Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Kalorické tabulky podporují chytré náramky Garmin

Velmi dobrým pomocníkem při hubnutí a pro monitorování pohybu jsou tzv. chytré náramky. Sportovní náramky jsou, oproti sportovním hodinkám, jednodušší na používání a jsou výrazně levnější.

Pokud si pořídíte některý od značky Garmin, můžete jej propojit i se svým účtem na Kalorických tabulkách.

Na úvod nutno říci, že náramků existuje několik druhů – ne všechny se hodí pro všechny. Některé jsou pro náročné sportovce, jiné ocení spíše obyčejní lidé, kteří třeba potřebují jenom spočítat počet kroků za den a sumu vydaných kalorií.

Garmin.cz

Měli jsme pro recenzi dva druhy: vívofit 3 a vívosmart HR. Každý z nich nabízí poněkud jiné funkce, ale obecně lze konstatovat, že jsou velmi přesné, co se třeba měření počtu kroků při chůzi či běhu týče, dobře reagují na začátek našeho pohybu, a pokud si stáhnete do svého telefonu aplikaci Garmin Connect, zjistíte, že množství sledovaných údajů a jejich uložená historie jsou velmi bohaté.

Najdou se samozřejmě i určité vlastnosti, jež někteří mohou považovat za negativa – např. nutnost (daná již z principu samotné služby) ukládat data cloudově a mít tak k nim přístup z více míst znamená i nutnost mít v mobilním telefonu neustále zapnuté Bluetooth pro synchronizaci a internet pro přenášení dat. Náramky se však dají používat i nezávisle a data si mohou někteří uživatelé zapisovat sami. Náramek si data pamatuje 30 dní.

Rovněž je nutno připomenout, že ke správnému propojení náramku a mobilní aplikace je potřeba Android 4.3 a vyšší, podobně Bluetooth u starších telefonů může mít problémy s připojením. Nutno podotknout, že drtivá většina novějších chytrých telefonů tyto parametry splňuje.

Propojení s Kalorickými tabulkami je pak jednoduché. Když si v hlavním menu kliknete na odkaz Můj profil, najdete zde i možnost Připojené aplikace. Pak již stačí povolit či zakázat nabízené aplikace: Google Fit a právě Garmin. Pokud aplikaci Garmin povolíte, budou se potřebná data synchronizovat s vaším účtem v Garmin Connect, a není pak nutné vyplňovat ručně aktivity toho dne – nahrají se automaticky.

Kalorické tabulky podporují chytré náramky Garmin

vívofit 3

Nejsympatičtější na tomto chytrém náramku je výdrž baterie. Uvádí se rok bez nutnosti nabíjení, ale při běžném pohybu (tedy bez větších sportovních ambicí) údajně vydrží i déle (1,5 roku).

Kroky měří pohybem zápěstí a rozezná, zda jdete, nebo běžíte, či jedete na kole. Náramek drží na ruce řemínek z odolného plastu, u zapínání je navíc bezpečnostní kolečko, jímž pásek pevně na ruce uzamknete, takže zaručeně nespadne, když s ním o něco zavadíte. Tento i následující náramek jsou vodotěsné, můžete se s nimi tedy sprchovat, plavat, mýt nádobí – osobně vyzkoušeno.

V nastavení doporučuji nastavit si displej hodinek rozdělený – kromě času pak hned vidíte počet kroků, kilometrů, spálených kalorií apod. Displej má žel menší rozměry, takže i údaje jsou uvedeny menším písmem, na druhou stranu je velmi dobře čitelný i na přímém slunci.

  • Pokud špatně vidíte, je možná lépe popřemýšlet o starší generaci vívofit nebo vívofit2, které mají podstatně větší displej.

Při samotném nastavení v mobilní aplikaci možná budete chvíli hledat nastavení metrických jednotek, některé funkce jsou totiž různě rozděleny mezi nastavení uživatele a nastavení samotného zařízení. Více o aplikaci a nastavení však v závěru článku.

