Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Dodržujte intervaly mezi jídly, važte se a hlavně vše zapisujte, radí Romana, jež zhubla a rapidně snížila nebezpečné viscerální tuky

Na konec roku 2016 jsme si pro vás připravili další úchvatnou proměnu. Věříme, že by vám mohla být skvělou motivací pro nadcházející období.

Ne vždy se podaří zhubnout na první pokus. A důležité je se nevzdávat. Stejně jako to dokázala paní Romana.

Romana pracuje jako obchodnice v logistice. Má ráda přírodu, rybolov a také ráda vaří.

  • Na jaře 2016 byla její váha při výšce 169 cm 112,8 kg (boky 125 cm, pas 116 cm, stehna 96 cm). Tuky 47,4%, viscerální tuky 25%, BMI 40, množství svalové hmoty 22,5.

Romana - proměna

Delší dobu mi vadilo, jak vypadám – byla jsem znechucená sama ze sebe, měla jsem problémy s chůzi a také s oblékáním. Do ničeho jsem se nevešla a oblečení jsem na sebe špatně sháněla,“ netají se svým rozpoložením v relativně nedávných dnech sympatická žena.

S váhou prý měla problémy od narození jejích tří dcer. Váha jí neustále kolísala –  jednou měla 100 kg, a za pár měsíců třeba jen 60 kg. Klasický jojo efekt, jak sama říká.

Před deseti lety jsem se obrátila na Kateřinu Cajthamlovou, která mě naučila číst v potravinách, které konzumuji a hlavně díky paní Kateřině jsem změnila stravovací návyky. Minerálky jsem vyměnila za nesycenou vodu, kávu za zelený čaj. Důvodem mého přibírání byla hlavně moje psychika, nebyla jsem spokojená sama se sebou,“ pokračuje ve svém vyprávění Romana a dodává, že i když se naučila teorii, tak v praxi jí chyběla disciplína, což způsobovalo opětovný nárůst hmotnosti.

Romana před proměnou

Před třemi lety a s váhou 117 kg  jsem se obrátila na výživovou poradkyni paní Renatu Zapotockou z Lysé nad Labem, kde jsem absolvovala skupinový kurz STOB. Odcházela jsem z kurzu s váhou 89 kg,“ popisuje svůj další dílčí úspěch žena, která se rozhodně nevzdává.

Spokojená však prý dlouho nezůstala. Za další tři roky váhově vyrostla na 112 kg. A opět se střídaly nálady, naštvanost a beznaděj. „Nejhorší pro mě bylo začít. Dlouhé týdny jsem si den co den říkala, že musím se svou váhou něco dělat. Ale to zůstalo jen u slov. Po mých narozeninách, které slavím v březnu, jsem se podívala na fotky z oslavy a nebylo z toho vůbec dobře, protože jsem vypadala jako velký vorvaň. To byl ten zlom, který spustil nový program mého já a v mojí hlavičce konečně došlo k proměně podvědomí,“ vyzdvihuje Romana okamžik, který jí změnil život.

Romana se opět obrátila na výživovou poradkyni Renatu Zápotockou. Bylo to letos v dubnu. „Začala jsem jíst pravidelně po třech hodinách, dodržovala jsem svačiny, vážení a zapisování jídla, hodně jsem začala pít čaje a vodu. Vše jsem začala zapisovat do aplikace Kaloricketabulky.cz a paní Renata mi pečlivě každý týden jídelníček kontrolovala. Cvičení jsem se po celou dobu vyhýbala, protože jsem to fyzicky nezvládala. Z kurzu jsem odcházela po dvanácti týdnech s 95 kg. Celkem jsem v jarním kurzu u paní Renaty nechala 17,8 kg,“ popisuje nadšeně (a právem) svůj úspěch.

Romana - proměna

Od června do září jsem ale 3 kg přibrala. Příčina mého váhového nárůstu byla ta, že jsem se přestala hlídat a zapisovat stravu a váhu do Kalorických tabulek,“ přiznává.

