Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Nejen jídlem je člověk živ aneb co může být příčinou nezdarů v hubnutí I.

Fanouškem aplikace www.kaloricketabulky.cz jsem přes 7 let.

Tehdy jsem byla maminkou dvou holčiček a snažila se zhubnout svoje velice lehce nabraná kila tuku.

Tak začínal příběh naší uživatelky Maty, s kterým se na pokračování budete moci seznámit. Možná se v něm najdete také. K tomu také její rady a tipy na recepty. S Maty se můžete setkávat v naší uzavřené skupině Hubneme a jíme zdravě s Kalorickými tabulkami.

Takže začínáme u těch lehce nabraných kil. A Maty pokračuje:

Proč píšu lehce nabraná kila? Protože nebylo vůbec těžké se během těhotenství vysloveně „vyjíst“ na 110 kg. A to z původních 75  kg při výšce 174 cm. Tenkrát mi bylo 28 let.

  • Nejhorší na tom všem je, že všechna ta kila jsem dokázala nabrat jen za půl roku.

Abych uvedla na pravou míru můj styl stravovacích návyků, tak od dětství u nás bylo běžné takové to klasické stravování. Tedy omáčky, knedlíky, sladké placky, tučné, slané, sladké všeho druhu z cukru a bílé mouky. Prostě přesně ty potraviny, na kterých vyrostla většina z vás. 

Výhodou bylo, že maso, zelenina a ovoce bylo vesměs domácí. Občas mandarinky, banány a pomeranče – a to hlavně na svátky. V jídle jsem se nikdy neomezovala a měla jsem ho moc ráda. A to mi také zůstalo. Na druhou stranu  jsem byla pořád v pohybu. K němu mě jaksi vybízela i naše zahrada posazená v kopci.

  • V pubertě jsem sice měla drobný prohřešek ve výživě, kdy jsem rapidně zhubla (abych se líbila klukům), ale pochopila jsem, že to je už zřejmě moc. A naštěstí to brzo bylo všechno zase v pořádku a já jsem se vrátila na normální váhu průměrné dospívající dívky.

Nejhorší problémy s přibýváním na váze začaly opravdu až v prvním těhotenství, kdy jsem v roce 2007 přibrala přes 30 kg. Porodem jsem dala dolů pouhých 7 kg a přes 20 kg nahoře mi jaksi zůstalo. Velice mě to udivilo a mírně rozhodilo (smích).

  • Byla jsem hodně ve stresu, neboť malá byla nespavec a já tedy neustále nevyspalá a unavená.

Jíst jsem nestíhala, neboť mě ani dcera moc nenechala. Přes den jsem musela korzovat s kočárkem venku a tak jsem si vždy s sebou vzala nějakou rychlou energii v podobě sušenky apod. Najedla jsem se pořádně až večer, když přišel manžel z práce a tchyně uvařila teplou večeři. Jistě důvěrně známý scénář mnoha matek na mateřské. Moje stravovací návyky byly v tu dobu opravdu dost špatné, ale vím, že za tím vším byla i nevědomost všech principů, psychická nepohoda, únava a vyčerpanost. Jenže sílu na to, něco se sebou dělat, jsem nějak neměla. Spíš bych to řekla jasně – byla to lenost. Navíc jsem chtěla druhé dítě, takže jsem si říkala, že nebudu hubnout, abych pak stejně zase dalším těhotenstvím nabrala 30 kg nahoru. Prostě zbytečná práce, rozumějte (smích)

  • V roce 2010 jsem otěhotněla podruhé a v tomto roce jsem také porodila svou druhorozenou dceru. I v tomto těhotenství jsem nabrala přes 30 kg, respektive 35 kg.

Po pár měsících jsem se na sebe už nemohla dívat. Všechno ve mně křičelo o pomoc. Ale já jsem si prostě nevěděla rady. Byla jsem zoufalá a nevěděla, co si mám počít s takovou velkou nadváhou. Peníze na výživové poradce jsem neměla, byla jsem na mateřské a doma dvě malé děti. Řekla jsem si, že to musím dokázat sama.  V té době jsem se strašně ráda dívala na pořad „Jste to, co jíte“ a byla jsem nadšená ze všech úspěšných proměn, tedy těch, kteří to nevzdali a makali na sobě. Motivovalo mě to víc a víc.

  • Začala jsem si hledat informace na internetu a studovala jsem každý díl pořadu „Jste to, co jíte“ pořád a pořád dokola. Hltala jsem každou odbornou radu a všímala si toho, co pan Havlíček a paní Cajthamlová doporučují klientům – rozumějte účastníkům pořadu.

Všechny rady jsem si brala k srdci a o výživě četla víc a víc. Pořídila jsem si spoustu knih o výživě a o tom, jak se zdravě stravovat. I když upřímně tenkrát mi šlo hlavně o to zhubnout. Zdraví jsem moc neřešila, protože jsem přeci byla zdravá. Hlavně jsem netušila, že bych si mohla ublížit. Nepociťovala jsem žádné problémy a lékaři mi tvrdili, jak jsem zdravá a všechny výsledky krve jsem měla vždycky naprosto v pořádku.