Synchronizace probíhá při spuštěném Bluetooth a připojení mobilního telefonu k internetu stisknutím a podržením hlavního tlačítka hodinek, umístěného pod displejem, dokud se neobjeví symbol synchronizace. Současně je nutné mít samozřejmě v telefonu spuštěnou aplikaci Garmin Connect. Pokud tato aplikace běží na pozadí, není nutné data synchronizovat ručně, synchronizace probíhá automaticky několikrát za den, podle zadání v nastavení.

Zajímavou funkcí náramku vívofit3 jsou stopky. Pokud si s nimi zaznamenáte běh nebo chůzi, zaznamená a vyhodnotí se jako samostatný záznam. Během aktivity máte přehled o čase trvání, prošlé či uběhnuté vzdálenosti, a případně tempu. Po synchronizaci je pak k dispozici podrobnější vyhodnocení aktivity v deníku aplikace Garmin Connect. Náramek by měl navíc automaticky rozpoznat, zda jedete na kole, jdete, běžíte nebo plavete a aktivitu podle typu správně přiřadit a spočítat kalorický výdej.

vívosmart HR

Tento chytrý náramek je o něco větší a těžší než výše uvedený, „odlehčený“ kolega. Není divu, protože kromě OLED displeje s možností podsvícení obsahuje i tři diody pro měření tepu na zápěstí ruky.

Co se objeví na displeji, si můžete opět sami nastavit v aplikaci Garmin Connect – hodiny, počet kroků, počet tepů za minutu, spálené kalorie, počasí (včetně předpovědi na další dny), počet ušlých kilometrů atd.

Boční tlačítko vedle displeje přepíná do podrobnějších nastavení třeba budíku, typu aktivity, připojení k bluetooth aj., samotný displej je dotykový, kdy tažením prstu do stran přepínáte mezi jednotlivými obrazovkami, a u některých tažením prstu dolů na podrobnější informace.

Ačkoliv se výdrž baterie uvádí jeden týden v režimu hodinek a u verze náramku s GPS (který jsme však k testování neměli) pak 8 hodin. Mně při rychlé, dvouhodinové chůzi denně a občasné jízdě na kole vydržela i čtyři až pět dní bez nabití. Nabíjení se provádí pomocí přiloženého USB kabelu přes konektor počítače a trvá necelou hodinku.

Hodinky při spaní dokážou měřit délku spánku, hluboký i lehký spánek a samozřejmě průběžně snímají i srdeční tep tep. Spaní s hodinkami bylo pro mě ale trochu nepraktické. Svou velikostí působí trošičku jako takový mini holter, kdy dát si při spaní třeba ruku pod hlavu není zrovna příjemné.

Synchronizace i tohoto náramku s mobilní aplikací probíhá automaticky, pokud je aplikace spuštěna, máte zapnuté Bluetooth a jste na mobilním telefonu připojeni k internetu.

  • Zajímavé je, že náramek měří i vystoupaná a sestoupaná patra – bez ohledu, zda skutečně jdete do patra nebo z patra. Jen tak pro informaci: pěší sestup z Ještědu (1018 m.n.m.) se rovnal 136 sestoupaným patrům.

Oba náramky rovněž mají funkci sledování toho, zda příliš dlouho nesedíte a nepohybujete se. Pak vám jemně zavibrují na zápěstí a objeví se nápis: Pohyb.

A také u tohoto náramku, stejně jako u předchozího představeného, ještě existují automatické cíle, tedy nejen ty, jež si sami nastavíte – třeba 10 000 kroků denně. Vypočítávají se z vaší průměrné denní aktivity. Problém je, že při dosažení cíle (a to jakéhokoliv), se náramek rozvibruje, aby vám dosažení cíle oznámil, a spustí k tomu ohňostroj. Což je sice hezké, ale často matoucí, a nepřišel jsem na to, kde a jak automatické, a pro mne v tu chvíli nechtěné cíle, vypnout. Ale chyba může být samozřejmě na mé straně.

