Jak za 11 měsíců zhubla Andrea 45 kg a ubrala 39 cm v pase!

Podívejte se na další úžasnou proměnu, ke které tak trochu přispěla naše aplikace. Samozřejmě největší kus práce odvedla sama Andrea, která si řekla, že takto to dál nejde.

Gratulujeme k nádhernému úspěchu a věříme, že její příběh pomůže někomu, kdo zatím váhá a hledá své důvody, proč to nejde…

V úvodu bychom moc rádi poděkovali dvaadvacetileté studentce 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy, která nám poskytla nejen fotografie, ale také informace o své cestě za novým životem. Uvědomujeme si, že není úplně snadné po odhozených kilogramech prezentovat své původní já.

Andrea je menší postavy – měří 159 cm – ještě v roce 2016 jí ručička váhy ukazovala 103 kg. Ostatní startovní míry si už dnes nepamatuje, ale ví, že přes její nejkritičtější oblast – břicho – to bylo 126 cm!

Celý život jsem věděla, že má hmotnost není ideální, proto jsem se váze vyhýbala velkým obloukem,“ říká mladá žena, jež tvrdí, že dnes je jejím největším koníčkem kdysi nenáviděný běh. „Nepřipouštěla jsem si ani fakt, že z hlediska mé profese jsem já ten, kdo by měl jít lidem příkladem. A to byl také první a hlavní důvod mé proměny. Druhým důvodem bylo samotné číslo. Žena, jež měří pouhých 159 cm přece nemůže mít přes 100kg! Nemohla jsem nosit žádné oblečení, které se mi líbilo.“

Přestože Andrea neměla žádné zdravotní komplikace (pomineme-li zadýchávání a celkovou špatnou fyzickou kondici), byla její proměna i tak záchranou hlavně ze zdravotního hlediska. A celé to prý bylo „JEN“ o změně stravovacích a pohybových návyků.

Jak se Andrea stravovala před tím?

Přiznávám, že mé dřívější stravování bylo velmi nezdravé: chipsy, Coca-Cola, sladké, slané, tučné, mastné – nejlépe všechno dohromady. Stačilo vyřadit tyto potraviny z jídelníčku a začít žít aktivním životem. Nejdřív jsem na sebe byla hodně přísná. Vyřadila veškeré pečivo, přílohy a cukry. Postupem času jsem zjistila, že jde hlavně o vyváženost stravy a energetický příjem. Začala jsem jíst daleko více a pravidelně. V žádném případě nešlo o hladovění.

Na co Andrea přišla?

Důležité je si uvědomit, že vše, co sníme i vypijeme, má svoji energetickou hodnotu. Kontrolu nad vším jsem měla právě díky aplikaci Kaloricketabulky.cz, které využívám dodnes. Co se výdeje týká, můj pohyb byl nulový, takže zařazení jakékoliv pohybové aktivity by bylo ku prospěchu.

Jak probíhaly začátky proměny?

Dnes už vím, že jsem nezačala úplně ideálně – zvolila jsem běh a plavání. S odstupem času jsem zjistila, že běh s tak velkou startovní váhou je problematický. Naštěstí to na mně nezanechalo žádné zdravotní následky. A doufám, že se postupem času už ani neprojeví. Doposud jsem vyzkoušela spoustu sportovních aktivit, ale nejvíc mě nadchnul jumping (trampolíny) a právě zmiňovaný běh.

Co bylo pro Andreu nejtěžší?

Asi překonání chuti na sladké. Kompenzovala jsem ji Coca-Colou Zero (netvrdím, že je zdravá, neboť je plná chemie, umělých sladidel, ale energeticky opravdu „zero“).

  • Krize se dostavovala ve chvílích, kdy se mi zastavila váha. Řešení? Nepodlehnout tomu. Vydržet. Nevzdat se – a váha se zase hne.

Za 11 měsíců se mi podařilo zhubnout 45 kg a 39 cm kolem břicha.

Jaká byla reakce okolí?

Ohlasy jsem zaznamenala pouze pozitivní. Lidé, kteří se mnou nebyli v každodenním kontaktu, mě nepoznávají, mnohdy mi začínají vykat. Ve své podstatě jsem ráda, protože ke svému „starému já“ se nechci nikdy vrátit. Ve svém novém těle se cítím mnohem šťastnější, zdravější a plná energie.

Vzkaz uživatelům aplikace Kaloricketabulky.cz:

Důležité je se rozhodnout. Pokud chcete něco změnit, změňte to hned. ,,Od zítra“ nefunguje. Samozřejmě je zapotřebí pevná vůle a hlavně k tomu přistupovat jako k TRVALÉ změně životního stylu.