Věděla jsem, že bez paní Renaty to nepůjde, a proto jsem se rozhodla přihlásit do dalšího kurzu, který začal v září. Jsem na konci kurzu a dole mám celkem 29 kg za 8 měsíců. Můj cíl je dosáhnout 80 kg. Chybí mi ještě 4 kg a já vím, že to tentokrát určitě zvládnu. Tato váha nebude pro mne konečná. Ráda bych dosáhla své původní váhy – a to je 65 kg,“ plánuje babička (ač byste to podle fotek neřekli) krásné holčičky.

Nejtěžší období prožívám nyní, protože váha nejde dolů tak, jak bych si představovala. Ale z každého deka se velmi raduji. Po osmi měsících hubnutí přidávám sportovní aktivitu „nordic walking“. Vím, že bez sportovní aktivity to dál nepůjde,“ usmívá se.

  • Nyní má Romana při 169 cm, 83 kg (boky 113cm, pas 96 cm, stehna 65 cm). Tuky 41,4%, viscerální tuky 9%, BMI 31, množství svalové hmoty 24,2.   

Vím, že nemám vyhráno, ale považuji úbytek na váze za svůj velký úspěch, protože v mém věku se již velmi špatně hubne.  Nevěřila jsem, že snížení váhy půjde tak dobře,“ svěřuje se Romana, která dodává, že bude ráda, když se její příběh stane motivací pro všechny, kteří mají pocit, že zhubnout nejde.

Romana po proměně

Vždy mi bylo velikou oporou  moje okolí a ohlasy jsou úžasné. Přátelé se na mě obracejí s dotazem jak snížit váhu. Tvrdím jim, že mým největším pomocníkem jsou právě Kalorické  tabulky, které mi velmi pomohly a pomáhají doteď,“ dělá prý ráda naší aplikaci reklamu usměvavá žena.

A její rady na závěr?

Vše začíná v každém z nás. Mějte se rádi, chvalte se a hlavně myslete na to, co jíte.  Je potřeba si uvědomit, že správně a zdravě se stravovat není jen móda, ale že je to standard, který vám pomůže po zbytek života. Dodržujte intervaly mezi jídlem, važte se a hlavně vše zapisujte. Doporučuji si před začátkem hubnutí stanovit cíle, najít si „parťaka“, který vás podrží. Hlavně, milé boubelky, je důležité si věřit. Přebytečná kila neodejdou samy, musíte jít tomu naproti. Věřte, že to není těžké. Jsme přece to, co jíme.

Moje poděkování patří výživové poradkyni Renatě Zápotocké z Lysé nad Labem. Její kurzy budu navštěvovat i v dalším období. Děkuji také za Kalorické tabulky, bez kterých by hubnutí bylo o hodně složitější. A děkuji fotografce Zuzce Moravcové za překrásné fotografie mého nového já.

Romana s vnučkou

A protože se blíží svátky, tak na závěr ještě recept od paní Romany na chutný dezert:  2 bio tvarohy, 1 kokosový krém Šmakoun, 3 dcl mléka. Vše se ušlehá a nalije do skleniček a proloží mraženým lesním ovocem. A nechá v lednici ztuhnout.

Hezké svátky všem a sílu změnit v novém roce (nebo třeba hned) to, co chcete.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Pár zajímavostí o čokoládě

Ing. Macáková Marcela

Studium na VŠCHT ji inspirovalo k zájmu o výživu a zdravý životní styl. Po promoci (1993) psala na toto téma pro řadu časopisů – Vlasta, Fit styl, Longevity, Moje zdraví, aj. Vedle blogu Kalorických tabulek, kde pracuje jako editorka a správce facebooku, provozuje již téměř dvacet let vlastní webík www.aerobic.cz. Tam si přijdou na své všichni, které baví jakékoliv skupinové cvičení (aerobik, jóga, pilates…)

12.12.2016 Články, Jak zhubnout

Komentáře

1

L.

