Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Deset tipů, jak na jaře nastartovat metabolismus přirozenou cestou

Jaro je symbolem vzniku nového života a radosti. Pokud nyní nepůjdeme s proudem této energie, mohla by nám v dalších měsících životní síla scházet.

Máte- li chuť se vydat na intenzivní sbírání jarní síly, nechte se inspirovat následujícími jednoduchými rituály, které zaručeně fungují.

Tři týdny změny, tři týdny posilování vaší vnitřní síly. Zkuste s námi rozproudit ve svém těle “mízu” a nastartovat metabolismus. Jak tedy příjemně odlehčit tělu, zbavit se zlozvyků a vytvořit nové a tělu prospěšné rituály?

Deset tipů, jak na jaře nastartovat metabolismus přirozenou cestou

Po ránu pijte nalačno převařenou vodu s čerstvou šťávou z grepu

Šťávu z grepu nedávejte do vroucí vody, nechte jí trochu zchladnout do příjemné teploty, kterou můžete pít. Tento “ranní drink” je blahodárným startem, který příjemně čistí naše tělo, neboť je plný antioxidantů. Hořčiny obsažené v grepu harmonizují žaludek, pročišťují střeva a celkově čistí celou trávící soustavu. Řada studií dokazuje, že grapefruit má úžasné účinky na snížení hladiny cholesterolu, rozpouští nežádoucí anorganický vápník, jež se usazuje v kloubech, a díky vysoké dávce vitamínu C výrazně posiluje imunitu. Rovněž je v něm velké množství vitamínu B1, jenž má příznivý vliv na nervový systém, srdce a dobrou náladu. Poznámka redakce: Pokud užíváte léky, vyhledejte si v příbalovém letáku informaci o případné interakci léku s grapefruitovou šťávou.

Otužujte se – rozprouděte lymfatický systém

Dejte si svou ranní sprchu a následně se osprchujte silným proudem ledové vody. Začněte od spodu těla, nejprve nohy, následně paže a potom trup, zátylek. Obličej si ponechte nakonec – alespoň sedmkrát napusťte dlaně studenou vodou a obličej hezky probuďte.Ledová sprcha vás po ránu nastartuje, ať už jste měli noc jakoukoliv. Voda má sílu odnášet nahromaděné emoce. Budete se cítit svěže a plni nové energie do celého dne.

Dejte si pětiminutovku s tenisákem

Když ráno připravujete snídani, mějte po ruce tenisový míček a promasírujte si chodidla. Chodidla jsou naše kořeny, kterými proudí energie dále do těla. To, jak se opíráme do chodidel a “neseme” se, se dále odráží do celého těla. Učte se pracovat s chodidly, aktivujte míčkem příčnou i podélnou klenbu nohou. V podstatě tím i lehce povzbudíme chod celého těla, neboť se na chodidlech nachází spoustu reflexních bodů, jejichž masáží podnítíme chod různých částí těla a orgánů. Abyste pocítili účinek této malé masáže, promasírujte si nejprve jedno chodidlo, potom si stoupněte do vzpřímené pozice, kdy jsou obě chodidla v kontaktu se zemí, a zavnímejte rozdíl mezi chodidlem, které jste masírovali, a chodidlem, jež bylo zatím bez masáže. Budete překvapeni, jaký rozdíl ucítíte.

Jezte „jarně“

Z jídelníčku vyřaďte bílé pečivo a nahraďte jej celozrnným, ideálně žitným chlebem. Dopřejte si v tuto roční dobu hodně čerstvé zeleniny a konzumujte ji ve formě, jež vám vyhovuje – syrovou či tepelně zpracovanou. Sami ucítíte, co vám dělá dobře. S jarem nastává čas, kdy farmáři přijdou se svou první úrodou. Využijme toho!

Zbavte se neřesti

Tohle bude možná OŘÍŠEK. Zkuste si uvědomit, jaká je vaše největší neřest/ zlozvyk, který se vás drží a je tak silný, že se jej nechcete vzdát. Možná si říkáte, že je to vaše každodenní potěšení, rituál…. No jo, ale kolikrát vás již váš vnitřní hlas právě nad tímto potěšením pozastavil? Kolikrát jste již koketovali s myšlenkou, že byste měli zkusit žít právě bez tohoto návyku? Každému se teď určitě něco hned vybavilo – může to být káva, byť jen jedna denně, může to být každodenní závislost na sladkém, přejídání se, večerní popíjení vína, zbytečné vysedávání u televize či PC… Pojďme zkusit alespoň na tři týdny tento zvyk vyměnit za nějaký tělu prospěšnější. Čerstvé šťávy, bylinné čaje, kokosová voda, zelené drinky, četba, tvorba, vzdělávání se… Poslechněte svůj vnitřní hlas, navede vás na to, co si tělo žádá.

Využijte kopřivy

Blíží se kopřivová sezóna. Můžete si dát na místo pití kávy třítýdenní kopřivovou kúru na očistu krve. Zrovna nyní nastává čas, kdy zejména špičky čerstvě vyrostlých kopřiv mají obrovskou sílu. Vyrazte ráno s košíkem na čerstvé kopřivy.

