Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Lucy Linn Fells: Proč zkusit cvičení ve vodě

Hlavním přínosem cvičení ve vodě je ochrana, kterou voda poskytuje  kloubům.

Cvičení ve vodě tlumí gravitaci, a proto jsou klouby chráněné před tvrdými dopady. Pro srovnání: Při běhu se každý dopad chodidla na zem rovná pětinásobku tělesné váhy. A tento otřes se přenáší po nohou na páteř.

Odborníci se domnívají, že vztlak vody může snížit dopad na klouby o více než 85 procent. Jde tedy o ideální pohyb mimo jiné pro cvičence s nadváhou!

Ve vodě často trénují i sportovci, kteří se zotavují po úraze. Díky výše uvedeným podmínkám tak mohou  stále trénovat svaly, aniž by zatěžovali slabý kloub. Nicméně, pokud je toto cvičení přívětivé ke kloubům, neznamená to, že bude přívětivé k tělesnému tuku…

Při pohybu ve vodě jsou svaly nuceny pracovat lépe, spalovat více tuku a tvarují se rychleji než při cvičení na zemi. Důvod je jasný: Každý pohyb jde proti odporu vody!

Cvičíte proto mnohem intenzivněji, než při stejných pohybech na suchu. Běháním po zemi spálíte asi 6 kalorií za minutu, ale běháním ve vodě můžete spálit až 11 kalorií za minutu.

Tlak vody na nohy také tlačí více krve zpět do horní poloviny  těla. To nutí srdce pracovat efektivněji. A tělo spaluje tím více kalorií.

Cvičení ve vodě má rovněž chladicí účinek na tělo. Díky tomu, že je tělo obklopeno vodou, která rozehřáté svaly ochlazuje, nedochází k takové dehydrataci organismu. Ovšem  stále je důležité pít – před, během i po tréninku.

Cvičení ve vodě je ideální pro cvičence, kteří se vrací ke sportování po zranění nebo dlouhé době nečinnosti. Doporučuje se také pro starším lidem, protože voda jim umožňuje lepší vykonání pohybu, než by tomu bylo na suchu.

Také maminky po porodu a osoby s problémy v dolní části páteře často pociťují výhody tohoto cvičení šetrného k páteři.

Pokud se rozhodnete jít si vyzkoušet hodinu aqua aerobiku, nemusíte mít strach, že nejste olympijský plavec. Většina aqua-cvičení probíhá ve vodě, která dosahuje pouze k hrudníku, takže se nohy dotýkají podlahy. Stejně jako u všech skupinových i soukromých lekcí je ovšem důležité, abyste natrefili na lektorka s příslušným vzděláním a profesionálním chováním.

Aqua aerobik v aplikaci Kaloricketabulky.cz

Z archivu aneb přečtětě si také:

Které největší chybě se při změně životního stylu vyvarovat?

Lucy Linn Fells
www.fitkondice.cz

Lektorka skupinových lekcí a osobní trenérka v Daily Fitness. Její tréninky jsou zaměřené na zdravotní aspekty cvičení, pomůže vám s vytvarováním těla s ohledem na rehabilitační a rekondiční efekt – přeměníte tuky na svaly, zlepšíte si celkovou tělesnou a s ní i psychickou kondici.

14.6.2018 Články, Fitness a wellness

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Varovné signály, které vás upozorňují, že by bylo vhodné změnit trenéra či fitcentrum

Varovné signály, které vás upozorňují, že by bylo vhodné změnit trenéra či fitcentrum

Chodíte neradi cvičit? Možná za to tak úplně nemůžete. Prostě se tam necítíte dobře. Víte, kdy je lepší změnit trenéra, skupinovou lekci nebo rovnou celé fitcentrum? 

Připravili jsme pro vás ty nejzásadnější varovné signály a připojili názory lidí, kteří že v prostředí fitness pohybují den co den. Možná díky změně, kterou třeba na základě článku provedete, budete nyní navštěvovat fitko s radostí…

Celý článek 28.2.2019 1

Rozběhněte se s filmem Ženy v běhu aneb jaký mají vztah k běhání Zlata Adamovská, Tereza Kostková, Jenovéfa Boková a Vladimír Polívka?

Rozběhněte se s filmem Ženy v běhu aneb jaký mají vztah k běhání Zlata Adamovská, Tereza Kostková, Jenovéfa Boková a Vladimír Polívka?

Pokud marně hledáte motivaci k pravidelnému pohybu v přírodě jako je běh nebo chůze, zajděte si na českou komedii Ženy v běhu.

Nejenže se opravdu pobavíte, ale po zhlédnutí dostanete chuť okamžitě obout tenisky a vyrazit. A to i v případě, že se vám doteď do akce moc nechtělo. A jak to s pohybem mají hlavní protagonisté snímku?

Celý článek 25.2.2019 0