12.12.2016 11:01

Dobrý den.
Od července dodržuji intervaly mezi jídlem, potraviny vážím, prostě přesně podle pokynů. Moje váha se nepohnula ani o deko. Zato můj účet zhubnul o 10 tisíc.
Když apeluji na výživovou poradkyni, že asi bude někde chyba, tak jen poslouchám, že musím být trpělivá. Uznejte že to je od výživové poradkyně rada k nezaplacení. A mě to stálo jen těch 10 tisíc !!!!!!

2

Jitka

12.12.2016 20:32

Po přečtení článku jsem se rozhodla také se podělit o svou zkušenost. Je mi 54 let a letos 1.března jsem vážila 128 kg , BMI 45,34 (morbidní obezita). Nikdy jsem nijak hubená nebyla a vlastně všechny žena v rodině byly dost při těle. Ale začal se zvyšovat cukr a já se dostala, konečně, k diabetologovi. Předtím asi 5 let se o mou cukrovku „starala“ vlastně sestřička u obvodního lékaře a cukr rostl a váha taky. Ale po konzultaci s diabetologem jsem se zdravě naštvala a začala něco dělat. Dieta 1250kcal, trpělivě a pravdivě vše zaznamenávat. Nejdřív jsem přestala jezdit výtahem, nemohla jsem vyjít ani 2 patra. Pak jsem začala chodit daleko víc pěšky, ušetříte za MHD. Pak začalo cvičení v posilovně a následně další, již mírně náročnější. A abych nezapomněla, hned ze začátku jsem si půjčila starý rotoped, na kterém jezdím dle možností ráno alespoň 15 minut a večer minimálně půl hodiny. Není to jednoduché a docela mi občas bolelo, a ještě bolí, celé tělo, ale stojí to za to!! Dnes je má váha „zatím“ 87 kg, BMI 30.8. Bez jakýchkoli kurzů a placení zbytečných obrovských částek se mi podařilo zhubnout 41 kg. Nejvíc peněz mě stojí vyměnit komplet šatník a ještě stát bude, protože zatím nemá cenu kupovat zbytečně moc věcí. Z velikosti kalhot 52-54 mám totiž 42-44 a je úplně super si po 30 letech obléknout šaty nad kolena a nestydět se v nich. Je sice pravda, že v tomto věku tělo po zhubnutí tolika kil není ke koukání v plavkách, ale ty
přece nenosíme celý rok. Takže dámy, přesto, že nám je 50+, j d e t o a budete se na svět (a i na sebe) daleko víc usmívat.

3

romana

12.12.2016 22:23

Dobrý večer paní L.

Napište mi prosím na email váš kontakt. Ráda vám osobně poradím . Hlvně to nevzdávejte. Romana

4

Hanka

13.12.2016 12:36

Jitko, to je fantastický výsledek. Nicméně se musím zeptat, neměla jste hlad? Zdá se mi nastavený příjem 1250kcal při Vaší výchozí hmotnosti hrozně nízký. Můžete prosím napsat, jestli jste měla tento příjem po celou dobu hubnutí nebo jste průběžně snižovala? A také, jestli při tomto příjmu hubnete dál i po 9 měsících? Děkuji a velká gratulace

5

Jitka

17.12.2016 12:29

Odpověď Hance, zatím stále hubnu, k dnešnímu dni je dole další 1,5 kila. Kalorie jsem nesnižovala, právě naopak, nyní zvyšuji, snažím se alespoň 1450 až 1650 kcal. A musím říct, že ze začátku to nebylo jednoduché, ale jedla jsem raději hodně zeleniny (žaludek byl plný). Po velké míse salátu k večeři opravdu hlad nebyl.

