Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Výživový poradce Pavel Furch: Jak úspěšně a udržitelně začít změnu životního stylu

Začali jste letos s hubnutím, nebo chcete jen změnit svůj životní styl k lepšímu?

Ze své praxe výživového poradce vím, že nejen v začátcích mohou pomoci jasně stanovené body. Tady je mých čtrnáct osvědčených doporučení. Ať pomohou na vaší cestě!

Výživový poradce Pavel Furch: Jak úspěšně a udržitelně začít změnu životního stylu

1. Stanovte si dosažitelné cíle! Nemějte nereálná/přemrštěná očekávání, při jejichž nesplnění člověk rychle ztratí motivaci a je zklamaný.

2. Zkuste do svého životního stylu vnášet změny postupně, ne ze dne na den obrátit svůj život vzhůru nohama. Např. snižujte porce nezdravých jídel, až je dokážete takřka vynechat; snižujte množství alkoholu… Každá malá změna k lepšímu se počítá.

3. Přidejte do svého života postupně pohyb. Opravdu nemusí jít o tříhodinové pocení se v posilovně nebo běhání velkých vzdáleností. Můžete začít tím, že místo výtahem půjdete po schodech; do obchodu nepojedete autem, ale půjdete pěšky; zařadíte procházky s rodinou či přáteli. Tip navíc: Kupte si krokoměr a snažte se zvyšovat počty kroků, které za den ujdete…

4. Řekněte o svém plánu rodině, přátelům či kolegům, kterým důvěřujete, a požádejte je, aby vás přiměřeně citlivě „hlídali“ a poskytli vám podporu, která je velmi důležitá.

Výživový poradce Pavel Furch: Jak úspěšně a udržitelně začít změnu životního stylu

5. Nebuďte v tom sami! Najděte si parťáka, který půjde do změny s vámi (přirozená soutěživost může pomoci, ale hlavně vzájemná podpora a motivace).

6. Odměňte se za úspěchy! Stanovte si dílčí cíle, kdy se při jejich dosažení odměníte a uděláte si radost – nákup oblečení, výlet, návštěva kina, divadla, výjimečně menší sladkost v podobě zákusku.

7. Nalepte si na ledničku fotografii, jak byste si přáli vypadat (např. svoji fotografii před nabráním nadbytečných kilogramů; realistickou fotografii cizí postavy, kterou byste chtěli mít).

8. Jezte průběžně po celý den, abyste večer neměli chuť vybílit ledničku.

9. Nehladovte! Namísto striktních diet, hubnoucích koktejlů a různých detoxů se raději projezte k vytoužené postavě chutně z vhodných potravin. Vytoužené postavy a především jejího následného udržení nedosáhnete hladovkami, ale naopak je potřeba se ke štíhlosti projíst.

Výživový poradce Pavel Furch: Jak úspěšně a udržitelně začít změnu životního stylu

10. Nestresujte se zbytečně z drobných šlápnutí vedle! Cesta k cíli je dlouhodobou záležitostí a občasné zhřešení není důvodem k tomu, abyste se stresovali a měli výčitky. Na vaší cestě je to jen drobná epizoda.

11. Pokud si chcete výsledky udržet, je žádoucí přijmout nový životní styl za svůj. Natrvalo.

12. Aby byla snaha o změnu a zachování výsledků změny udržitelná, je vhodné si ji naplánovat tak, aby to bylo slučitelné s vašimi běžnými denními povinnostmi (rodina, škola, práce, koníčky).

13. K jídlu a pohybu zkuste nepřistupovat ve smyslu MUSÍM, ale nahraďte jej prostým CHCI (protože chci být zdravý). Důležitost zdraví si často uvědomíme až poté, kdy o něj přijdeme. Budeme-li zdraví my, můžeme tu být plnohodnotně i pro své blízké a starat se např. o děti. Pokud budeme sami nemocní, budeme naopak my potřebovat pomoc druhých. Pečovat o své zdraví není sobeckost, ale nutnost.

Výživový poradce Pavel Furch: Jak úspěšně a udržitelně začít změnu životního stylu

14. Jídlo je pro nás nejen zdroj výživy, ale i radost, tak jej tak berme a nestresujme se z něj. Samozřejmě i zde platí všeho s mírou. A v tom vám na cestě ke zdravé štíhlé postavě může být skvělým pomocníkem aplikace Kalorické Tabulky.

foto: cz.depositphotos.com

Z archivu aneb přečtěte si také:

Pavel Furch, DiS.
www.vyzivovyporadce-hustopece.cz

  • akreditovaný výživový poradce MŠMT a instruktor fitness
  • individuální jídelníčky na míru se zohledněním potřeb a chutí jedince (osobně či online)
  • analýza záznamů stravování s následnými doporučeními, jakými potravinami zpestřit jídelníček s cílem podpory péče o své zdraví
  • měření na segmentální bioimpedanční váze Tanita BC 545 s podrobnou analýzou hodnot v přehledných grafech a následnými doporučeními
  • poradenství v oblasti životního stylu a pohybových aktivit
  • je aktivní také na facebooku, kam dává své osobní tipy

29.1.2024 Články, Jak zhubnout

Související články

Výživový poradce Pavel Furch: Jak se nenechat nachytat na úspěšné cestě ke zdravé a štíhlé postavě

Výživový poradce Pavel Furch: Jak se nenechat nachytat na úspěšné cestě ke zdravé a štíhlé postavě

Jako dlouhodobý člen skupiny Hubneme a jíme zdravě s Kalorickými Tabulkami roky sleduji nejčastější dotazy uživatelů aplikace Kalorické Tabulky.

A protože se prakticky shodují s tím, na co se ptají moji klienti, připravil jsem stručný edukační přehled, jenž vám pomůže vyznat se v složité spleti pravd, polopravd a mýtů v oblasti výživy.

Celý článek 14.2.2024

Saša Rohlíková: Jak hubne ta, co učí hubnout druhé

Saša Rohlíková: Jak hubne ta, co učí hubnout druhé

Cvičím a sportuju celý život. Sport je i součástí mé práce, neboť aktivně vedu jako trenérka lekce pohybu.

Přesto jsem byla poslední roky s vlastním tělem nespokojená. Z mnoha zdravotních, osobních i celosvětových důvodů šla poctivá péče o mne stranou. Byla jsem zvyklá být ve formě, ale ta najednou „zmizela“.

Celý článek 12.2.2024