Jak příjemně odlehčit tělu, zbavit se zlozvyků a vytvořit nové a tělu prospěšné rituály

Buďte aktivní

Příroda a slunce k tomu doslova vybízejí. Zařaďte do svého denního programu co nejvíce přirozeného pohybu, chůze! Nastavte tvář slunečním paprskům vědomě čerpejte vitamín D. Po ránu otevřete okno a nechte se probouzet zpěvem ptáků. Radujte se z proudícího života kolem sebe – života ve vás. Udělejte si svou tréninkovou trasu, zvolte si nějaký okruh, který 3 až 4x týdně projdete se záměrem udělat něco prospěšného pro sebe. Váš záměr cesty se může každý den měnit – odpočinout si, přeladit se na jiné myšlenky, načerpat energii, dát si trochu do těla, nasát sluneční paprsky, uvolnit se…. Stanovení si záměru téměř vždy funguje!

Aktivujte bránici a objevte kouzlo bráničního dechu

Naučte se vědomě a přirozeně aktivovat tělesné jádro. Vzpřímeně stát a vědomě se opírat do svých chodidel. Budete ohromeni, jak moc se vaše tělo změní, jak moc se dá do pohybu. Stačí tak málo.

Hýčkejte své tělo i zvenčí

Dopřejte si relaxace, peeling, koupele…

Omezte moderní technologie

Zredukujte čas strávený před televizí, PC, mobily a objevujte bohatství svého vlastního vnitřního „Světa“. Ta správná inspirace přijde, stačí mít jen oči a srdce otevřené. Nic z toho, co se ve vašem životě děje, se neděje náhodou. Kupte si nějakou hezkou motivační či duchovní literaturu a každý večer před spaním si přečtěte nějakou myšlenku. Zklidňuje to mysl a spojujete se více se svým nitrem.

foto:massonforstock, shock/cz.depositphotos.com

Tip redakce Kalorické Tabulky

Hlídejte si vyvážený jídelníček zapisováním do aplikace www.kaloricketabulky. Možná budete sami překvapeni, až zjistíte, že konzumujete třeba nedostatek bílkovin nebo vlákniny.

Z archivu aneb přečtěte si také:

Moderátorka pořadu Sama doma Jana Havrdová: Po Kalorických tabulkách jsem sáhla v okamžiku, kdy jsem navzdory svému aktivnímu programu začala pomalu nabírat váhu

Zuzana Bičíková
vnimejsvetelo.cz

  • Zakladatelka pohybového programu VNÍMEJ SVÉ TĚLO
  • Hlavní školitel Power Plate Academy v České Republice a na Slovensku
  • Osobní trenérka v mezinárodní společnosti Holmes Place působící v oblasti zdravého životního stylu, kondičního a fitness tréninku, vrcholového sportu
  • Autorka DVD – Pohybový program Zuzany Bičíkové Vnímej své tělo 
  • Spoluautorka knihy – Jak se hubne v Čechách
  • Propagátor zdravého životního stylu – pravidelná spolupráce s médii
  • Absolventka Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze
  • Bývalá reprezentantka ČR v atletice ve skoku dalekém a sprintech
  • Několikanásobná medailistka a držitelka titulů Mistra ČR v atletice (skok do dálky, sprint)
  • Zacvičit si s ní můžete prostřednictvím on-line videoprogramů

29.3.2021 Články, Jak si udržet zdraví

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Václav Krejčík: Dejte si pozor na urputnost!

Václav Krejčík: Dejte si pozor na urputnost!

S oblíbených lektorem Václavem Krejčíkem jsme si povídali u příležitosti opožděného křtu jeho zatím poslední knihy.

ŽIJTE JÓGU 2 s podtitulem „hledání harmonie“ vyšla na jaře letošního roku, ale kvůli covidové situaci byla pokřtěna až nyní v říjnu.

Celý článek 12.10.2021 0

Příběh z diabetologické ordinace: Stačilo upravit jídelníček a začít trochu chodit

Příběh z diabetologické ordinace: Stačilo upravit jídelníček a začít trochu chodit

V našem volném cyklu článků pro blog Kalorických Tabulek jsme začali úvahou, zda může diabetik správným jídelníčkem zlepšit svoji cukrovku. Pokračovali jsme doporučeními na úpravy jídelníčku z hlediska příloh (včetně receptů) a vysvětlili si, proč se říká, že pohyb je lék.

Dnes si působení všech těchto obecných doporučení ukážeme na příběhu jednoho našeho pacienta.

Celý článek 2.9.2021 0

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Čtení nejen pro diabetiky: Pohyb je lék!

Pohyb má blahodárný vliv na náš fyzický i psychický stav.

Dramatické snížení přirozeného pohybu v posledních desetiletích se významně podílelo na nárůstu obezity a s ní spojených nemocí – od cukrovky, chorob srdce, pohybového aparátu až po deprese.

Celý článek 29.8.2021 0