6

Hana

18.12.2016 19:22

Pani Jitko, je mi stejne, jako vam. Od 50ti mijde vaha stale nahoru, uz mam 98 kg. Proto me velmi zajima a prosim vas o odpoved-co jste jedla, melo-li to byt 1250 kcal za den? Dekuji

7

Irena

19.12.2016 08:37

Děvčata,píšete jak hubnete.Prosím o radu.Je mi 60 let a stále tloustnu.
Děkuji

8

Hana

20.12.2016 09:18

Dobrý den,taky s váhou bojuji všemi možnými způsoby již pár let a nejsem spokojená se sebou ani svými výsledky. Výživová poradkyně mi sice pomohla ke snížení hmotnosti na 68 kg, avšak stálo to hromadu peněz za konzultace a následně, když se mi váha zastavila, začala mi nabízet předražené doplňky výživy a produkty Herbalife s tím, že bez nich už to nepůjde. Tak jsem se s ní rozešla a rozhodla se pokračovat podle stanovených pravidel sama…Avšak postupně, pomalu se mi váha vrací zpět. Dodržuji všechny možná pravidla – od pití citronové vody nalačno, dodržování pitného a pohybového režimu, cvičím min. 4x v týdnu, kombinuji aerobní činnost s posilováním, denní příjem mám nastavený na 1 500 Kcal, většinou jsem mírně pod, zapisuji vše do tabulek….výsledek – BMI 30.3, hmotnost 75.2, svaly 27,6, tuky 26.5, voda 36,1, metabolismus snížený…Tak nevím, co dál!!!

9

Pavla

21.12.2016 18:44

Dobrý den, dovolím si reakci. Sama jsem hubla cca rok a podařilo se opravdu zhubnout cca 14 kilo.Pravidelná konzultace výživového poradce, speciální tabletky a speciální doporučené potraviny a měsíčně to skutečně stálo spousty peněz. Jelikož nebyl účet bezedný,musela jsem tento celkem drahý režim opustit a vrátit se do „starých kolejí“. Samozřejmě s tím přišli i kila. Asi všichni známe JoJo – efekt. 🙁 Řeknu Vám, že jsem bylo ze sebe hodně zklamaná. Kamarádka mě nakonec doporučila velice seriozní skupinu slečen, hlavně studovaných odbornic na výživu a vše se k dobrému obrací. Sestavily jsme jídelníček z potravin dostupných běžně v obchodě, mám pravidelný pohyb s vlastním trenérem a se vším tím mě holky pomohly. A hlavně mě to nestojí žádný velký balík peněz. Ale jedno musím za pravdu dát. Samo od sebe se nikdy nic dít nebude. Vždy je potřeba sladit víc věcí dohromady.

10

Jitka

4.1.2017 20:38

Pani Hanko, ptala jste se, co jsem jedla . Vlastně mi nejvíc pomohl úplně běžný rámcový jídelníček pro diabetiky. ( Dieta a pohyb v léčbě cukrovky, prevence kardiovaskulárních onemocnění) . Určitě ho najdete i u svého lékaře. Mám s ním nejlepší zkušenost a pak , samozřejmě, stránky Kalorické tabulky.cz. A musím říct, že jsem zvládla v pohodě i Vánoce, sice jsem nic nezhubla, ale také nepřibrala. A těch 1250kcal je samozřejmě denní dávka a dá se to zvládnout bez hladu. Přeju Vám, ať kila ubývají a dobrá nálada a pohoda roste.

11

Dana

10.1.2017 07:26

Dobrý den paní Jitko, mohla by jste mi poslat prosím na Vás kontakt. Je mi 54 a těžce bojuji s kily a zdravotními problémy.Moc se mně líbí Vaše příspěvky..
Zdravím celou diskusi a všem přeji do nového roku hodně zdraví a spokojenosti.

