Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Jarka Matoušková: Pikle v kuchyni aneb zdraví a štíhlost vyvolané synergií potravin III – Malý tahák na lednici

Nějak zhubnout a nějak se stravovat nestačí. Chytré stravování znamená zdraví, štíhlost, energii i krásu.

V předchozích dvou článcích jsme kuli pikle v kuchyni, abychom vyždímali z potravin to nejlepší, co se dá a abychom vhodnými kombinacemi násobili jejich výživový efekt.

Pro ty z vás, kteří chtějí jíst se svým tělem, a ne proti němu, může tento článek posloužit jako malý tahák na lednici. Taháky jsou odjakživa tajnými pomůckami při testech a zkouškách a dodávají nám jistotu, i když je třeba ani nepoužijeme. Aby ušel pozornosti zkoušejícího, vymýšlíme nejrůznější  způsoby, jak je připravit a schovat. Možná bychom se to za tu dobu všechno naučili.

V tomhle případě se nemusíte bát, že vás někdo chytne za ruku při podvádění a směle si  malý ledničkový tahák se synergickými efekty vybraných účinných látek vytiskněte a nechte na očích.

Tabulka ke stažení: Co, jak a proč nám může dodat vitalitu? Klikněte zde!

Kam se podíváte, tam se projevuje synergie. Nezapomněli jsme ale při hledání synergií potravin na něco? Něco zcela zásadního? Na to, že aby přirozená synergie zafungovala, musíme se na ni dívat z celostního pohledu na zdraví, které zahrnuje čtyři základní složky:

  1. hlavu a mysl
  2. výživu
  3. pohyb
  4. relaxaci.

To, co nás dělá zdravé, štíhlé a energické, z nás zároveň dělá krásné bytosti a naopak. A v přirozeném propojení to funguje nejlépe.

Tipy navíc:

Srovnejte si hlavu a mysl

K hlavě a naší mysli neodmyslitelně patří také disciplína, kázeň a řád, protože tyto tři faktory, vznikající v naší mysli, jsou základem zdravého života.

  • Sebedisciplína nás podporuje, poskytuje nám stabilitu a základovou konstrukci toho, co pro zdraví děláme.

Dbejte o svou výživu

Za palivo, které dáváme svému tělu, neseme odpovědnost my sami. Naše tělo je geniálně sestavený stroj, skládající se z miliard buněk, které potřebují kvalitní palivo. Palivo dobře složené z makronutrientů (bílkoviny, sacharidy, tuky) a mikronutrientů (vitamínů, minerálů , stopových prvků a enzymů).

  • Správnou výživou ovlivníme metabolismus, hormonální rovnováhu, imunitní systém i náš unikátní mikrobiom.

Nezapomeňte na pohyb

Když se jedná o výživu, jsme tím, co jíme. Když jde o pohyb, jsme to, jak se hýbeme. Pohyb posiluje svaly, srdce, plíce, posiluje dokonce i mozek a zlepšuje náladu. Od pradávna byl pohyb základní součástí života. Dneska je sedavý způsob života pravidelným stereotypem a přirozenost pohybu postupně vymizela. Víme, že se máme hýbat, ale odhodlat se k tomu už je těžké.

  • Má-li ale být tělo zdravé a funkční, pohyb je nutný. A není třeba si hned kupovat pernamentku do posilovny, ale můžeme si najít čas na rychlou dlouhou procházku, chodit po schodech, doběhnout tramvaj nebo si zajít do bazénu.

Dopřejte si regeneraci, relax a radost

Člověk se uvolní, vypne hlavu a nabije se novou energií, kterou může znovu využít pro všechno, co dělá. Nechte o sebe pečovat, nechte se rozmazlovat, ale také zvedněte zadek a zapracujte na vlastní péči.

Nemáte čas? Výmluvy. Je to trochu těžší se přinutit, ale odměna, která vás čeká, se ničemu nevyrovná.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Jak se stravovat a přistupovat k životu v období přechodu, radí Martin Řezníček, terapeut a lektor tradiční čínské medicíny

Mgr. Matoušková Jaroslava
www.fitalita.cz

  • Majitelka výživové poradny Fitalita
  • Kouč pro zdravé stravování
  • Autorka metody Synergie potravin
  • Nepřítel univerzálních jídelníčků, všech extrémů, vnucování doplňků stravy a pochybných zázraků

11.5.2017 Články, Jak si udržet zdraví, Jak zhubnout

Související články

Nejčastější omyly ve snaze o zdravý životní styl

Nejčastější omyly ve snaze o zdravý životní styl

Ve své ordinaci se setkávám s různými nešvary – některé jsou nešvary v pravém slova smyslu, kdy člověk na svou tělesnou schránku vůbec nedbá – nehýbe se, kouří, jí potraviny, které mu rozhodně nesvědčí.

A potom tu máme další nešvary – ty, o kterých si člověk myslí, že jsou to zvyky dobré, dokonce žádoucí, a provozuje v upřímné snaze udělat něco pro své zdraví.

Celý článek 23.11.2022 0

Veronika Žilková: Neobětujte své tělo péči o ostatní

Veronika Žilková: Neobětujte své tělo péči o ostatní

V souvislosti s uvedením komorního snímku Spolu do kin přinášíme krátký rozhovor s oblíbenou a výjimečně všestrannou herečkou Veronikou Žilkovou, která v něm exceluje v roli matky autistického syna (Štěpán Kozub).

Zajímalo nás, kde tato vitální žena bere energii, jak se stravuje a zda vůbec někdy odpočívá.

Celý článek 23.11.2022 0

Jak nastavit aplikaci Kalorické Tabulky pro těhotné ženy

Jak nastavit aplikaci Kalorické Tabulky pro těhotné ženy

Těhotenství je kouzelné období, kdy se v bříšku nastávající miminky stane neuvěřitelný zázrak, díky kterému se za 9 měsíců objeví na světě nový člověk.

To nejdůležitější, co můžete pro toho malého človíčka udělat, je to, že se nebudete stresovat a budete řešit stravování selským rozumem.

Celý článek 19.11.2022 0