Hubnutí s nadhledem a humorem přináší nejlepší výsledky. Nechte se inspirovat!

Víte, co nejkrásnější na práci editora blogu aplikace Kaloricketabulky.cz?

Má z první ruky úžasné příběhy lidí, kteří udělali zásadní změnu ve svém životě a uspěli.

Dnes vám nabízím příběh paní Věry. No řekněte, nepoznáváte se v něm?

jak jsem zhubla

Nikdy jsem nebyla vyloženě hubená, ale ani tlustá. Řekněme, že jen trochu oplácanější. S přibývajícím věkem přibývala i kila, někdy plíživě, jindy se přihnala zcela očividně a ani se za to nestyděla.

Nijak zvlášť mě to netrápilo, žádné zdravotní problémy jsem neměla. Manžel nic nenamítal, dcera mě láskyplně oslovovala „šestitunko“. A když se přitulila, pochvalovala si měkkost mých OTP (ozdobných tukových polštářků). Spratek. Tak jsem vždy jen lítostivě ukryla oblečení, ze kterého jsem „vytloustla“, hlouběji do  skříně a stejně tak kamsi do duše malinkatou naději, že je zase brzy o použiji.

Letos po Vánocích jsem stoupla na váhu a zažila šok. Jak je možné přibrat za dva týdny tři kila? Ručička se hrozivě blížila trojciferné hodnotě. Tak dost! Ale co s tím?

Věděla jsem určitě, že:
–    nebudu držet žádné „zaručené diety“ , po kterých rychle zhubnete a ještě rychleji zase přiberete
–    nebudu se týrat hlady při malinkatých porcích
–    nebudu do sebe cpát kopce zeleniny, nejsem králík
–    nebudu konzumovat light pokrmy, které se vesměs vyznačují minimem tuku nebo cukru a nepoživatelností
–    nebudu trávit spoustu času počítáním kalorických hodnot
–    nebudu si nic složitě vyvařovat
–    nebudu se třikrát týdně chodit zničit do tělocvičny. Za přijatelný pohyb považuju nanejvýš tak procházky se psem a projížďku na kole
–    nesvěřím se žádnému výživovému poradci, který by mi kecal do života a ještě by za to chtěl zaplatit

No, bylo toho dost. Hernajs, copak nejde zhubnout, i když člověk jí,  co mu chutná, a sport považuje za méně lákavé využití času než povinné školení o bezpečnosti práce?
Shodou okolností mě zrovna tehdy navštívila kamarádka, kterou jsem přes rok neviděla. Najednou byla výrazně štíhlejší.

Řekla mi, že jí našli náběh na cukrovku, a tak se rozhodla zhubnout. Deset kilo za pět měsíců. Říkala tomu „hobití dieta“. Hobiti jí prakticky pořád, znáte to z Pána prstenů: snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, večeře, druhá večeře… Hlavním problémem této „diety“ pro ni bylo sníst vše, co měla. Žádný sport u toho neprovozovala. Dala mi i odkaz na stránky Kalorických tabulek, které prý během chvilky vypočítají výživové hodnoty. To znělo vyloženě lákavě.

1.  měsíc

Zaregistrovala jsem se do aplikace Kalorickétabulky.cz. BMI index mi přiřkl obezitu 1. stupně. Přemýšlela jsem, jestli se mám urazit.  Zadala jsem si jídlo snězené za jeden den.

  • Hodnota kilojoulů byla jakž takž v pořádku, ale hodnoty sacharidů a tuků zářily rudě jako vysoce překročené, zatímco bílkoviny se skromně krčily ani ne na 50% úrovni požadovaného množství.

Dostat do sebe dost bílkovin není vůbec jednoduché. V každém jídle to chce jogurt, maso, sýr, mléko, ricottu, tvaroh…

Po třech dnech takového stravování jsem zaznamenala první výsledek – migréna. Podruhé v životě. Černé fleky před očima, brnění ruky a pocit, že vám při sebemenším pohybu praskne hlava. Dočetla jsem se, že to může být z přemíry mléčných výrobků.  Takže omezit mléko, přidat maso.

Neměla jsem přehnaná očekávání, ale po měsíci jsem zhubla 2 kg a kalhoty byly nějaké volnější.  Neměla jsem žádné divoké chutě, jen občas problém sníst všechno naplánované jídlo.

2. měsíc

Pocítila jsem potřebu nějak odborněji podložit tuhle metodu hubnutí a prolézala internet.

Z porovnání informací z něj vyplynulo, že:
–    omezování  jídla pod určitou hranici je nesmysl, neboť tělo si vzpomene na pradávné doby, kdy se střídala období hojnosti a období nouze, a začne shromažďovat tukové zásoby, co to jde. Takže i když člověk jí jako vrabec, moc nezhubne, a každá trocha tuku navíc se uloží na horší časy
–    light potraviny obsahují obvykle škroby a bůhví co, což je pro hubnutí horší než ty 3% tuku
–    light nápoje navnadí mozek na cukr, který nedostane, takže se ho dožaduje jinak, chutí na sladké
–    cvičení do roztrhání těla vám sice zvýší kondici, ale k hubnutí nevede, protože při něm dosahujete vysokých tepových frekvencí a při těch se spalují tuky minimálně
–    k tomu, aby se člověk stal výživovým poradcem, stačí absolvovat nedlouhý kurz, takže to dělá kdekdo

Intuice mě nezklamala. Na konci měsíce další 2 kg dole, kalhoty jsem opatřila opaskem.