12

Jitka

14.1.2017 18:42

Paní Dano, napište mi Váš email a já se Vám ozvu

13

Líba

19.1.2017 00:58

Ahoj dámy.
Dnes jsem si stáhla aplikaci KALORICKÉ TABULKY, a protože se snažím také zhubnou již několik let , tak doufám že mi tato aplikace pomůže.
Mám sedavé a náročné zaměstnání již 15 let, váha mi kolísá z 65 kg na 55 kg a zase zpět. Zapomínám se totiš hlídat co a kolik toho sním.
Bude mi letos 50 let, měřím jen 159 cm a jsem drobná, takže faldy jsou dobře vidět
Teď vážím 60 kg, a odteď začínám vše psát do tabulek, protože chci mít max.52 kg.
Tak ať vám holky jdou špíčky dolů, a už se nevracej.
Líba

14

Hanka

24.1.2017 10:45

Je mi 69 let. 160cm a váha 30.11.016 byla 110kg. Do dneška jsem shodila 13kg bez jakýchkoliv přípravků. Jídlo 5x denně, max 1100cal. Je to fuška ale i v tomto věku to jde.

15

Hanka

24.1.2017 11:02

Ještě jedna důležitá poznámka. Po nějaké době si Vaše tělo zvykne na malý příjem kalorií a hubnutí se zastaví, proto asi 1x za 14 dní musím „přešaltovat“ a zařadí tzv. žravý“ den kdy sním cokoliv a v jakémkoliv množství. Můj favorit je kysané zelí jako šesté jídlo u něhož kalorie ani nemusíte započítávat, večer, kdy už mám pocit, že to vzdám.

16

Jana M.

29.1.2017 13:53

Dobrý den, ráda bych Vás povzbudila, že mi aplikace na kalorických tabulkách také pomohla. Před deseti lety jsem změnou stravovacích návyků na racionálnější jídelníček snížila dlouhodbě váhu z 90 kg o 10-12 kg. Protože ale mne postupem let začínaly bolet kolena atd., nepovažovala jsem časem změnu za dostatečnou. Navíc mi připadalo, že při racionálním stravování by dlouhodobá změna měla být více znát. Sháněla jsem tedy nové informace ohledně životosprávy apod. a přišla v nějakém článku na kalorické tabulky. Také jsem odsledovala všechny díly Jste to co jíte na internetu s paní dr. Cajthamlovou, která opakovaně princiy stravování vysvětluje a pořady Zhubni nebo přiber. Věděla jsem (jako mnoho z nás) kde asi tak dělám chyby a tak vloni v zimě jsem si řekla, že fakt do toho musím „hrábnout“ a nalít si čistého vína. Použitím KT se mi to potvrdilo. Velké porce večer (i když luštěnin a zeleniny), hooodně malé porce jídla přes den a kousem zeleniny a např sýrem, ale v celkovém součtu příliš sacharidů a tuků (tučné sýry a jogurty, i když bílé, málo bílkovin). Přenastavila jsem tedy pomocí KT jídelníček, zařadila jsem víc bílkovin, konečně po 30 letech začala snídat, jíst 5x denně, svačit, zařadila jsem jiný typ pohybu k chůzi a rannímu protahovacímu cvičení. Z celožitvotního boje s váhou vím, že nejde vracet se k původním návykům, ty vedou zpátky ke stejnému výsledku. S váhou bojuji od dívčích let a dospívání, takže nejsem nováček. Doufám, že se mi podaří docílit další dlouhodobé změny, nyní mám po jedenácti měsících o 8 cm v pase méně a přes boky 8 cm. V červnu mi bude 52, takže už mi nejde již jen o krásu, ale o možnost aktivního života. Tímto děkuji i kalorickým tabulkám, které vřele doporučuji.

17

Ing. Macáková Marcela

29.1.2017 20:45

Děkujeme všem za pozitivní ohlasy a přejeme, ať se s naší aplikací daří.