Tak jsem si dál načítala spoustu informací, udělala jsem si plán a zaregistrovala jsem se do aplikace www.kaloricketabulky.cz. A pustila jsem se do hubnutí.

Na fitness webech jsem si v kalkulačkách spočítala, jaký příjem bych asi tak měla mít a začala jsem se toho držet. Světe, div se, ono to fungovalo. Váha šla bleskově dolů a já jsem byla nadšená. Začala jsem cvičit i na stepperu a orbitreku. Hledala ty správné potraviny, které je dobré konzumovat. Co jíst před tréninkem a co po tréninku. I když se mi ten sport velice líbil, tak moje tělo se zřejmě dostávalo do většího stresu tím, že jsem cvičila denně. Také jsem se dostala do křížku s konzumací müsli tyček. Myslela jsem si, jak je to vhodná svačina a po cvičení si ji mohu dovolit.

  • Tehdy jsem zkontaktovala jednu výživovou poradkyni, protože se mi hubnutí zastavilo a váha nešla několik týdnů dolů.

Tím chci také upozornit i na to, že jsem cvičila denně – a to taky není leckdy dobré a každému to vyhovovat nemusí. Když jsme spolu dohovořily, byla jsem zase o něco chytřejší, co se výživy při hubnutí týká. Mimo jiné jsem se dozvěděla, že všechno dělám správně, jen trochu omezit sport a rozložit si aktivitu do celého týdne, tak aby byly alespoň dva dny na regeneraci, že svaly musí také odpočívat. Co mi neschválila, byly ony müsli tyčky – plné nevhodného cukru. Zvolila jsem vhodnější svačiny v podobě žitného chleba, šunky, zeleniny apod. Kila šla zase dolů a já jsem měla neskutečnou radost. Pár měsíců jsem si užívala shozená kila a bavil mě zdravější a štíhlejší život.

  • Cítila jsem se opravdu skvěle. A to jak fyzicky, tak psychicky. Následně jsem zjistila, že jsem opět těhotná. A asi nemusím chodit dlouho okolo horké kaše, jistě všem docvaklo, že jsem opět přibrala. Nuže, opět krásných 35 kg nahoře.

Někdo by řekl jojo efekt. V podstatě ano – protože v každém těhotenství jsem se prostě přejídala a nevydržela jsem jíst zdravěji. Hledala jsem příčinu proč, když mě to všechno bavilo, zdravější jídlo a celá moje změna. Hlavní příčinu vidím v tom, že já jsem si prostě žádné těhotenství tak nějak „neužívala“, jako si to užívají některé ženy, nebo to alespoň píšou v časopisech. Milovala jsem miminko v bříšku, ale samotné těhotenství, zavodnění, a limity mě jaksi svazovaly. Do toho pak ještě dvě malé děti, jejich marodění, moje nevyspání, stres. Tělo si žádalo rychlou pomoc, rychlou energii a já jsem to neřešila. Však to zase zhubnu, už vím jak na to.  

(pokračování příběhu a praktické rady)

Z archivu aneb přečtěte si také:

Nutriční poučení z pohádek

redakce
www.kaloricketabulky.cz

20.9.2018 Články, Jak si udržet zdraví, Jak zhubnout

Komentáře

Komentáře nevyjadřují stanovisko redakce ani provozovatele blogu.

Přidat komentář

Související články

Lucie Křivinková: Jak nám může ublížit nadbytek cukrů?

Lucie Křivinková: Jak nám může ublížit nadbytek cukrů?

Nejde zdaleka jen o potíže s nadváhou nebo riziko rozvoje cukrovky, jak napadne asi většinu lidí.

Moje zkušenosti s tím, jaké zdravotní potíže může nadbytek cukrů ve stravě způsobit, vás snad postrčí k tomu, abyste zvážili, jestli i vy nesměřuje díky složení své stravy k podobným problémům jako jsem mívala já. A opravdu nejde jen o bílý cukr…

Celý článek 29.9.2019 0

Jan Vyjídák: Jak setřepat diabetes 2. typu? Praktické tipy na úpravu jídelníčku

Jan Vyjídák: Jak setřepat diabetes 2. typu? Praktické tipy na úpravu jídelníčku

Diabetes 2. typu, také diabetes mellitus 2. typu (DM2), onemocnění dříve známé jako tzv. stařecká cukrovka, neboť se týkala převážně starších osob na sklonku života, dnes postihuje i děti a náctileté. Jen v ČR trápí přes jeden milion pacientů.

Ještě docela nedávno bylo považováno za tzv. chronické a progresivní, tedy bez možnosti vyléčení a s postupně se zhoršujícími symptomy, včetně srdečních infarktů, mozkových mrtvic, slepoty či amputací.

Celý článek 15.9.2019 1