná nadváha 10-12kg.Cvičím,jezdím na rotopedu a opravdu jím velmi zdravě,žádné uzeniny,buchty,tlusté maso,knedlíky.Štítnou žlázu mám v pořádku a váha se nehne.Prostě rapidně se zmenšil metabolismus a s tím se nic nenadělá, příroda vyhrává!!! Kdybych baštila v mládí tak jako teď, tak bych byla těžká vyzáblina. Proto nepovažuji za kdoví jaký úspěch když ve 20-30 letech tlustá zhubne, to jde samo při troše omezení a pohybu.Ale co,lepší je být tlustá a zdravá nežli štíhlá a nemocná,že! Příjemný den.

5

dk
15.6.2016 20.43

Pekny den, mam 51, pred rokom v maji som mala 84 kg, teraz 69 kg, zo zaciatku mi to islo krasne dole, ale od zaciatku tohto roka som stale skoro na rovnakej vahe. Chcela by som ist este nizsie s vahou. Dala som si udrziavaci rezim na par mesiacov a potom chcem na kila opat zautocit. Je pravda, ze v tomto veku to ide tazsie.. ale lepsie neskoro ako nikdy!

6

Michaela
16.6.2016 23.54

Vy to za úspěch nepovažujete,ale já ano.Já teda nepovažuji za úspěch se vymlouvat na věk,moje mamka taky zhubla 30kg a to je jí 48let.Takže když do toho dá člověk všechno tak to jde.Přeji hezky den.

7

LL
22.6.2016 10.07

Michaelo, držím Vám palce! Jde Vám to skvěle a je to opravdu velký úspěch! Já sama bojuji s obezitou dlouho – podaří semi zhubnout přes 10 kg a pak zase přiberu, většinou v návaznosti na stres – je mi 32 a musím říct, že i v tomto věku je to hodně náročné. Občas mám období, že se můžu přetrhnout (zdravá střídmá strava+pohyb), ale váha ani postava se ani nehne. Myslím, že věk hraje roli, ale ne až tak velkou, jak předchozí pisatelky psaly.

8

Lenka
26.6.2016 15.15

Je mi 39 a zhubla jsem 49kg. Vážím teď 61-64. Dámam ktere tvrdí ze ve 40ti je lehčí hubnout než v 60 tak bych oponovala. Je sice pravda ze metabolismus se s nastupujícím věkem zpomaluje ale podstata boje o váhu je psychologická a na tom jsme všichni stejne. Váhu si uz 2.5 roku držím a je to boj jako pro ty ktere váhu schazují. Mamince je přes 63 a inspirovala sem ji a pomohla ji schodit 12 KG, kdyz bydlela u me. Hlídala sem ji. Teď je doma a dále nehubne ale váhu si drží což je super!

Obecně řečeno základní chyby jsou, vidím to u Mamci, nebo mam s tim osobní zkušenosti:
jíte rychle a proto mate tendence se přejídat.
Jídlo vám chutná a tak se napraskate k prasknutí i kdyz nemáte hlad.
Velké porce a vysoce kaloricke jídlo je vždy špatná kombinace.
Pijete málo vody. Často je hlad prevlecená žízeň.
Byt názoru ze „není třeba byt moc zdravý“ a jist minimální porce ovoce a zeleniny a nahrazovat je +1 rizkem taky není nejlepší.
Ovocné a jiné šťávy (kofola či jiné sladké minerálky nevymivaje) mají vysoký obsah cukru a měli by byt vygumovany z jídelníčku).
Vynechavani snídaně ne nastartuje rano metabolismus.
Jezení po 20h neumožní 12h klid kdy ma žaludek trávit nastradane tuky.
A v neposlední radě jídelníček sestaveny tak ze ho nelze dlouhodobě udržet a pak nás honí žrava a v nočních hodinách luxujeme lednicku protože je hlad (málo toho jíme) nebo máme chuť na zakázané cukry, ktere by jsme si měli v malém množství povolit abychom po nocích nevyšilovali.
A v neposlední radě nulový pohyb. Obyčejná VELMI RYCHLA chůze 1h (podle vaši váhy) muže spálit 650 (při 64kg) až 850 (při 98kg) kalorií. Tedy spálíte 3 knedliky normální porci guláše (1hrnek/250ml)
Špatně nebo neúplné výpisy do seznamu snědeného jídla.

