Aplikace KalorickeTabulky.cz Získat

Proč různé kalkulačky počítají jiný BMR a jak si nastavit správně aktivitu v Kalorických Tabulkách

Navazujeme na článek Kalorické Tabulky – jak nastavit a kterou kalkulačku na výpočet bazálního metabolismu použít.

Dnes tolik diskutované kalkulačky a aktivity v rámci hubnutí.

Takže ty kalkulačky… Jak to vlastně je? Já osobně počítám BMR (bazální metabolismus) dle vzorečku Harris Benedict, s kterým počítá i přístroj In body (mám ho ve své poradně v Jičíně). Kalorické Tabulky počítají dle vzorečku Mifflin – St.Jeor. A když znáte procento tuku, tak podle vzorečku Katch – Mcardle.

Pozor – pokud neznáte své procento tuku z nějakého odborného měření, můžete dle fotky i své procento tuku podhodnotit. Když se seknete o 10 % tuku, může být rozdíl v příjmu i 400-500 kJ. A to už je pro redukci zásadní. Doporučuji tedy nazadávat odhadem procento tuku, neznáte-li ho z měření.

V praxi se mi osvědčuje s klienty, kteří nemají měření, počítat příjem s BMR dle vzorečku bez uvedení procenta tuku Harris Benedict nebo i dle Kalorických Tabulek vzorcem Mifflin-St.J.

Jak na to?

Pokud víte svůj BMR z nějaké bioimpendačního měření, zadejte v nastavení KT toto :

  • Můj profil: vlastní BMR nebo nechte ostatní spočítat KT
  • Můj profil: nastavení jídelníčku: tam je jedno, jaké dáte jednotky kJ nebo kcal, to je na vás. Já mám radši kJ (správně dle WHO je jednotka kJ).

Proč různé kalkulačky počítají jiný BMR a jak si nastavit správně aktivitu v Kalorických Tabulkách

Aktivity

  • U pohybu je těžké dát universální radu pro všechny. Mně se osvědčuje následující.
  • Sedavý režim: Sedavé zaměstnání, běžný pohyb okolo domácnosti a občasná procházka 1-2 x týdně pomalá.
  • Lehká aktivita: Sedavé zaměstnání + cvičení ve spalovacím tempu (nebo posilování)  2 x týdně, případně aktivní zaměstnání a cvičení 1-2 x týdně (távisí na míře aktivity, může se jednat i o střední aktivitu)
  • Střední aktivita: Sedavé zaměstnání + cvičení ve spalovacím tempu 2-5 x týdně nebo posilování.  Aktivní zaměstnání a cvičení 2-4 x týdně
  • Velmi aktivní: Sedavé zaměstnání a cvičení 5-6 x týdně posilování nebo ve spalovacím tempu, aktivní zaměstnání + cvičení 7 x týdně ve spalovacím tempu či posilování.
  • Extrémně aktivní: Sedavé zaměstnání a více jak 7 tréninků týdně, mimo zaměstnání aktivní den, několik druhů sportů, sportovci.

V každém případě je to dosti a opravdu nelze psát universální návod pro každého. Pokud tedy nebude něco fungovat, doporučuji navázat spolupráci s odborníkem.

Můj závěr

Kalorické Tabulky a jejich nastavení fungují a mohou pomoci (a již pomohly) mnoha lidem ke zdraví a zhubnutí. I já jsem kdysi s aplikací www.kaloricketabulky.cz zhubla přes 30 kg a od té doby učím ostatní jíst tak, aby se též mohli radovat z pozitivní změny. Můj příběh najdete zde na blogu a také v knize Kalorické Tabulky – nejlepší recepty. 

Z archivu aneb přečtěte si také:

Desatero bezpečného a příjemného domácího cvičení

Markéta Matyášová
https://www.fitmakyta.cz

    • Kvalifikovaná odborná výživová poradkyně a vášnivá kuchařka, jež miluje zdravější vaření i pečení a vytváření nových ojedinělých receptur. Autorka řady receptů a ukázkových jídelníčků v knize Kalorické Tabulky (Nakladatelství Jota, 2020).
    • Vzdělání: profesní kvalifikace v oboru výživy s vykonanou zkouškou, autorizovaný orgán Ministerstvo zdravotnictví.
    • Životní krédo: Zdravě jít a žít, fit a šťastní být. Své životní krédo chce předávat i svým klientům a pomáhat jim na jejich cestě za zdravím a štěstím. Naučit je, že zhubnout se dá s dostatkem jídla a z běžně dostupných potravin. A že svou váhu a spokojenost si mohou trvale udržet.
  • Instagram
  • Buď fit a hubni s Makytou na facebooku

13.5.2021 Články, Jak zhubnout

Související články

Pozvánka na konferenci Institutu Moderní Výživy

Pozvánka na konferenci Institutu Moderní Výživy

Rádi bychom Vás pozvali na čtvrtý ročník Mezinárodní konference Moderní výživy, která se letos uskuteční v sobotu 26. listopadu v Praze anebo on-line!

Konference totiž bude poprvé v tzv. hybridní formě, tedy s možností fyzické účasti přímo v sále anebo on-line z pohodlí Vašeho domova. Hlavním cílem konference je přinést vědecky podložené informace o výživě od odborníků srozumitelnou formou pro laickou i odbornou veřejnost.

Celý článek 2.11.2022 0