Kateřina: Je třeba si říct „já zhubnu“, nikoliv „budu hubnout“!

Přinášíme vám další úžasnou proměnu odhodlané ženy, která dokázala zhubnout a změnit tak svůj život k lepšímu.

Jednoho dne se zkrátka rozhodla a šla do toho. Pomocníkem jí byla naše aplikace Kaloricketabulky.cz.

Kateřina pracuje jako ošetřovatelka v nemocnici se starými lidmi, což je práce náročná fyzicky i psychicky.

Kateřina Kristová PŘED hubnutím

Kateřina Kristová PŘED hubnutím

Má ráda hudbu, zpěv, hraní na kytaru, cykloturistiku. Naučila se mít ráda i cvičení, které do svého života v rámci své proměny zařadila.

Na začátku svého velkého kroku k lehčímu životu vážila při 161 cm 104 kg (boky 128 cm, pas 115 cm).

Kateřina nemá krom snížené funkce štítné žlázy žádné zdravotní problémy. Asi i proto ji diabetoložka u nich v nemocnici, když za ní přišla, řekla: „Vy jako chcete zhubnout? Můžu vám kontrolovat jídelníček a můžete chodit na převážení, ale jste mladá, tak byste to mohla zvládnout sama.

Tak si Kateřina jednoho září řekla, že do dalšího září zhubne na 75 kg. A jak řekla, tak udělala…              

Kateřina Kristová                                                                             

Začala jsem jíst pravidelně po třech hodinách, dodržovat svačiny, vážila se a zapisovala jídla. A hodně jsem pila,“ říká o počátku změny svého životního stylu sympatická Kateřina, která k novému stravovacímu režimu přidala také cvičení aerobiku a posilování doma.

Zní to jednoduše? „V ten můj ROZHODUJÍCI den jsem prostě věděla, že mého cíle dosáhnu. Uspořádala jsem si to tak v hlavě. Těžko se to popisuje, ale ani na chvíli jsem nezapochybovala o tom, že to zvládnu,“ říká mladá žena, která má dnes 73 kg (boky 111 cm, pas 90 cm).

Kateřina Kristová

Tady jsou její postřehy:

Nejtěžší bylo začít…

Nejhorší byl první týden, když jsem měla pořád chutě. Úplně nejtěžší bylo si v hlavě srovnat, že toto není žádná dieta, pomocí které se dostanu na vysněnou váhu. Jsou to přeci správné stravovací návyky pro zdravý život. Zkrátka, že by takové stravování mělo být pro každého naprosto přirozené.

Krize byla

Krize přišla, když se mi váha zastavila na 78 kg a nechtělo to jít dolů. Tak jsem začala chodit do posilovny a po pár měsících váha opravdu ukazovala 75 kg.

  • V tomto čase si Kateřina na rok přestala vážit potraviny a zapisovat do aplikace Kaloricketabulky.cz.  Váha se stále pohybovala mezi 75  – 76 kg. „Tak jsem si řekla, že začnu znovu zapisovat a vážit potraviny. Rozhodla jsem se váhu ještě snížit na 70 kg. Dneska mám 73 kg a vím, že můj další cíl zkrátka zvládnu,“ říká odhodlaně a my jí to věříme a samozřejmě fandíme.

Není to jen o kilogramech

To, že jsem dosáhla svého cíle, považuji za jeden z mých největších životních úspěchů – a to právě proto, že jsem to zvládla úplně sama. Bez pomoci odborníků, různých preparátů, tabletek a bez operačního zákroku. V podstatě jsem to dokázala během dvou let.

Podpora okolí

Ohlasy jsou úžasné a vždy mi byly velikou motivací. Lidé si mě i více váží, právě proto, že jsem vše zvládla úplně sama díky své vůli. Největším pomocníkem mi byly právě Kalorické tabulky.

