Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Veronika, uživatelka aplikace Kaloricketabulky.cz, o své cestě ke štíhlosti a překonávání krizí při hubnutí

Veroniku (22 let) jsem objevila ve skupině Lucí Eckertová Progress, kterou znám díky slečně Lucce, o které jsme zde již psali.

Mimochodem, článek měl u vás velký úspěch, protože v něm jeho protagonistka prozradila všechny svoje finty, díky kterým krásně zhubla.
U Veroniky mě zaujal její foto příspěvek, na kterém ve výše jmenované skupině ukazovala úžasný rozdíl třinácti kilogramů, které „ztratila“ za poslední rok a půl díky změně jídelníčku a cvičení.

Veronika

Se změnou životního stylu jsem začala 14. října 2013,“ začíná své vyprávění Veronika. Datum si prý pamatuje přesně, protože jej má poznačené u první srovnávací fotky. „Právě tato první fotka mě nabudila k tomu, abych začala něco dělat. Nemohla jsem se na sebe už dívat a říkala si, jak se někomu vůbec můžu líbit…“ svěřuje se upřímně sympatická dívčina, která na své „staré já“ vzpomíná jako na tlustou holku, která každý víkend holduje alkoholu a má cigaretu v puse.

Stála jsem před zrcadlem a řekla jsem si, že to prostě změním. Chtěla jsem se zase začít líbit sama sobě a dokázat i ostatním, že na to mám. Nikomu jsem však o hubnut zpočátku neříkala,“ vypráví o svém rozhodnutí mladá žena.

Rozhodnout se je jedna věc. Ale co dál? Jak postupovala Veronika? Ihned prý začala na internetu hledat způsoby jak zdravě zhubnout a skládat si z nich rady, které se jí zdály podstatné a rozumné (co a jak jíst, jak cvičit). „Nechtěla jsem držet žádnou drastickou dietu s jojo efektem, ale začít s novým životním stylem, který mi bude vyhovovat,“ vysvětluje své moudré rozhodnutí a dodává, že ještě ten večer si zacvičila podle populárního videa od Jillian Michaels 30 days shred level 1.

Vůbec jsem nevěděla, kdo je Jillian a při cvičení jsem strašně nadávala a myslela jsem, že umřu. Ale zvládla jsem to a to mě ještě více nakoplo,“ směje se a přiznává, že se z ní stal potom tak trochu maniak. „Od rána do večera jsem ve své každé volné chvíli četla o hubnutí a o cvičení. Kompletně jsem ze dne na den změnila svůj jídelníček.

Jak vypadal jídelníček před změnou? Veronika jej popisuje takto:

Snídaně neexistovala,  protože jsem byla zvyklá jíst až tak 3 hodiny po probuzení a to nějaké sladké pečivo a sladkou tyčinku. Na oběd chodím na meníčka do restaurace, takže to většinou vyhrály hranolky a nějaká „smažená mňamka“. Po škole jsem si na koleji hodovala až do večera:  soustíčky se salámem nebo s nutellou, párky v rohlíku, instantní polévky a těstoviny s omáčkou ze sáčku. Když jsem měla na něco chuť, bez zaváhání jsem otevřela brambůrky nebo různé sladkosti. Nejen že jsem jedla dost nezdravě, ale jedla jsem toho strašně hodně. Nestyděla jsem se dojídat jídlo po ostatních nebo si dvakrát přidat. A ještě musím dodat, že jsem nenáviděla jakoukoliv zeleninu.

A jak vypadá její jídelníček dnes? Opět popis od Veroniky:

Začala jsem tedy snídat – a to ovesné vločky s jogurtem a banánem. Dopolední svačinka – většinou jogurt/kefír s ovocem. Na obědy (snažím se vždy kolem 12 hod) chodím stále na meníčka a dávám si většinou přírodní maso s přílohou (brambor, rýže, těstoviny) a zeleninou. V 15 hodin si dávám svačinku –  zase jogurt/kefír/cottage a křehké chlebíky. Kolem 18 hod večeřím – většinou nějakou rybu, např. lososa, v létě pstruha, makrelu, často tuňáka z konzervy, se zeleninou a kuskusem. Kolem 20 hod mívám ještě hlad, tak si na misku nakrájím mrkev, kedluben, výjimečně jablko a hroznové víno. Zpočátku jsem úplně omezila pečivo a nahradila ho suchary a chlebíky (křehké plátky). Teď už pečivo zase jím, ale už nesním ke svačině 5 rohlíků s marmeládou a máslem, ale jednu žitnou housku s ledovým salátem a šunkou.

  • Změnila jsem také pitný režim – piji pouze čistou vodu, čaje nebo různé rozpustné vitamíny.

Pokračovala jsem ve cvičení Jillian až 6x týdně a strašně mě to začalo bavit, postupně jsem přidávala různé posilování. Také jsem začala pravidelně chodit na Zumbu, Bosu a kruhové tréninky.