3. měsíc

Všude doporučují při hubnutí číst složení výrobku. Potvrzuji, že je to opravdu účinné, protože až zjistíte, co všechno obsahuje vaše oblíbená potravina, a co naopak neobsahuje, přejde vás na ni chuť. Paštiky a šunky s minimem masa, ovocné výrobky, co se ovoce ani nedotkly, chybějící chuť dotvořená chemickými dochucovadly. Některé věci, které mi dřív chutnaly, už si nikdy nekoupím.

Konec měsíce a další 2 kg dole. Své oblíbené kalhoty jsem odložila hlouběji do skříně s nadějí, že se už nikdy nedostanu do situace, kdy bych si je mohla obléct jinam než na maškarní. Dcera mě začala láskyplně nazývat pětitunkou, ale stěžuje si, že poležení na mně už není tak měkoučké jako dřív.

4. měsíc

Zaměstnavatel se rozhodl přesunout naše oddělení do druhé budovy, která je vzdálena cca 2 km a autobus tam zajíždí dvakrát denně, pokud má řidič zrovna dobrou náladu.

  • Po chvíli rozčilování jsem to přijala jako jeho příspěvek k mému hubnutí. 4 km chůze denně mi asi prospějí a navíc mi to umožní přidat si něco dobrého.

Při hobití dietě je totiž potřeba zvýšený výdej energie pokrýt zvýšeným příjmem a naopak tak, aby tělo dostávalo pořád stejně a nezpanikařilo z výkyvů. Můžete si dát i řízek nebo svíčkovou, ale je třeba to vyrovnat delší procházkou svižným tempem.  Tímto pro mě sport získal jisté kouzlo. Nebudu se nikde honit jen tak pro nic za nic, ovšem za vidinou řízku možná i poběžím.

Další 2 kg dole. Při hledání oblečení ve skříni jsem vyslovila zajímavou větu: „Musím si najít něco, co mi ještě není velké.“

5. měsíc

Kolegyně v práci si všimly, že jsem zhubla. Ty odvážnější se přišly zeptat, jak se mi to povedlo. Při pětadvaceti ženských v kanceláři pořád někdo více či méně úspěšně hubne a hledá inspiraci, kde se dá. Ukázala jsem jim svůj jídelníček. Nevěřícně zíraly na řízek, vánočku, pivo. Říkala jsem, že chci hubnout hlavně příjemně, ne?

Když to shrnu, za 5 měsíců minus 10 kilo. Dcera mi váhavě začíná říkat čtyřtunko, a když se chce přitulit, přináší si měkký polštářek.

6. a 7. měsíc

Prázdniny. Nejsem takový šílenec, abych cestovala s váhou na potraviny a denně sháněla připojení na internet. Ono je prý při hubnutí prospěšné dát si chvíli pauzu a udržovat stejnou váhu. Přiměřené porce už mám za tu dobu v malíčku, vím, které potraviny jsou přijatelné a které opravdu ne.

Ovšem prázdniny jsou pryč a já pokračuji. Mým cílem je ještě minus 11 kg. To už by dcerce mohly dojít tuny a přejde na metráky. A možná se jednoho dne dočkám oslovení  „Ty moje štíhlá maminko!“

Není to krásné? Přejeme všem mnoho radosti v novém a spokojeném životě.

Komentáře

1

danuše
24.10.2016 12.12

ÁMEN

2

Sarfi
24.10.2016 16.55

Perfektní článek!!! Ať se dobře hubne a prosím dál vesele!! 🙂

3

Jana
25.10.2016 8.52

To jwe krásné jen tak dál blahopřeji

4

Ing. Macáková Marcela
26.10.2016 21.29

Děkujeme. Autorka bude mít jistě radost. Hezké dny a ať se vám všem daří.

5

Majda
30.10.2016 15.38

Dobrý den článek nádherný jako bych se viděla ale jelikož pracuji na tři směny tak podle výdeje nestíhám sníst to co spotřebuji także hubnutí jde jak po másle. Začala jsem 15.8.2016. Za první měsíc 2 kg a 9cm v pase.Co druhý den ještě běhám na eliptickým trenažéru. Druhý měsíc 2 kg a 11cm v pase. Je to bomba jak já říkám snažím se prožrat k štíhlé postavě. Hodně štěstí při hubnutí. Moc děkuji za kalorické tabulky moc mi pomáhají.

6

Petra
11.11.2016 16.56

Vyborny clanek, misty jsem se velice dobre bavila.
Co se hubnuti tyce, vsechno delam vice mene naopak (sportuji jako o zivot a tuky evidentne spaluji, tuky konzumuji jen do vyse doporucenych davek, piju light napoje a chut na sladke nemam) a podarilo se mi za 9 mesicu zhubnout pres 30 kg.
100 lidi, 100 ruznych metabolismu a na kazdeho funguje neco jineho :).
Hodne stesti pri dalsim hubnuit / udrzovani vahy.

7

Zuzka
29.11.2016 11.57

Tenhle článek jsem si v průběhu uplynulého měsíce četla asi 6x. Když jsem ho před měsícem objevila, zrovna jsem také začínala se zapisováním a hubnutím. Pořád jsem si říkala, to by bylo tak super, za 5 měsíců shodit 10 kilo, 2 kila za měsíc by bylo moc krásné.
Když jsem zjistila, že mám po 1 měsíci opravdu 2 kila dole, nemohla jsem tomu uvěřit.
Při každém „znovučtení“ tohoto článku se hrozně těším, jak budu vypadat za 4 měsíce, až to bude těch 10 kilo, je to výborná motivace.

8

Ing. Macáková Marcela
29.11.2016 17.14

Děkujeme za chválu na tento článek. Autorku to jistě těší. A vám všem držíme palce a budeme rádi, když napíšete, jak jste odhazovali vaše nadbytečná kila.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články