Vše je v hlavě

Nikdo a nic vám nepomůže, neboť vše začíná v hlavě. A kdo si tím prošel, tak ví, o čem mluvím. Je potřeba si uvědomit, že správné stravování není jen na dobu určitou.

Kateřina Kristová

Co je důležité

  • Hodit pohodlnost stranou a jídlo si připravit třeba i den předem a rovnou zapsat.
  • Místo sezení u televize a pojídání chipsů si promyslet, co si v týdnu uvařím.
  • Kdykoliv má člověk čas, tak se hýbat.
  • Před začátkem cesty si říct: já prostě zhubnu. (Obvyklé „budu hubnout“  nestačí)
  • Ani na chvíli nepochybovat o tom, že to dokážete.

Ing. Macáková Marcela

Studium na VŠCHT ji inspirovalo k zájmu o výživu a zdravý životní styl. Po promoci (1993) psala na toto téma pro řadu časopisů – Vlasta, Fit styl, Longevity, Moje zdraví, aj. Vedle blogu Kalorických tabulek, kde pracuje jako editorka a správce facebooku, provozuje již téměř dvacet let vlastní webík www.aerobic.cz. Tam si přijdou na své všichni, které baví jakékoliv skupinové cvičení (aerobik, jóga, pilates…)

Komentáře

1

Petra
8.8.2016 9.04

Upřímně paní závidím. Já se snažím hubnout už pěknou řádku let, ale to, co se jeví jako zdravá strava je můj každodenní boj sama se sebou. Nějak se neumím smířit s tím, že prostě už nikdy nebudu jíst zmrzliny, že smetana, tatarka, slanina či sušenky budou jen polozapomenutým strašákem minulosti. Díky snaze o snížení své hmotnosti jsem si vybudovala fobii z tuků, ale ani ta mě neochrání před občasným dietním selháním – ovšem jen tehdy, když se hlídám, bez neustálé kontroly bych byla zase na začátku.
A to, že se začala hýbat a mít cvičení ráda, to obdivuji. Já chodila do posilovny, ale po pár měsících jsem to tam začala nenávidět. Cvičit vedle někoho, kdo je lepší / šikovnější / hubenější než já, mě děsně deptalo.

Takže opravdu gratuluji!

2

Jiřina
8.8.2016 10.29

Mila Petro, to je přesně ono. Zmrzlina jednou za tyden, dva, vam neublíží, stejne jako susenka po nedělním obede. Pokud se člověk hýbe a 95% ji vhodna jidla, nemusí si nadosmrti odpirat to , co ma opravdu rad 😉 co se tyce pohybu, není nic jednoduššího nez jit plna procházku, zaběhat si do lesa, cokoliv co člověka bude bavit, at jde o aerobic ve fitku, jizdu na kole, tanec nebo klidne vzpírání. Jak se pise v článku – vse je jen o hlavě a zvyku.

3

Marie
8.8.2016 20.04

Slecna Katerina ma muj velky obdiv – jen to pak naopak neprehnat :)… Jste moc krasna, slusi Vam to a mate hezkou zenskou postavu!!!

Ad komentar slecna/pani Petra:
Je to tedy muj neodborny nazor nicmene myslim, ze fobie z tuku neni absolutne na miste. Naopak nektere tuky jsou naprosto nezbytne pro zdravi a fungujici metabolismus (samozrejme uprednostnovat nenasycene pred nasycenymi atd.). K tomu bych doporucila skvelou „laickou“ publikaci „Metabolismus“ od Jillian Michaels, kde jsou tyto vztahy mezi jednotlivymi slozkami potravy a hormony atd. docela komplexne popsany, jak jsem to nevidela v zadne jine knizce…
Osobne jako vetsiho nepritele hubnuti vidim sacharidy – i dle kalorickeho rozboru u sebe.
Ja osobne cvicim doma – usetrim cas a do 40 min. mohu obetovat kazdy den.

Tak sportu a zdravi, potazmo zdravemu zivotnimu stylu zdar!!!