Veronika

Jak sami vidíte, změna je radikální. A také přinesla své ovoce. Veronika má velké štěstí, že ji její rodina maximálně podporuje. „Naši pro mě začali nakupovat jiné jídlo. A když jsem cvičila doma, maminka se ke mně často přidala – ve dvou se to lépe táhne a je to větší sranda. Akorát babička nedokázala nikdy pochopit, proč už si nedám svíčkovou s pěti a často je za to na mě naštvaná,“ popisuje nynější životní styl usměvavá dívka.

Za první měsíc si prý nikdo žádných změn nevšiml, kromě rodiny a nejbližších, kteří postřehli, že Veronika jinak jí a pořád řeší kdy a co cvičit. „To mě ale nijak neodradilo, protože já sama jsem se cítila skvěle a nadšeně jsem porovnávala fotky. Velká změna přišla s druhým měsícem, kamarádi se mě začali ptát, co se sebou dělám a jestli držím dietu. A já odpovídala, že nedržím dietu, jen jsem změnila životní styl,“ říká popravdě sympatická studentka.

A zda byly nějaké krize?Často se mi zdálo, že jsem se zasekla na váze, že už se dál nepohnu, ale chce to pevnou vůli a takové krize překonat,“ říká odhodlaně Veronika s tím, že jí při takových krizích pomohl cheat day (hřešící den), který si dávala 1x za měsíc.

Velká zkouška přišla v létě 2014, kdy odjela na dva měsíce do UK. „Bála jsem se, že přiberu, ale naopak. Měla jsem tam spoustu volného času a žila jsem jen tím, že jsem si přesně plánovala co a kdy sním, v kolik budu cvičit. A všechno jsem si poctivě zapisovala do kalorických tabulek,“ vzpomíná Veronika, jež přiznává, že to asi začala trochu přehánět, protože na ni přišlo záchvatové přejídání. „Nedokázala jsem mít normální cheat day, ale když už jsem si dala kousek čokolády, nešlo to zastavit, přejedla se a následně zvracela a měla výčitky,“ prozrazuje.

Po návratu domů prý byla pro někoho až k nepoznání. Začala často slýchat, že to všechno moc řeší, že se baví jenom o cvičení a o jídle. Na druhou stranu ji všichni chválili, jak jí to sluší a spoustu známých dokonce motivovala k zdravému životnímu stylu.

Věděla jsem, že to přeháním,“ přiznává dnes. „Nejhorší chyba byla zakazovat si věci, na které jsem měla chuť – jako čokolády a sušenky. To mě totiž dovedlo k tomu již zmíněnému záchvatovému přejídání. Naštěstí jsem si to všechno uvědomovala a řekla jsem si, že kdykoliv budu mít chuť, tak si prostě kousek dám a to bez výčitek,“ bilancuje svou cestu Veronika, která i přes  tyto překážky došla tam, kam chtěla.

Denně si dávám třeba ráno do kaše pár kostiček čokolády a ke kávě si neodpustím nějakou malou dobrůtku a je mi skvěle,“ prozrazuje svůj způsob. „Cheat days už neprovozuji a prostě si rozumně se tam něco sladkého dám.  Člověk se nesmí trápit a omezovat, to nikdy nevede k ničemu dobrému,“ uzavírá tuto kapitolu Veronika.

A co ji nejvíce štve? Demotivační řeči. To, když se jí lidé ptají, proč hubne, anebo jí prorokují, že ji to stejně přestane bavit a bude jíst jako před tím. „Snažím se je vypouštět. Vydrželo mi to už skoro rok a půl a jsem strašně šťastná. Cvičím 5 až 6x týdně, 2x kruhový trénink, Jillian, běh, kolo, Zumba.  Změnily se mi životní priority. Chtěla bych se přihlásit do nějaké fitness soutěže nebo dělat modelku na sportovní oblečení, ale to jsou jen mé tajné sny,“ usmívá se a z jejích fotek je vidět, že není proč pochybovat. A závěrečný vzkaz? „S ničím nekončím, ale právě začínám!

Veronika na facebooku

Z archivu aneb přečtěte si také:

Životní styl za časů koronaviru aneb využijte nestandardní situaci ve svůj prospěch

Ing. Macáková Marcela

Studium na VŠCHT ji inspirovalo k zájmu o výživu a zdravý životní styl. Po promoci (1993) psala na toto téma pro řadu časopisů – Vlasta, Fit styl, Longevity, Moje zdraví, aj. Vedle blogu Kalorických tabulek, kde pracuje jako editorka a správce facebooku, provozuje již téměř dvacet let vlastní webík www.aerobic.cz. Tam si přijdou na své všichni, které baví jakékoliv skupinové cvičení (aerobik, jóga, pilates…)

