Jakub Kraus: Jak vypadá můj jídelníček v aplikaci Kaloricketabulky.cz

Jak jsme slíbili, tak činíme. Přinášíme na ukázku jeden den zapsaný v aplikaci Kaloricketabulky.cz.

Takto tedy nějak vypadá nyní moje cesta za návratem do kondice v rámci mého motivačního experimentu, jenž jsem uspořádal nejen pro své klienty.

Vše začalo jednoduchou výzvou Fitness trenér Jakub Kraus: Do konce roku se pomocí fastfoodu, piva a dalších prasečin vyžral na 100 kg a nyní vám ukáže, jak hubnout a dostat se zpět do formy!

A nyní se tedy zbavuji přebytečných kilogramů:

Jakub Kraus: Jak vypadá můj jídelníček v aplikaci Kaloricketabulky.cz

Dopolední a odpolední svačiny mám často ve formě proteinového nápoje, protože dopoledne trénuji klienty ve fitku a protein je pro mě super rychlá svačina. Odpoledne mám pak většinou trénink já a protein si dávám po něm na regeneraci svalů.

Jakub Kraus: Jídelníček v aplikaci Kaloricketabulky.cz

Před každým tréninkem si dávám na ochranu svalové hmoty také 10 g BCAA a 3 g carnitinu, ale to do aplikace Kaloricketabulky.cz neuvádím, stejně jako zeleninu ke snídani, obědu a večeři, jak bylo řečeno minule.

Jakub Kraus: Jídelníček v aplikaci Kaloricketabulky.cz

Co se týká režimu, tak většinou mám 3-4x týdně silový trénink ve fitku, 2 x hokej a 2 x funkční trénink (TRX nebo kruhový trénink na celé tělo ve vysoké intenzitě).

Nepřehlédněte:

Zdravá jídla a recepty z kuchyně odborníků na výživu: Takhle vaří Fitness miláčci, spoluautoři článku Jak využít cyklování sacharidů

Jakub Kraus https://www.facebook.com/fitnessmilacci

  • absolvent Trenérské školy Petra Stacha (Trenér kondičního posilování)
  • certifikovaný poradce pro výživu (Nutris)
  • provozovatel služby VITAL BOX

Komentáře

1

Vita
6.2.2017 9.10

Předpokládám, že tento příjem máš nastaven v den bez tréninku? Nikde nevidím navýšení o denní aktivity…

Vždyť jenom bazální metabolismus budeš mít kolem 2200….

2

Ilona
6.2.2017 15.52

Předpokládám,ze Jakub si v kalorickych tabulkách zapisuje jen jídlo a vodu, nikoliv aktivity. Někdo jí tolik potravin v závislosti jakou ma aktivitu (navyšuje/ snižuje podle vydané energie), někdo jiný jí každy den stejne množství makrozivin bez ohledu jakou aktivitu vydá. Zřejmě si zapisuje pouze jídlo jako mnoho dalších lidi včetně me

3

Bagriel
6.2.2017 16.01

Za mě teda jídelníček dost bída… hlavně samá bílkovina… a protein na regeneraci? Prosim?

4

Karolína
7.2.2017 0.12

Ahoj, můžu se zeptat, jestli se ty sacharidy nějak cyklují, nebo je to po celou dobu takhle pod úrovní bílkovin? 😮

5

Jana
7.2.2017 10.46

Jedná se o naprosto klasický sportovní jídelníček určený pro předzávodní období a jeho hlavním cílem je spolu se silovými téninky nárust co největšího objemu svalové hmoty. Často mu předchází období „vykrmování“ což je patrné i z předchozího článku, který zde je u Jakuba uveřejněný. Jedná se tedy o dietu, která je primárně určena např. pro závodníky v kategorii fitness, vzpírání a pod. a není určena pro běžné použití, byť se dnes velmi často zaměňuje výživa pro sportovce se zdravým životním stylem.