Doporucujuji 1400 kalorií na den pro hubnutí a 2,200 kalorií na údržbu. Pokud se dlouhodobě setkáváme s neúspěchem nebo mate závazně zdravotní problémy OBEDNEJTE SE K NUTRICNIMU SPECIALISTOVY. Mate li IBM 35+ je to hrazené pojišťovnou. Návštěva psychologa i kdyz to zní ze z vas dělám blázny je také dobre řešení mate li tendence rychle se cpát různými druhy jídla až k prasknutí a nemůžete si pomoci. Tato nemoc se jmenuje „binge eating“ psycholog vám muže pomoci.

Rada dodám fotky před a po. A všem tu přeji mnoho štěstí!

9

jarmila
27.6.2016 13.13

tak dnes je to 98, 6 kg, cítím se skvěle !Sedm kilo už nemujsím nosit, ještě zbývá 36 kg, dobrý začátek 🙂

10

Linda
28.6.2016 12.31

Milá Lenko,
dovolím si oponovat Vám. S věkem je to daleko složitější a pokud nehubnete poprvé tak to jde ještě hůře.
Pokud jde o mladší a hlavně hubnutím nezatíženou ženu, nevidím problém. Změna stravy+pohyb.I tohle mám za sebou. A opravdu mi stačilo vynechat přílohy a pečivo a za týden 2 kg dole.
Teď je mi 50 let. Jím správně a zdravě. Potraviny vážím. Jídelníček mám od nutriční poradkyně. 3x týdně běhám a ještě 30 minut cvičím. V sobotu 60-80 km kolo.Ještě před rokem fitbox,kickbox,zumba,hot jóga,kalanetika, tabata..metabolismus mám super, pracuje velmi dobře, svalová hmota výborná. Chodím pravidelně na měření. Piji 2-3 litry denně.
Přesto nemohu zhubnout. Při výšce 160cm-63 kg.
Tak kde je problém?

11

Hattori Hanzo
29.6.2016 14.53

Linda, skúsil by som zapracovať na zvýšení inzulínovej citlivosti pomocou manipulácie so sacharidmi. Problém môže byť neschopnosť páliť tuk z dôvodu hormonálnej nerovnováhy alebo neustáleho príjmu sacharidov, ktorý tak bráni optimálnej oxidácii tukov. Ak sa váha nehýbe, skúsil by som ísť povedzme na dva týždne nižie s kalóriami a zmeral, čop to spraví. Ak je deficit nastavený správne a nechudneš, problém môže byť v hormónoch alebo jednoducho v tom, že aj mierny dlhodobý kalorický deficit môže viesť k spomaľovaniu metabolizmu. Oplatí sa skôr striedať deficit s miernym nadbytkom. Mrkni ako to má napríklad niektorý z intermittent fasting protokolov a inšpiruj sa. Jedálniček na týždennej báze ostane rovnaký, vrátane celkových kalórií za týždeň, zmení sa ale rozloženie jedál v rámci dňa a tiež rozloženie sacharidov na tréningové a odpočinkové dni. Zmenil by som nutričného poradcu.

12

Hattori Hanzo
30.6.2016 21.40

Linda: Môže to mať rôzne príčiny, ťažko povedať bez podrobných znalostí tvojho jedálnička a zdravotného stavu. Pravda je, že vekom to môže byť trochu ťažšie z rôznych dôvodov, najmä hormonálnych a zdravotných. No ak sa cítiš fit a si zdravá, dole by to ísť malo. Možno bude naozaj len zle nastavený kalorický príjem, mnoho ľudí preceňuje fyzické aktitivity, resp. nemeria ich dostatočne presne, prípadne to jednoducho nesadne na tvoj bazál a môže nastať čo popisuješ.

Ešte mi napadlo – ak máš veľa aktivít, môže byť problém aj v nedostatku minerálov, čo môže mať za následok spomínanú stagnáciu pri chudnutí. Môže ísť napr. o horčík. Skús analýzu týždenného jedálnička napr. pomocou foodlogic a ak vyjde jeho nedostatok, uprav jedálniček, alebo skús doplnky, no hľadaj radšej citrátovú formu ako oxidovú alebo chloridovú.

13

Helena
6.7.2016 12.12

Ahoj Lindo ,
jsme na tom stejně. od 50 mám nadváhu 10 kg a nemohu se toho zbavit. Sportuji 2x týdně posilovna s trenérem na zpevnění těla, 2x týdně pilates i víkendu kolo nebo jiná aktivita, jím zdravě , hodně zeleniny a masa k tomu odpovídající přílohy a v malém množství ovoce a přesto váha nejde dolů . Piju víc než dva litry čisté vody denně a přesto se cítím oteklá. Zdravotně bych měla být rovněž v pořádku, teď si právě nechávám dělat znovu rozbory. Je mi 55 let a mám pocit pět let marné snahy. Na koláče se mohu jen dívat….
H

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články