16.3.2015 Články, Jak zhubnout

Komentáře

1

Michal

16.3.2015 10:47

Super
Co říct,výborná práce,určitě motivuješ spoustu dalších lidí,co chtějí změnu.
michal

2

Simona

16.3.2015 17:23

Skvělé…. Taky se pochlubím, já jsem od léta 2014 dosud shodila 17 kilo, poslední měsíc si pomáhám kalorickými tabulkami, vyhovuje mi že umožňují mít přehled o jednotlivých podílech složek v potravě, hlídám si díky nim hlavně tuky, které jsem dřív konzumovala víc než bylo zdrávo a byl ze mě skoro metráček…ale to už je pryč 🙂

3

Ivana

16.3.2015 17:31

„Prorocké“ kecy jsou nejhorší. Mně kamarádka poté, co jsem zhubla řekla, že jestli vydržím takhle jíst stále a nepřiberu, budu jediná na světě. A když chci hřešit víc, než je zdrávo, vzpomenu si na ni a nehřeším. Takže, Veroniko, držím palce, to dáme! 🙂 A gratuluji!

4

Petr

17.3.2015 07:50

Změna jídelníčku a pravidelné cvičení je někdy obtížné a namáhavé, ale nejhorší jsou opravdu demotivující kecy ostatních v okolí.

Poslouchat rodiče, jestli si tím zdravým životním stylem vlastně neubližuji a proč si nedám bůček na oběd jako oni. A co teprve obézní závistivá kolegyně, která v práci sleduje každou vaši malou zdravou svačinku a má k tomu neustále nějaké pichlavé řeči… Prostě jsem je všechny časem odpálkoval, že jestli se jim to nelíbí, je to jejich problém a ne můj a jestli chtějí něco řešit, tak ať si řeší svůj jídelníček a ne můj!

A teď mám klid 😀

5

Michaela

17.3.2015 08:39

Parádní !! Moc se mi líbí ten o konec článku, to o sladkém. Že je dobré si nic nezakazovat a občas si to v malé míře dát, bez výčitek. Souhlasím. :))

6

Víťa

19.3.2015 09:43

Já sice necvičím podle Jillian, ale našel jsem si jiný cvičební program a za měsíc a půl jsem dal dolů 5 kilo. A to se musím přiznat, že si o víkendu dám jelito s bramborem a večer nějaké pivo. Rozhodně jsem nezměnil jídelníček komplet, ale jen jsem zmenšil proce nezdravého a zvětšil porce zdravého. Protože jíst jen zeleninu a ovoce by mě bavilo asi tak týden a pak už bych se na to vykašlal! Hlavní je nepřestávat a udělat si z toho velice příjemný zvyk!

Držím palce, ať se daří nám všem!

7

Martin

21.3.2015 12:56

Jelikož vím, co si musela udělat, aby se Ti tohle povedlo, tak Tě obdivuji. Sám jsem dělal všechno špatně. Snídaně žádná, v podstatě až oběd, někdy až večeře a to taková, že jsem si nevyhradil všechno jídlo za celý den, plus čokolády, brambůrky, ….., zalil jsem to coca colou nebo nějakou další sladkou věcí a šel jsem spát. Od září 2014 do dnes mám dole 37 kg. A jídlo? Pokud nejím po hodině… mám hlad a „kručí“ mi v břiše. Pravidelná strava, kvalitní pohyb dělají opravdu neskutečné zázraky!

Držím palce, aby výsledky byli jen lepší a k Tvému přání. Nejdůležitější je, aby ses cítila dobře 🙂

8

Katy

21.3.2015 18:24

Super Verčo, gratuluji! 🙂 máš za sebou obrovský kus práce!
Mám to podobně, od loňského ledna jsem zhubla skoro třicet kg, za což vděčím nejvíce kalorickým tabulkám a taky děkuji! :-)). Spravila jsem jídelníček-vše co sním je pod kontrolou, koupila jsem si běhací pás – A JDE TO 🙂
Držím pěsti a zdravím, K.

9

Stepan

11.4.2015 18:01

Palec nahoru – perfektní inspirace pro ostatní 😉

10

Renáta

22.6.2015 16:31

Strašně mi tvůj článek připomíná to, jak jsem začala hubnout já. Taky to pro mě byla spíš změna životního stylu, o které se lidi dovídali nějak postupně… S tou mamkou a babičkou to mám naprosto stejné. Můj jediný problém, který ty už jsi nějak překousala, je to, že mám prostě v hlavě, že si nemůžu naprosto nic dopřát, že hned na to přiberu apod. Další problém je, když se najde důvod, proč nemůžu sportovat, například teď je to koleno, kvůli kterému nemůžu běhat apod., popřípadě nějaká chřipka. To je moje psychika už opravdu na dně..chtěla bych se toho nějak zbavit. Snad se mi to povede jako tobě! Jinak, ty demotivující kecy mě vždy nakopnou!

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články