4

Kateřina
9.8.2016 9.13

Peťulo, to je právě to o čem píší. Když jsem chtěla hubnout kdykoliv předtím, měla jsem úplně stejné pocity jako vy. Že se toho všeho nedokážu vzdát a jak to bude hrozné. Paní Jiřinka má pravdu. Vůbec to není o tom, že si nic z toho co píšete nedáte. Akorát by to nemělo být často. Nemyslete si, že já si koláč či čokoládu , nebo zmrzlinu nedám :-))))) Taky mám občas chuť na nějakou dobrůtečku. Ale pak si podle toho upravím ostatní jídlo. Nebo si uberu druhý den. A nebo si to dám v den, kdy mám opravdu hodně pohybu. Bylo by škoda to vzdávat, protože je to opravdu jen v hlavě věřte mi. Proto jsem chtěla napsat ten blog, aby lidé viděli , že na tom zase tak nic těžkého není.Aby věděli, že to není o tom si celý život jen něco upírat. Doufám, že Vám tento příspěvek pomohl, protože to byl účel a moc, moc držím pěsti a přeji hodně štěstí. Když bude chtít a podaří se Vám myšlení změnit, určitě to zvládnete, věřte mi!!!!! Kdybych na tom nebyla jako vy, tak bych se ani nesnažila Vás motivovat. A k tomu cvičení……to bylo podobné. Raději jsem cvičila doma. Tu posilovnu jsem začala až když se to zastavilo. Cvičila jsem aerobik s Olgou Šípkovou, nic víc. Do posilovny jsem moc dlouho nechodila, protože mě přestal bavit ten stereotyp kruhového tréningu. Takže opět cvičím doma a k tomu jezdím na kole. Nic víc v tom není.

5

Kateřina
9.8.2016 9.14

Paní Maruško moc Vám děkuji, velmi to člověka potěší a jak píšete, sportu zdar !!!!

6

Linda
10.8.2016 6.27

Jste vážně dobrá Kateřino! Klobouk dolů, zhubnout 30 kg jen tak někdo nedokáže.
Největší pravda je, že všechno je v hlavě. Pokud člověk nemá to správné odhodlání, dřív nebo později selže.
Já se snažím zhubnout 5 kg, které jsem nabrala za poslední rok. Proto jsem tady v Tabulkách. Asi to zní směšně, ale 5 kilo je dost znát a za rok je to hodně. Hlavně při sportu člověk pozná každé kilo navíc, které táhne. Nemyslím si, že jím úplně špatně. Můj problém je sladké, na kterém mám závislost. A pak ten poslední rok vyžírání po večerech u televize. Každopádně teď jsem si koupila knihu Petra Havlíčka Superjídelníček, která je myslím velmi dobrá pro inspiraci, jak se správně stravovat. Jedu podle ní a docela mě to baví. Takže věřím, že těch 5 kilo špeku sundám. Vám držím palce a jste vážně hodně dobrá.

7

Lávika Milan
10.8.2016 13.10

Myslím že odkaz a foto napoví nejvíc a netřeba komentáře, vše co je v tomto článku uvedeno je 100% pravda sám jsem sundal přes 60 kilo ( letos ) a pořád si zvykám na tu proměnu https://www.facebook.com/lavikson?pnref=story

8

Majda
22.8.2016 17.33

Paní Kateřina je super. Jsem v tabulkách týden nejdříve jsem sekla s kouřením a řekla jsem si že když jsem zvládla přestat kouřit tak zvládnu i zhubnout. Jak jsem psala jsem v tabulkách týden jsem z nich nadšená že hubnu a nemám hlad. Pořídila jsem eliptický trenažér na kterém każdý den cvičím a vidím změnu jiż po týdnu v pase mám o pět centimetrů míň. Měřím 156 cm a má váha je 99kg hodlám ne hodlám ale zhubnu na 70kg JÁ CHCI ZHUBNOUT. Přeji všem pevné zdraví a výdržíme při hubnutí.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články