Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Taky pořád nestíháte? Jak postupovat, abychom získali více času

Náš život se stává instantní. Je rychlý, pohodlný, ale na druhou stranu občas za moc nestojí.

Využíváme moderní technologie, abychom ušetřili čas, ale paradoxně si v té moderní době, ve které žijeme, stále více lidí stěžuje na to, že nemá čas…

Nemáme čas si cvičit, uvařit si doma plnohodnotné jídlo nebo odpočívat. Kolik času nám tedy technologie skutečně berou, a kolik šetří? Opravdu musíme dvacetkrát za den zkontrolovat, jaký příspěvek se objevil na Instagramu či Facebooku? Je třeba hned odpovědět na zprávu, kterou vám pošle někdo známý? Máte aspoň hrubou představu o tom, kolik času denně strávíte na sociálních sítích vy?

Technologie nás naučily dosáhnout všeho rychle a snadno, ale berou nám čas

Technologie nás naučily dosáhnout všeho rychle a snadno

Naše soustřednost a trpělivost razantně poklesla. Na internetu tak často hledáme instantní návody – rychlé, snadné, ale jak jsem v úvodu už zmínila, ne příliš hodnotné. Nadpis Jídelníček na hubnutí do plavek zní sice lákavě, ale co vám striktní dieta, která se často v takovém článku skrývá, přinese? Třeba danou dietu budete pár týdnů dodržovat a zhubnete, ale co pak? Není lepší mít větší trpělivost a naučit si poskládat správně jídelníček, který vám dodá potřebné živiny a energii? A díky kterému zhubnete postupně, ale trvale?

Technologie ale nejsou zlo, jen je potřeba je využívat tím správným způsobem. Projděte si svůj mobilní telefon a u každé aplikace zvažte, zda vám dává smysl ji dále používat. Co od dané aplikace očekáváte? Přináší vám hlavně užitek, nebo jde spíš jen o vyrušení?

  • Sociální sítě nás mohou inspirovat, propojovat s ostatními, ale bezmyšlenkovité brouzdání vám přinese častokrát větší pocit úzkosti, než poskytnutí relaxace a pocit sebeuspokojení.

Jak tedy postupovat, abychom získali více času?

  • Řešením může být smazání aplikací sociálních sítí z mobilu a připojování se do nich pouze z počítače. Uvidíte, že tím razantně snížíte množství času, které na nich strávíte.
  • Vypněte si všechna upozornění, která vás zbytečně ruší.
  • Vymažte si ze sociálních všechny přátelé, se kterými se skutečně nekamarádíte, a zrušte sledování profilů, které vám způsobují pokles sebevědomí nebo jsou zdrojem falešných informací.
  • Určete si čas, který strávíte zábavou na internetu. Zkuste zamezit bezmyšlenkovému brouzdání.
  • Ověřujte si zdroje, ze kterých čerpáte, resp. důvěryhodnost stránek, na které pro informace chodíte. Internet je bohužel plný zavádějících článků, a tak je důležité být obezřetný (poznámka redakce: tomuto tématu je věnována celá kapitola v knize Kalorické Tabulky).

Vývoj technologií má svůj pozitivní význam, pokud je využíváme s rozumem

Moderní technologie nám zjednodušují život, pomáhají získávat potřebné informace a motivaci, poskytují užitečné a praktické nástroje. Díky zájmovým skupinám na Facebooku můžete získat pocit, že v tom nejste sami a vzájemně se podpoříte v cíli, o který usilujete. Youtube videa a on-line lekce vám pomohou pravidelně se hýbat (i v době aktuálních opatření). Sama jsem natočila hned několik opravdu snadných pro čtenáře těchto stránek.

Díky online-kurzům a podcastům (které se stávají v poslední době velmi populární) získáte potřebné znalosti k tomu, abyste mohli na sobě pracovat tím správným způsobem ( i zde platí, že dobré prověřovat, koho to vlastně posloucháte). Ať se vám daří.

foto: AntonioGuillemF/cz.depositphotos.com

Z archivu aneb přečtěte si také:

Jak se udržet v kondici nejen po dobu karantény? Zkuste názorná videa jógy s logem KalorickéTabulky.cz

Lenka Zelená fazolka
https://www.zelenafazolka.cz

8.2.2021 Články, Jak si udržet zdraví

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Václav Krejčík: Dejte si pozor na urputnost!

Václav Krejčík: Dejte si pozor na urputnost!

S oblíbených lektorem Václavem Krejčíkem jsme si povídali u příležitosti opožděného křtu jeho zatím poslední knihy.

ŽIJTE JÓGU 2 s podtitulem „hledání harmonie“ vyšla na jaře letošního roku, ale kvůli covidové situaci byla pokřtěna až nyní v říjnu.

Celý článek 12.10.2021 0

Příběh z diabetologické ordinace: Stačilo upravit jídelníček a začít trochu chodit

Příběh z diabetologické ordinace: Stačilo upravit jídelníček a začít trochu chodit

V našem volném cyklu článků pro blog Kalorických Tabulek jsme začali úvahou, zda může diabetik správným jídelníčkem zlepšit svoji cukrovku. Pokračovali jsme doporučeními na úpravy jídelníčku z hlediska příloh (včetně receptů) a vysvětlili si, proč se říká, že pohyb je lék.

Dnes si působení všech těchto obecných doporučení ukážeme na příběhu jednoho našeho pacienta.

Celý článek 2.9.2021 0

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Pohyb má blahodárný vliv na náš fyzický i psychický stav.

Dramatické snížení přirozeného pohybu v posledních desetiletích se významně podílelo na nárůstu obezity a s ní spojených nemocí – od cukrovky, chorob srdce, pohybového aparátu až po deprese.

Celý článek 29.8.2021 0