18

Eva

6.3.2017 10:14

Je mi 65 let 157cm 75 kg mám nadváhu chtěla bych shodit a už rok se o to snažím ale marně když jsem začala vážila jsem 72 kg.Cvicím jezdím na kole doma mám různé pomůcky na cvičení teenager stepter aj.Stravují se 5x denně a jídlo vážím tak nevím kde dělám chybu

19

Monika

1.6.2017 19:46

Jsem bezradna, mám problém s mega obezitou. V posledni dobe (spise to trva nejaky rok, co jsem přišla o praci) se přestávám ve všem kontrolovat. Začíná to být čím dál horší, práce není, vypadám o 20 let starší, jsem bez elánu a schovavam se před lidmi. (52 let, 170/125kg). Je zde někdo, kdo by mne pomohl, poradil?

20

Ing. Macáková Marcela

2.6.2017 07:54

Děkujeme za všechny komentáře. Konkrétní rady ohledně hubnutí, prosím, směřujte na bezplatnou poradnu https://odpovedi.kaloricketabulky.cz/. Paní Moniko, ve vaší situaci bych považovala za nejmoudřejší vyhledat odborníka, který vám pomůže nejen s výživou, ale také srovnat psychiku a cítit opět radost. Zkuste například PhDr. Ivu Málkovou – kontakt naleznete např. v článku https://blog.kaloricketabulky.cz/2013/09/proc-je-dobre-hubnout-za-podpory-skupiny/. Ať se daří.

21

Jana

2.6.2017 11:14

Moniko,
pro vás by bylo ideální vyhledat individuální poradu, přesně jak píše paní ing. Macáková, bohužel opravdu kvalitní individuální poradenství bývá mnohdy dost drahé, přitom můžete navštívit ordinaci obezitologie, kde je péče hrazena v rámci zdravotního pojištění. Nemusíte mít z návštěvy žádné obavy, vždy’t všichni jejich pacienti tam přichází právě s nadváhou a nikdo se na vás nebude dívat s pohoršením ani vás nebude nijak přísně posuzovat. Stačí si jen najít nejbližší ordinaci a udělat první krok.

22

Květa

21.8.2017 11:01

Milé dámy, vždy je třeba vydržet a nevzdávat. Myslela jsem, že po padesátce už to nepůjde, jsem morbidně obézní ale…..Za 11 měsíců jsem zhubla 36 kg. Jak? Nejprve jsem eliminovala rizika vlastního selhání (selhávala jsem opakovaně celý život). Koupila jsem si permici do fitka, zaplatila trénera, najela na krabičkovou stravu. Díky krabičkám jsem mohla přestat přemýšlet o jídle (co budu chystat, kolik toho ještě můžu atd). Nikdy v životě jsem necivčila. Vždycky jsem říkala, že nejsem sportovní typ, papuče s cigárem sluší mí líp:-). Jenže už jsem skoro neušla pár metrů bez bolesti v zádech, každý schod nahoru byl utrpení, kondička na nule. Rozhodla jsem se, že musím něco udělat, jinak umřu. A začla jsem. Dneska už vím, že když můžu já, může vážně každý. Chodím do fitka 3 -4 týdně, posilování s trenérem + kardio, cca, brala jsem dlouho krabičky s energii cca 5000-6000KJ, dneska zapisuju do kalorických tabulek, držím ten příjem zhruba stejně, snažím se mít v zelených číslech bilkoviny, sacharidy, vlákninu. Jde to už pomalu, ale jde. Jinak se cítím fantasticky, pohybem se mi upravila cukrovka i další krevní hodnoty, mám lepší tlak, absolutně nic mě nebolí a kondička super…..Jo a cvičení mě dokonce baví:-), čemuž bych nikdy dřív nevěřila. Taky si tím báječně čistím hlavu a hladina endorfinu dělá divy:-). Zkuste to, nikdy není pozdě

23

Ing. Macáková Marcela

21.8.2017 19:50

Květo, jste úžasná! Držíme palce.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články