Rada na závěr:

Vyberte si pohybovou aktivitu, která vás bude bavit a nebude utrpením. Naučte se poslouchat své tělo, mějte se rádi a pamatujte, že hřešit je lidské.

Poznámka redakce:

Zkuste si také zapisovat do aplikace Kaloricketabulky.cz a napište nám, jak se vám nový životní styl daří.

Ing. Macáková Marcela

Studium na VŠCHT ji inspirovalo k zájmu o výživu a zdravý životní styl. Po promoci (1993) psala na toto téma pro řadu časopisů – Vlasta, Fit styl, Longevity, Moje zdraví, aj. Vedle blogu Kalorických tabulek, kde pracuje jako editorka a správce facebooku, provozuje již téměř dvacet let vlastní webík www.aerobic.cz. Tam si přijdou na své všichni, které baví jakékoliv skupinové cvičení (aerobik, jóga, pilates…)

Komentáře

1

Svata
21.8.2017 11.48

Andreo, máte můj obdiv, vypadáte úžasně! 🙂 Momentálně jsem druhý měsíc na cestě za podobnou změnou, jen bojuji se sportem – už kdysi jsem byla neohrabané tlusté dítě deptané výsměchem spolužáků a vezou se se mnou od těch dob zábrany se o něco pokoušet. Zatím jen chodím se psy hodiny po lesích, na běh mi totiž rovnou řekla kolena, jestli jsem se nepo***:D, uvažovala jsem o plavání a posilování, ale popravdě se do bazénu i posilovny stydím jít, to budu muset se svou hlavou ještě vybojovat 🙂
Předem tuším, že se tu ozvou hlasy, že takové hubnutí je nezdravé a příliš rychlé, ale z více odborných zdrojů mám potvrzeno, že při hubnutí z obezity je 5 kg/měsíc ještě OK.

    1.1

    Ing. Macáková Marcela
    21.8.2017 19.53

    Děkujeme za komentář. Andrea si to jistě přečte. Hezký den a ať se daří. P.S. Dejte vědět, jak to jde.

2

Petr
21.8.2017 16.03

Veliká gratulace a jako chlap musím říct, že vypadáte senzačně! :). Nechť jste pro ostatní inspirací! Mě samotného podobné příběhy výborně motivují, a i když nemám takovou nadváhu ( 182 cm a 90 kg ), chtěl bych nemít špatný pocit když jdu do plavek. 🙂 Palce nahoru všem, kteří volí tuto osvobozující, ale nelehkou cestu!

3

Eva Sukova
21.8.2017 20.04

Vypadat uzasne. Tez bojuji za pomoci kalorickych tabulek. Za 7 mesicu mam dole 23 kg.

4

Kamila
29.8.2017 14.28

Andreo, gratuluji Vám a díky za Váš příběh! 😉 Úplně se ve Vás vidím, jste téměř ve stejném věku, máte podobnou výšku a dříve jste vážila jen o něco více než já teď. Také jsem (naštěstí) bez zdravotních problémů, „jen“ se zadýchávám. Jsem spokojený člověk, daří se mi a přestože mám nejvyšší váhu za svůj život, cítím se sebevědomá tak jako nikdy předtím. Paradoxně právě proto chci teď změnit svůj životní styl, co se jídla i pohybu týče. Vím totiž, že teď tu změnu budu dělat na sto procent opravdu pro sebe a ne z nátlaku okolí. Chci svému tělu ulehčit a dopřávat mu to, co je pro něj dobré. Moc se těším na vymýšlení jídelníčků a zkoumání toho, který pohyb se mi nakonec bude zamlouvat nejvíce. Nižší čísla na metru i váze potěší, také menší konfekční velikosti, ovšem největší radost budu mít z toho, že dokážu to, co se mi teď zdá nemožné… 🙂

5

Anna
10.9.2017 22.55

šikula….sama jsem prošla stejnou váhou při stejné výšce…nyní mám 27kilo dole, ale ještě mně čeká kus práce…váhu si držím tři roky a doufám,že se mi podaří ještě takových 15kilo dolů…ale i tak jsem na sebe pyšná a taky i na ostatní lidičky jako je Andrea 😉

6

ivana
11.9.2017 8.28

Je to úplne skvelé
Kaloricke tabulky používam aj ja kedze som zacala priberat za posledne dva roky je to sialených 15 kg. Som tiež nízka a z pôvodných 54 je 68, nikdy som s váhou problém nemala, neprejedala som sa a vždy som nejak športovala. Ked som zistila ze váha stupla vylucila som pecivo sol tucne a sladke vaha sa ani nepohla, zacala som intenzivne sportovat – tiez jumping a po roku cvicenia som pribrala dalsie 4 kg netusim co este mam robit a pravda je ze mi to mile nie je mam sice uz svoj vek tento rok 48 ale to nevidim ako problem, ked priberanie spomeniem lekarke len sa pousmeje…dost ma to trapi a neviem co dalej navyse posledny mesiac som ani cvicit nemohla kvoli zdravotným problemom