6

Trolol
7.2.2017 12.02

Vita: Kalorické tabulky jsou na nic v počítání aktivit, většinou si vynásobíš svuj bazal aktivitou.
Bagriel: a co bys použil/a po tréninku??
Karolína: Většinou to je normální, na co do sebe dávat moc sacharidů, zbytečnost, že.

7

Trolol
7.2.2017 12.03

Jana: řekněte mi jediný důvod, proč by nemělo být určená pro běžné použití? Rád si nechám proadit od Vás. :DDDD

8

Vita
7.2.2017 12.25

Ať to tedy nemate ty, kteří dodržují doporučení týmu kalorických tabulek. Tedy příjem navyšovat dle denních aktivit – sport, apod….

V den kdy nesportuji nemůžu mít přece stejný příjem jako v den kdy nesportuji.

Potom v prvním případě přece přijímám moc a o hubnutí se nedá hovořit a v další dny zase málo….

9

Zdena
7.2.2017 17.19

Za podobné stravovací návyky mi nadává můj výživový poradce. Prý ani pro typ, který se od přírody potřebuje nacpat proteinem a chybějících sacharidů si nevšimne, není takové množství bílkovin zdravé. Přetěžuje ledviny. O poškození ledvin člověk nemusí vědět, až pak už je pozdě. No ale těžko očekávat ohledy na zdraví od někoho, kdo se schválně vykrmí, aby pak mohl se speciálním jídelníčkem likvidovat sádlo a budovat svaly. Ten zápal pro své povolání je obdivuhodný 🙂

10

Trololo
7.2.2017 21.17

Vita: logicky jde o to, jak máte dlouhodobý příjem a výdej. Jestli jeden den beháte a druhý den ne a pak zase jo, je zcela jedno, zaleží v dlouhodobém měřítku jak to máte. Za jeden den totiž nepřiberete ani nezhubnete.

Zdena: A jak je váš výž. poradce starý? Nebo má jen certifikat:“výživový poradce“ jelikož si ho za 1000kč dokáže udělat kde kdo. Tento mýtus ohledně množství bílkovin je už dávno vyvrácen(mrkněte na nějaké vědecké zdroje). Víceméně je potřeba držet sacharidy okolo těch 100g, které potřebuje Váš mozek, aby pracoval. Pak už zbytek živin můžete dávkovat bílkovinami nebo tuky nebo sacharidy.

11

Víťa+
8.2.2017 9.17

Trolol – každý den je aktivita jiná, respektive, jinak dlouhá, jakým koeficientem násobíš?

12

Lukáš
8.2.2017 17.44

Není potřeba, v případě tréninků cca 5-6x týdně, snižovat v netréninkový den stravu. Tělo, například po HIIT je nastartováno i na další dny, takže můžete jíst defakto každej den to stejný.
Vita: pokud je člověk tučnej a což „figurant“ je, tak rozhodně nemá bazál na 2200.
Jinak také si nezapisuji aktivity, vím, co každej den spálím aktivitou.

Trololo: nebo i ostatní. Když jsem jezdil minulý měsíc těžké silové tréninky a držel sacharidy na cca 2g na kg váhy, tak jsem zhubl svaly. samozřejmě jsem zvýšil příjem bílkovin. takže sem si řekl, málo sachridů na mě asi moc nefunguje, tak ted mám 3g sacharidu na kg, 2g bílkovin a max 0,6g tuku

13

Zdena
9.2.2017 12.43

Trololo, můj poradce má dvě vysoké školy, obě se týkají zdravotnictví, a určitě by vydělal víc, kdyby šel prodávat proteiňáky :-). K té vědě doporučuji https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28166780, příjem 1,3g/kg berou jako vysokoproteinovou dietu pro studii,
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28126237 najdeš vliv živočišného proteinu a soli na americkou populaci, bohužel. Já jim ty problémy s ledvinami fakt nepřeji. Nejsem ani vegetarián, ani jinak zásadně pro nebo proti něčemu. Jen si raději dám všeho přiměřeně, jídla i tréningu, než bych si poškodila zdraví. Je to riskantní, jestli si někdo kvůli hubnutí dává dietu bez sacharidů a ničí si mozek, nebo si dá těch proteinů víc než tělo zvládne, nebo si ničí šlachy přetěžováním. Ale když víš, na co si dávat pozor, tak si to můžeš ohlídat a včas přibrzdit, o tom to je.

