Tahák do fitcentra: Kterou lekci si vybrat, když chcete zhubnout a zpevnit tělo

Ve fitness centrech se setkáváme s různými názvy lekcí, pod kterými si dovedeme představit určitou fyzickou aktivitu, ale také s pojmenováními, u kterých nemáme ani tušení, co daná hodina vlastně asi nabízí.

Pojďme se podívat na hlavní nabídku současné fitness scény.

Některé lekce nabízejí aerobní aktivity, jiné jsou zaměřené více na posílení. Aerobní cvičení probíhá ve střední intenzitě se zvýšenou tepovou frekvencí (60-80 % max. tepové frekvence). Říká se mu také „kardio“, protože dochází k posilování kardiovaskulárního systému. Po zhruba 15 minutách cvičení v aerobní zóně začne tělo začne přeměňovat tuky na energii. K aerobním aktivitám patří také například dobře známý běh, rychlá chůze, jízda na kole, plavání, veslování.

Vybrala jsem nejčastější druhy cvičení, se kterými se setkáte ve fitness centrech:

Aqua aerobic

Cvičení v bazénu, které využívá přirozeného odporu a tlaku vody a představuje tak nenásilnou, avšak účinnou formu fyzické zátěže.

Spinning®

Aerobní záležitost. Díky tomu, že si zátěž můžete nastavit podle sebe, je spinning vhodný jak pro začátečníky, tak pro zkušené cyklisty, kteří si jen udržují formu. Instruktor vede hodinu jako projížďku terénem –  a to díky hudbě a její kadenci – rytmu: pomalé stoupání – těžký kopec, rychlé stoupání, skoky, běh.

Aerobic

Je další z řady aerobních aktivit. Opakované pohyby na rytmus hudby podle choreografie každého instruktora.

Bodypump

Intenzivní cvičení, které spojuje aerobní a posilovací trénink. Cvičí se s činkou na hudbu – dřepy, vzpory, podpory, zdvihy… Lehčí zátěž a více opakování krásně vytvaruje svaly.

Bosu®

Polokoule, která má svůj původ v rehabilitaci. Pracuje s rovnováhou, posiluje svaly celého těla, i ty hluboce uložené, které neovládáme myslí. Posiluje hluboký stabilizační systém.

Crossfit

Funkční trénink, který kompletně posiluje celé tělo. Zahrnuje silový trénink, prvky gymnastiky a rychlosti. Zlepšuje flexibilitu, vytrvalost, rovnováhu.

Gravity®

Pomocí kladky pracujete s váhou vlastního těla proti zemské přitažlivosti. Umožňuje provádět cviky ve všech prostorových rovinách a v plném rozsahu kloubů. Nastavitelný sklon umožňuje cvičit začátečníkům i zkušeným sportovcům. Neustálé udržování rovnováhy stejně jako např. Bosu zapojuje hluboký stabilizační systém.

HIIT

High Intensive Interval Training neboli vysoce intenzivní intervalový trénink je populární cvičení mezi těmi, kteří chtějí spálit velké množství kalorií za krátký časový úsek. Tělo pracuje v anaerobním režimu, zatímco posiluje svaly a kardio systém.

Flowin®

Tréninkový systém, který využívá váhu těla, je založen na plynulých pohybech bez doskoků a zatížení kloubů.

Jumping

Další z řady aerobních aktivit. Skákání na trampolínkách v rytmu hudby zaručuje, že se rozhodně zpotíte !

Pilates

Zahrnuje střídavé a opakující se pohyby, zatímco střed těla je zpevněný. Toto cvičení je ideální pro ochlazení po nějakém kardio, posílí svaly, mysl se soustředí na dech. Pokud potřebujete změnu ke svému silovému tréninku, Pilates je skvělou alternativou ke skutečnému zapojení svalů a zlepšení síly trupu a stability.

Joga

Posiluje svaly, zlepšuje  flexibilitu a rovnováhu, koordinaci a držení těla prostřednictvím řady různých póz – ásan. Existuje mnoho typů jógy. Například ashtanga jóga je energičtější než viniasayoga. Poweryoga, která se cvičí ve fitness centrech. je jako dynamická forma jogy  určená pro každého, soustředí se na protažení a posílení svalů. Jóga působí na celé tělo bez upřednostnění jedné strany (na rozdíl od každodenního života!). A zahrnuje ohýbání, zvraty, rovnováhy a obrácení vpřed a vzad. Mysl se soustředí na dýchání.

TRX®

Pomocí závěsného systému se využívá váhy vlastního těla, kdy se posílí a protáhnou svaly, zapojuje se rovnováha. Cvičení vhodné pro začátečníky i profesionální sportovce.

Zumba

Další aerobní záležitost a zároveň způsob, jak přidat trochu rytmu a zábavy do tréninku. Na základě kombinace latinsko-amerických tanečních stylů, jako je např. salsa nebo rumba, střídá mezi rychlými a pomalými tanečními pohyby, které se opakují, takže nepotřebujete být taneční mágové, abyste si hodinu užili.

  • Poznámka redakce – na ilustračních fotkách je autorka textu Lucy Linn Fells, foto: Pavel Holoubek.

Lucy Linn Fells www.fitkondice.cz

Lektorka skupinových lekcí a osobní trenérka v Daily Fitness. Její tréninky jsou zaměřené na zdravotní aspekty cvičení, pomůže vám s vytvarováním těla s ohledem na rehabilitační a rekondiční efekt – přeměníte tuky na svaly, zlepšíte si celkovou tělesnou a s ní i psychickou kondici.

Komentáře

1

Miluš
16.4.2018 8.55

Musím poděkovat za super tabulky . Díky nim jsem zhubla od ledna 8 kg a chci pokračovat ,je to prostě super . Děkuji

2

Ing. Macáková Marcela
16.4.2018 20.10

pro Miluš: Děkujeme za zprávu a ať se stále daří. Dejte zase vědět 🙂

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články