7

Bohus
12.9.2017 9.49

Ivke
niekedy zhodenie kíl nezačína poklesom váhy, ale práve naopak, čím viacej začneš cvičiť tým viacej začneš naberať. Tiež som zažíval to isté, ťažké váhy, intenzívne vzpieračské tréningy. výsledok sila ukrutná, ale váha o 20kg viacej. Potom som zmenil šport. Triatlon, ľahký začiatok, veľa plávania, bike, beh. výsledok za 1,5 roka 30kg, kondička o akej som ani nesníval. A teraz to naj… musíš cvičiť s rozumom, a hlavne regenerovať s dietou ( nie som po tréningu tak sa môžem najesť). počas regenererácie telo spaľuje tuky. „opravuje svaly a telo“. Ak mu ale dáš materiál na opravu v strave, nevezme si ju z tukov kam ju pre tento prípad odložil. Môj príjem stravy vyzerá takto. Pred aktivitou sa vo vhodný čas najem – použijem výpočet kalorické tabuľky (jedlo/aktivita). Potom aktivita kde spálim prijaté jedlo. A potom už len dietný nizkotučný príjem jedla a zase cez kalorické tabuľky. V čom je výhoda – telo má dostatok energie pre výkon počas aktivity a po aktivite sa regeneruje z tukových zásob. Vždy keď zmením postup, alebo ho nedodržím, tzn. najem sa po aktivite do plna a že to sa toho do mňa zmestí idem s váhou hore. Potom je tu je ešte jeden faktor a to je voda. Ak preženieš aktivitu, zješ jedlo, ktoré Ťa zavodňuje, nepiješ počas aktivity – zavodníš sa a váha pôjde hore kľudne aj o 2-3 kilá – to je časté sklamanie u začiatočníkov. Nechaj to tak, len sa poriadne prelej vodou. A prelej znamená, že aj 5 litrov. Do druhého dňa Ti váha klesne. Nauč sa piť 0,5 lit. vody naraz. Preto všade píšu piť, piť. Vodou dokonca oklameš aj žalúdok pred jedlom. Niekedy vypijem 1lit vody, ( teraz v lete v poho) a až po tom sa najem – samozrejme, že pocit sýtosti sa dostaví skôr a s menšou porciou (otázne je čo tam na tanieri máš – kvalita jedla). Počkám 2 hod. a idem na to. Jediné čo na tom nie je FIT je to čúranie v prírode, vedľa cesty, alebo do vody v jazere :-). Záverom – na triatlonovom preteku “ Oravaman“ v bufetoch si môžeš ako jedlo dať slaninu – riadnu oravskú slaninu. Aj som si dal. Po preteku som si dal klasický dietný obed, veľa vody, večera veľmi ľahká to isté v regeneračnom dni. A v pondelok 2,5kg dole. A to bol jeden deň – áno extrémny, ale váha dole.
Zváž či nepotrebuješ podobnú zmenu aktivity a hlavne postupu stravovania.
Držím Ti palce

8

Martina
14.9.2017 9.53

Andy, vykat Ti nebudu, protože jsem věkově podobně. Já jsem sice nikdy neměla žádnou extrémní nadváhu, v dětství jsem byla jak vyžle, ale samozřejmě se to začalo lámat po dvacítce, kdy jsem viděla, že to není až taková sranda si váhu udržet nebo zeštíhlet. Člověk si dá jeden zákusek a už pomalu nabírá, je ale pravda, že mi nenahrává ani práce (sedavé zaměstnání) a ani to, že jsem občas uhoněná a tím se stresuju a naopak člověk pak tloustne. Sice mám při 173 cm pohyb váhy od 69 do 72 kg, ale i tak když se člověk dostane na 72 kg, tak je z toho nešťastný, jsem životně aktivní člověk a když si sednu a mám tři pneumatiky nebo si obléknu své krásné černé upnuté šaty a mám vidět každý špek, tak je to hrozné, pořád všichni kolem říkají, jak nejsem vůbec tlustá a co blbnu, ale je to vždycky o člověku, v čem se cítí dobře a myslím, že když člověk tvrdí, že se špeky se cítí dobře, tak jen kecá a snaží se obalamutit sám sebe. Gratuluju Ti k takovému úspěchu a hlavně Ti přeji, abys zatnula zuby a vydržela celý život, aby Ti tvé nové já dělalo samou radost 🙂

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články