14

Jana
9.2.2017 16.28

Trololo, na zodpovězení otázky, proč tento stravovací režim není vhodný pro běžné použití, je potřeba znát mechanismus, jakým se tělo vyrovnává s nedostatečným příjmem sacharidů. Mechanismus je složitější a asi bude lepší pokud si ho přečteš v nějakém článku, klidně se můžeš podívat např. přímo na článek uveřejněný v Nutrendu, který Jakub propaguje: DOPLNĚNÍ GLYKOGENU vs. PROTEINOVÉ NÁPOJE. Podobně to ale bude i u „běžného“ člověka, který sníží svůj celkový kalorický příjem a razantně sníží příjem sacharidů, i on bude muset využívat jiné zdroje, což může výrazně zatížit organismus a to se může projevit zvýšenou únavou, chutí na sladké a v případě nějaké zdravotní indispozice i zhoršením zdravotního stavu. Tady je to navíc ještě o to komplikovanější, že vysoký příjem bílkovin je zajištěn proteinovými nápoji. Jedná se o uměle vytvořený produkt, v přírodní stravě se takto koncentrovaný protein neobjevuje a tělo na něho není adaptované, což opět zvyšuje riziko zdravotních problémů u indisponovaných jedinců. No a obecně vysoký příjem bílkovin je i zbytečný z toho důvodu, že tělo si přímo bílkoviny nijak neukládá, nadbytku se zbavuje, nebo případně bílkoviny použije jako náhradní zdroj energie, což jak už bylo uvedeno výše je pro tělo zbytečná zátěž.

15

Radek
12.2.2017 22.05

No myslim ze nejvice zalezi na tom, kdo by mel zde vyse uvedeny jidelnicek drzet. Je potreba zohlednit opravdu hodne faktoru ktere maji vliv na jeho vyuziti. Jine naroky ma telo rekreacniho cvicence, jine zkuseneho a zcela jine cvicence uzivajiciho AS. Pro bezneho cloveka ktery chce jen zdrave zhubnout neni moc vhodny, ale pokud jej jednou vyzkousi rozhodne mu nijak fatalne neublizi. Ostatne je spise pro zkusenejsi borce a to spis v dobe predsoutezni ,nebo kdyz je potreba rychle zhubnout ( foceni,nataceni atd). V podstate neni dlouhodobe udrzitelny. Jeste zajimavejsi hrou se sacharidy jsou tzv. sacharidove vlny, ale to uz musi mit clovek opravdu vse hodne zmaknute do detailu. Myslim ze 2g bilkovin na kilo telesne vahy je celkem v pohode, protoze telo ktere je 5x tydne v posilovne ma proste jine naroky a pozadavky nez telo cloveka, co se pohybuje mezi kancelari a pohovkou doma. Samozrejme zde uvedena vyse sacharidu je tak na pokryti funkci mozku CNS. Ale kratkodobe to telu neprinasi zadna vetsi rizika, jen je treba pocitat s jojo efektem pi navratu do starych koleji. Je treba brat v potaz i fakt, ze i kdyz jsme vsichni vlastne stejni, kazdy se trochu lisime. Vekem, genetikou ale i socialnim zarazenim atd. Tento jidelnicek je dietni a prichazi po tzv. fazi objemove. Tato metoda kdy pribiram a nabiram a pak treba na dva mesice v roce zhubnu je pro bezneho cloveka naprosto zbytecna. Daleko lepsi je sice pomaly, ale rozumny proces hubnuti telesneho tuku a pomale ne pribirani, ale nabirani svalu. Jenze vetsina znas chce vse rychle a nejlepe hned. Kazdy by si mel proto dopredu, nez se pusti do zmeny svych stravocacich navyku, realne vyhodnotit sve moznosti a cile.

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články