Pěší sestup z Ještědu (1018 m.n.m.) se rovná 136 sestoupaným patrům.

Pěší sestup z Ještědu (1018 m.n.m.) se rovná 136 sestoupaným patrům.

Aplikace Garmin Connect

Středobodem chytrých hodinek a náramků Garmin je jejich mobilní aplikace, již je možno využívat v Android verzi, iOS i pro Windows Phone. Stránky jsou po registraci uživatele přístupné po přihlášení i přes běžný internetový prohlížeč.

Měl jsem možnost testovat mobilní aplikaci pro Android, která nabízí skutečně řadu funkcí, zvláště když se chcete porovnat s ostatními. Hlavním menu jsou tzv. Snímky, kdy si sami nastavíte, jaké aktivity a jejich historii chcete vidět. Můžete si zde i nastavit denní cíl aktivit – buď jen na jeden den, nebo nastálo.

Sekce Žebříček je určena pro „přátelské soutěžení s lidmi, kteří ujdou stejný počet kroků jako vy“. Tak praví oficiální text nápovědy. Jde tedy o takové hecování se, aby člověk nezlenivěl, ale popravdě, pokud člověk podobné kolegy v okolí nemá, asi funkci nevyužije. Pak lze zkusit tzv. Výzvy, kdy vám Connect vybere na každý týden jinou skupinu uživatelů, kteří jsou na tom výkonnostně podobně jako vy a s nimiž můžete soutěžit v týdenní výzvě.

Následuje sekce Kalendář, kde je možné kliknout na kterýkoliv den a zobrazit si podrobnosti aktivity, spánku, tepu apod. Aplikace musí být v té chvíli připojena k internetu, protože data stahuje z cloudového prostředí (neukládá tedy historii přímo do telefonu).

Pod odkazem Aktivity je přehledný souhrn vašich aktivit i s dosažením cíle. Podobně podrobně fungují záložky Statistiky aktivit, Statistiky o zdraví. Je zde i záložka Vybavení, kam si můžete zadávat typ vybavení (sportovní boty, kolo…), značku a model.

  • Jako poslední položky pak v aplikaci najdete kromě nápovědy možnost nastavení daného používaného zařízení, svých údajů a preferencí.

Osobně mi ovládání aplikace v některých případech přišlo poněkud komplikované – ne vždy se člověk k požadovanému údaji dostane jednoduše, někdy existují dvě možnosti, jež člověk zvažuje, ale jen jedna vede k dané statistice. Podobně některé prvky nastavení je složitější dohledat (třeba přehození mil za kilometry nebo zapnutí metrických jednotek).

Závěr

Pro uživatele Kalorických tabulek můžeme chytré náramky jen doporučit – přesnost sledovaných aktivit je vysoká, záznamy podrobné včetně historie, výdrž baterie vysoká a komunikace s aplikací Kalorické tabulky bezproblémová. Co víc si přát?

Z archivu aneb přečtěte si také:

Zdravý talíř musí obsahovat zeleninu: Nejlepší recepty na hubnutí během léta

Jan Lipšanský

Absolvent scenáristiky, novinář, spisovatel, spolupracovník České televize, v současné době si užívající svých dvou synů a výletů s nimi.

25.8.2016 Články, Fitness a wellness

Související články

Říjen: Snídejte teplé kaše a pozitivní zprávy

Říjen: Snídejte teplé kaše a pozitivní zprávy

Když se vás zeptám, který orgán je podle vás citlivý na to, co prožíváme, většinu z vás možná jako první napadne srdce.

Ale pozor, emočně velmi citlivým je i náš žaludek – orgán, jenž podle TČM náleží k měsíci říjnu a je tím pádem v tomto období nejzatíženějším.

Celý článek 21.9.2022 0